© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com
Ik neem zelf onbekende nummers weinig op, maar anoniem vrijwel nooit.
You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”
The devil is in the details.
Onbekende nummers neem ik meestal wel op, zolang ze uit Nederland zijn.
Op de telefoonrekening; het zal wel.
Kijk daar ook enkel naar als er wat afwijkt.
Daar is ook een andere hele goede methode voor, hè?ocf81 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:08:
... Zelf sta ik liever niet op de telefoonrekening van een ander...
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Niet bellen? Signal calls zijn nogal bagger qua kwaliteit, dus dat is nog niet echt een realistisch alternatief wat mij betreft. Als je nog een andere methode weet die ik nog niet ken, dan hoor ik die graag.Brahiewahiewa schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:16:
[...]
Daar is ook een andere hele goede methode voor, hè?
[ Voor 11% gewijzigd door ocf81 op 30-03-2021 21:17 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Maar waarom zou je niet op de telefoonrekening van iemand anders willen staan? Dat volg ik nog niet helemaal.ocf81 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:17:
[...]
Niet bellen? Signal calls zijn nogal bagger qua kwaliteit, dus dat is nog niet echt een realistisch alternatief wat mij betreft. Als je nog een andere methode weet die ik nog niet ken, dan hoor ik die graag.
En je zegt:
Dat jij het tegenovergestelde wilt is net zo hard een (al dan niet overmatige) wens tot controle, hèTevens is het wat mij betreft een symptoom van een overmatige wens tot controle, wat ik zelf niet op prijs stel.
Het niet op de telefoonrekening willen staan is eigenlijk een manifestatie van de afkeer tot overmatige controle. Als ik bel gaat het mij om het contact.Hahn schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:19:
[...]
Maar waarom zou je niet op de telefoonrekening van iemand anders willen staan? Dat volg ik nog niet helemaal.
En je zegt:
[...]
Dat jij het tegenovergestelde wilt is net zo hard een (al dan niet overmatige) wens tot controle, hè
Dat ik het tegenovergestelde wil is inderdaad een soort van tegenreactie. Maar vandaar ook dit topic. Ik zou toch eens dat krachtenveld willen verkennen door deze vraag te stellen en de motivatie van degenen die zo stellig niet opnemen als je zonder nummerweergave belt te leren kennen.
Misschien is het ook goed om te weten dat ik vrijwel nooit spamcalls krijg omdat ik nogal wat moeite steek in een spamvrij leven, en ik daar redelijk succesvol in ben.
[ Voor 9% gewijzigd door ocf81 op 30-03-2021 21:26 ]
© ocf81 1981-infinity
Niet 'soort van', jij wilt (ook) controle hebben, punt. Waar je anderen van beticht, doe je zelf net zo hardocf81 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:23:
[...]
Het niet op de telefoonrekening willen staan is eigenlijk een manifestatie van de afkeer tot overmatige controle. Als ik bel gaat het mij om het contact.
Dat ik het tegenovergestelde wil is inderdaad een soort van tegenreactie.
Zoals al gezegd: als iemand belt zonder nummerweergave, dan hebben ze vrijwel altijd wat te verbergen, bijvoorbeeld spamcallers, en heb ik er geen baat bij. Veel meer dan dat zit er bij mij niet achter.Maar vandaar ook dit topic. Ik zou toch eens dat krachtenveld willen verkennen door deze vraag te stellen en de motivatie van degenen die zo stellig niet opnemen als je zonder nummerweergave belt.
© ocf81 1981-infinity
Jij loopt ook zomaar bij andere mensen naar binnen zonder te vertellen wie je bent of wat je wilt, met als argument "Ik hoef jou niks te vertellen! Laat mij gewoon mezelf zijn!"ocf81 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:27:
Voor mij voelt het een beetje als een verplichte identificatie. Dat is gewoon een symptoom van een surveillancestaat. Dat moet je toch niet willen? Waar is de vrijheid om jezelf te zijn?
Anyway, je doet je ondertitel eer aan, en ik denk dat ik aftaai.
Ik kan me niet inleven in waarom je het ziet als overmatige controle. Ik denk dat (helaas voor jou) de gemiddelde persoon er toch heel anders tegen aankijkt. Het kunnen zien van het nummer is gewoon praktisch om redenen die hierboven al genoemd zijn.ocf81 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:23:
[...]
Het niet op de telefoonrekening willen staan is eigenlijk een manifestatie van de afkeer tot overmatige controle.
Als men wel opneemt, vind je het dan ook erg om te zeggen wie je bent?ocf81 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:27:
Voor mij voelt het een beetje als een verplichte identificatie. Dat is gewoon een symptoom van een surveillancestaat. Dat moet je toch niet willen? Waar is de vrijheid om jezelf te zijn?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
© ocf81 1981-infinity
Mijn zus vergat na het bellen van cliënten nog weleens haar nummerweergave in te schakelen. Gelukkig heeft ze inmiddels een zakelijk toestel - want toen kon ze me niet bereiken.
En heel eerlijk gezegd - ik heb liever dat er een nummertje teveel op de rekening sta, dan dat ik tijd kwijtraak aan gesprekken waar ik niet op zit te wachten.
[ Voor 21% gewijzigd door fonsoy op 30-03-2021 21:36 ]
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Wat is het ergste wat er kan gebeuren als je wel in 'een logbestand' eindigt? Want mij komt het vrij paranoïde over dat je daar zo op tegen / bang voor bent.ocf81 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:34:
Je hoeft dat toch niet te vertellen middels een naamplaatje voordat je uberhaupt een gesprek aangaat? Ik neem gewoon op met naam en als ik zelf bel zal ik ook gelijk duidelijk maken waarom ik bel. Dat is wat mij betreft de normaalste zaak van de wereld. Maar dat hoeft niet in een logbestand te eindigen wat mij betreft.
Ben je dan bang voor misbruik, of gaat het je om het principe?ocf81 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:34:
Je hoeft dat toch niet te vertellen middels een naamplaatje voordat je uberhaupt een gesprek aangaat? Ik neem gewoon op met naam en als ik zelf bel zal ik ook gelijk duidelijk maken waarom ik bel. Dat is wat mij betreft de normaalste zaak van de wereld. Maar dat hoeft niet in een logbestand te eindigen wat mij betreft.
Hoe oud ben je trouwens als ik vragen mag? Is dit niet ook een beetje een generatiedingetje omdat je vroeger ook geen nummerweergave had?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Jij denk dat als je anoniem belt het niet in een logbestand komt?ocf81 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:34:
Niet bij de gene wie jij belt,. Maar zeker wel bij de providers.
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Het gaat mij inderdaad ook om het princiepe om te zijn wie je bent zonder daar verplichting tot verantwoording voor te hoeven afleggen. Dat is gewoon een kernwaarde voor mij. Als iemand die niet altijd even geliefd is omdat ik soms nogal tegendraads ben, heb ik nogal de neiging om daar veel waarde aan te hechten.g0tanks schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:35:
[...]
Ben je dan bang voor misbruik, of gaat het je om het principe?
Hoe oud ben je trouwens als ik vragen mag? Is dit niet ook een beetje een generatiedingetje omdat je vroeger ook geen nummerweergave had?
Hoe oud ik precies ben hoef ik denk ik niet precies te vertellen. Als ik zeg dat ik nog bekend ben met draaischijven, zeg ik denk ik genoeg
© ocf81 1981-infinity
Dan bel je toch lekker via Whatsapp, dan sta je ook niet op een telefoonrekening met je nummer.ocf81 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:27:
Maar ik durf er gif op in te nemen dat je geen Whatsapp hebt
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Tja, misschien wel teveel waarde? Ik snap sowieso niet waarom je zo zwaar tilt aan 'nummer = verantwoording afleggen', die link zie ik namelijk niet.ocf81 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:38:
[...]
Het gaat mij inderdaad ook om het princiepe om te zijn wie je bent zonder daar verplichting tot verantwoording voor te hoeven afleggen. Dat is gewoon een kernwaarde voor mij. Als iemand die niet altijd even geliefd is omdat ik soms nogal tegendraads ben, heb ik nogal de neiging om daar veel waarde aan te hechten.
Tegendraads doen om het tegendraads doen moet je helemaal zelf weten, maar je hebt er volgens mij vooral jezelf mee. En dat geef je zelf ook aan eigenlijk, omdat jij er vooral last van hebt, anderen niet zozeer.
Je nickname bevat 81, dus als ik gok dat je 40 bent, zal ik er vast niet héél veel naast zitten?Hoe oud ik precies ben hoef ik denk ik niet precies te vertellen. Als ik zeg dat ik nog bekend ben met draaischijven, zeg ik denk ik genoeg
Is zelfs geen speciale app meer voor nodig maar zit standaard in Android volgens mij...RocketKoen schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:13:
Geblokkeerde nummers gaan via een app automatisch naar ignore. Krijg ik niet eens een melding voor.
Onbekende nummers neem ik meestal wel op, zolang ze uit Nederland zijn.
Ik heb mijn voicemail trouwens ook uitgezet. Werd ik ook gek van.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
You get to liveWootism schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:39:
[...]
Dan bel je toch lekker via Whatsapp, dan sta je ook niet op een telefoonrekening met je nummer.
Maar ik durf er gif op in te nemen dat je geen Whatsapp hebt
Ja, dat kan inderdaad. Maar zijn spamcalls nu de enige reden? Wat dat betreft wordt er nog niet echt een dieper liggende reden ontaard in dit topic (helaas)jack zomer schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:40:
Je mag ook zijn wie je bent. Maar het gevolg kan verminderd contact zijn omdat er nu eenmaal mensen zijn die anonieme beller niet beantwoorden
Voor mij heeft het een gevoel van verplichte identificatie. Ik hoef toch ook niet mijn paspoort te laten zien als ik een winkel binnen loop of bij een vriend op bezoek ga? Zelfs als ik bij een onbekende aanbel zullen de meesten wel de deur open doen om even te kijken waar het om gaat. Toch gek dat dit met telefoons niet zo is.Hahn schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:40:
[...]
Tja, misschien wel teveel waarde? Ik snap sowieso niet waarom je zo zwaar tilt aan 'nummer = verantwoording afleggen', die link zie ik namelijk niet.
Het is geen tegendraads om het tegendraads. Het gaat gewoon om princiepes. Die laat je niet gelijk varen omdat men opeens afwijzend doet, dan ben je geen knip voor de neus waard.Hahn schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:40:
Tegendraads doen om het tegendraads doen moet je helemaal zelf weten, maar je hebt er volgens mij vooral jezelf mee. En dat geef je zelf ook aan eigenlijk, omdat jij er vooral last van hebt, anderen niet zozeer.
Dat ene halve jaartje onzekerheid laat ik liever even in het midden, scheelt toch weer wat.Hahn schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:40:
[...]
Je nickname bevat 81, dus als ik gok dat je 40 bent, zal ik er vast niet héél veel naast zitten?Ik ben overigens 33 en heb draaischijven ook nog meegemaakt
* ocf81 kijkt morgen weer even wat de stand van zaken is
© ocf81 1981-infinity
In alle andere gevallen lijkt mij anoniem bellen niet echt nuttig, omdat het telefoongesprek vaak al begint door je naam te zeggen.
Omgekeerd neem ik ook niet op als er van een anoniem nummer wordt gebeld.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Dus bel je met prive nummer? Dan heb je bij mij lekker pech.
Daarnaast wie kijkt er nog naar gebelde nummers bij de rekening... dat doen mensen alleen als ze een hogere rekening hebben dan normaal.
[ Voor 21% gewijzigd door corporalnl op 30-03-2021 22:03 ]
Vergelijkingen, ik houd ervan! Al helemaal als ze lekker scheef zijn.ocf81 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:49:
[...]
Voor mij heeft het een gevoel van verplichte identificatie. Ik hoef toch ook niet mijn paspoort te laten zien als ik een winkel binnen loop of bij een vriend op bezoek ga?
Jouw vrienden doen vast niet zo snel de deur open als ze zouden zien dat jij met een bivakmuts op (omdat je anoniem wilt zijn totdat jij ervoor kiest om te vertellen wie je bent) voor de deur zou staan, en ze je niet zouden herkennen.
Dat is eerder omdat de meesten de deur open moeten doen om te zien wie er aanbelt. Als er gratis nummerweergave (of betere identificering) voor voordeuren zou bestaan, zouden waarschijnlijk héél veel mensen daar gebruik van maken. Smart deurbellen beginnen niet voor niks steeds populairder te wordenZelfs als ik bij een onbekende aanbel zullen de meesten wel de deur open doen om even te kijken waar het om gaat. Toch gek dat dit met telefoons niet zo is.
https://www.consuwijzer.n...ers/geheim-telefoonnummer
Heeft toch niets met elkaar te maken? Je staat op iemands rekening als deze persoon jouw belt, niet wanneer jij die persoon belt.ocf81 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:08:
Ik bel zelf doorgaans zonder nummerweergave. Dat vinden sommige mensen niet fijn, zo merk ik. Zelf sta ik liever niet op de telefoonrekening van een ander.
Verder prima om anoniem te bellen, maar dit topic komt me wel een beetje over als 'kijk mij eens tegendraads zijn!'...
Vroeger, in de tijd van de draaischijftelefoon en de eerste tiptoetstelefoons zonder nummerweergave, nam ik de telefoon altijd netjes op. Nu laat ik mijn telefoon soms heel bewust lekker overgaan. Nummerweergave of niet maakt daar geen verschil in. Wanneer ik lekker op de bank zit of een muziekje luister bepaal ik zelf of ik iemand wil spreken. In de praktijk komt het er op neer dat er maar weinig telefoontjes de moeite waard zijn om mijn plekje op de bank voor te verlaten.
Je hebt het over dwang , maatschappelijk nog wel,ocf81 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:08:
Ik zou het eens willen hebben over de zin en onzin van nummerweergave.
Ik bel zelf doorgaans zonder nummerweergave...
..
Wat denk jij over de maatschappelijke dwang om nummerweergave aan te hebben staan bij het uitbellen?
Vind je dat anderen,de maatschappij, jou dwingen?
Je hoeft het niet te doen.
Ik hoef anonieme bellers niet op te nemen.
En als een onbekende beller met nummerweergave binnen 4 keer stopt, komen ze erg vaak terecht in mijn blokkering.
Voor de GSM-tijd was er geen nummerweergave dacht ik.
Nu ben ik er blij mee, en zou eigenlijk de verplichting willen.
Mijn kinderen nemen geen anonieme telefoontjes aan...
Wat jouw anoniem bellen betreft, het wordt misschien wel steeds vervelender , als men steeds vaker de anonieme beller weigert. Overgaan op apps en Signal kan werken, je staat dan niet op de- ouderwetse - telefoonrekening.
gewaarwordingshorizon
ocf81 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:38:
[...]
Het gaat mij inderdaad ook om het princiepe om te zijn wie je bent zonder daar verplichting tot verantwoording voor te hoeven afleggen. Dat is gewoon een kernwaarde voor mij. Als iemand die niet altijd even geliefd is omdat ik soms nogal tegendraads ben, heb ik nogal de neiging om daar veel waarde aan te hechten.
Dit topic is gesloten.