Toon posts:

ARC - wisselen van hdmi zonder receiver remote

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jvh1234
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-03-2021
Beste Tweakers,

Sinds deze week ben ik in het bezit van een LG OLED CX.

Ik maak gebruik van een Denon AVR-x3500h. Verschillende apparaten (Xbox, Chromecast, Switch) zijn verbonden met de HDMI-ingangen van de Denon. Vervolgens loopt er 1 HDMI kabel naar de LG TV.

Bij mijn oude Sony TV werkte dit perfect. De TV herkende de verschillende HDMI signalen en somde deze los op in het overzichtje met kanalen. Wisselde ik van bijvoorbeeld mijn Switch naar mijn Xbox, dan nam de Denon dit over en werd het geluid & signaal dus doorgegeven van de Xbox. De Denon wisselde automatisch van kanaal Console (Switch) naar kanaal Blu Ray (Xbox).

Ik hoopte dat dit zou blijven werken, echter... de verschillende inputs worden wel herkend. Dus HDMI2 (de ARC HDMI) wordt gesplitst in Chromecast, Switch, Xbox. Maar wanneer ik een van deze kanalen kies, wisselt de versterker niet mee. Met andere worden: met de Denon afstandsbediening moet ik dan vervolgens weer wisselen naar het juiste kanaal.

Aangezien ik t.o.v. de Sony TV geen wijzigingen door heb gevoerd en ik in de Denon opties geen logische verklaringen vind, ben ik benieuwd of ik in de LG settings misschien iets moet wijzigen.

Hulp is welkom!

Alle reacties

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:39

DarkSide

theres no place like ::1

LG Simplink ingesteld?

Dat is HDMI CEC.
Dan zou het voglens mij goed moeten werken

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• jvh1234
DarkSide schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:42:
LG Simplink ingesteld?

Dat is HDMI CEC.
Dan zou het voglens mij goed moeten werken
Dank voor je reactie. De enige optie die ik kan vinden is die onder Verbinding, Instellingen apparaatdetectie. Hier is Simplink ingeschakeld. Als ik deze uitschakel worden de individuele kanalen helemaal niet meer herkend. Echter dat is het probleem niet, het probleem is dat het geluid niet 'meegaat' na het selecteren van een kanaal.

Edit: in instructievideo's vind ik Sound, HDMI ARC als optie met hier onder nog 2 functies (digital sound +eARC) echter bij mij is er maar 1 algemene optie om ARC als output te selecteren.

[Voor 36% gewijzigd door jvh1234 op 31-03-2021 22:32]

• jvh1234
Inmiddels opgelost door de versterker te resetten. Probleem moet dus ergens in de Denon hebben gezeten. Helaas geen idee wat het is gewest, want de settings heb ik weer identiek ingesteld.

Mocht iemand hier ooit met een soortgelijke issue belanden:

Denon video set-up
HDMI pass through - On
Pass through source - Last
RC Source select - Power on + source
HDMI control - On
TV audio switching - On
Power off control.- All
Power saving - Off
Smart menu - Off

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee