Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvh1234
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-03-2021
Beste Tweakers,

Sinds deze week ben ik in het bezit van een LG OLED CX.

Ik maak gebruik van een Denon AVR-x3500h. Verschillende apparaten (Xbox, Chromecast, Switch) zijn verbonden met de HDMI-ingangen van de Denon. Vervolgens loopt er 1 HDMI kabel naar de LG TV.

Bij mijn oude Sony TV werkte dit perfect. De TV herkende de verschillende HDMI signalen en somde deze los op in het overzichtje met kanalen. Wisselde ik van bijvoorbeeld mijn Switch naar mijn Xbox, dan nam de Denon dit over en werd het geluid & signaal dus doorgegeven van de Xbox. De Denon wisselde automatisch van kanaal Console (Switch) naar kanaal Blu Ray (Xbox).

Ik hoopte dat dit zou blijven werken, echter... de verschillende inputs worden wel herkend. Dus HDMI2 (de ARC HDMI) wordt gesplitst in Chromecast, Switch, Xbox. Maar wanneer ik een van deze kanalen kies, wisselt de versterker niet mee. Met andere worden: met de Denon afstandsbediening moet ik dan vervolgens weer wisselen naar het juiste kanaal.

Aangezien ik t.o.v. de Sony TV geen wijzigingen door heb gevoerd en ik in de Denon opties geen logische verklaringen vind, ben ik benieuwd of ik in de LG settings misschien iets moet wijzigen.

Hulp is welkom!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15

DarkSide

theres no place like ::1

LG Simplink ingesteld?

Dat is HDMI CEC.
Dan zou het voglens mij goed moeten werken

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvh1234
DarkSide schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:42:
LG Simplink ingesteld?

Dat is HDMI CEC.
Dan zou het voglens mij goed moeten werken
Dank voor je reactie. De enige optie die ik kan vinden is die onder Verbinding, Instellingen apparaatdetectie. Hier is Simplink ingeschakeld. Als ik deze uitschakel worden de individuele kanalen helemaal niet meer herkend. Echter dat is het probleem niet, het probleem is dat het geluid niet 'meegaat' na het selecteren van een kanaal.

Edit: in instructievideo's vind ik Sound, HDMI ARC als optie met hier onder nog 2 functies (digital sound +eARC) echter bij mij is er maar 1 algemene optie om ARC als output te selecteren.

[ Voor 36% gewijzigd door jvh1234 op 31-03-2021 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvh1234
Inmiddels opgelost door de versterker te resetten. Probleem moet dus ergens in de Denon hebben gezeten. Helaas geen idee wat het is gewest, want de settings heb ik weer identiek ingesteld.

Mocht iemand hier ooit met een soortgelijke issue belanden:

Denon video set-up
HDMI pass through - On
Pass through source - Last
RC Source select - Power on + source
HDMI control - On
TV audio switching - On
Power off control.- All
Power saving - Off
Smart menu - Off