Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Atag OT-LPA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bvw
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:18
Ik heb een atag i36ec hangen en daaraan een Honeywell lyric t6. Echter, deze geeft meerdere keren per uur de storing 'geen communicatie met ketel'.

Nu zie ik meerdere referenties naar de combinatie van deze ketel met bijv. Tado, en dat men daar een Ot-lpa module tussen gebruikt.

Nu heb ik de indruk dat het niet zoveel voorstelt wat er op die module zit, en ik wil het graag zelf maken.

Heeft iemand deze module in gebruik, en zou je er goede foto's van kunnen delen? Ben benieuwd welke onderdelen er op zitten. :)

LG Therma V MonoBloc HM091MR.U44 hybride | Bosch Compress 3000i (split) 5kW hybride | Home Assistant met WAF

Alle reacties

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Als jij hem opentherm op de juiste bus hebt aangesloten, heb je die niet nodig.

https://www.google.com/ur...Vaw2_HoHdJ_5FDq0KZi8TkhCM

• bvw
Ik heb 'm zeker op de goede bus aangesloten. De verbinding tussen de CV-ketel en de ketelmodule valt alleen geregeld weg.

LG Therma V MonoBloc HM091MR.U44 hybride | Bosch Compress 3000i (split) 5kW hybride | Home Assistant met WAF

• Tomono
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15:36
bvw schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:33:
Ik heb een atag i36ec hangen en daaraan een Honeywell lyric t6. Echter, deze geeft meerdere keren per uur de storing 'geen communicatie met ketel'.

Nu zie ik meerdere referenties naar de combinatie van deze ketel met bijv. Tado, en dat men daar een Ot-lpa module tussen gebruikt.

Nu heb ik de indruk dat het niet zoveel voorstelt wat er op die module zit, en ik wil het graag zelf maken.

Heeft iemand deze module in gebruik, en zou je er goede foto's van kunnen delen? Ben benieuwd welke onderdelen er op zitten. :)
Heb je dit nog werkend gekregen?

• bvw
Eerlijk gezegd heb ik er niet meer zo op gelet, maar de laatste maanden heb ik geen communicatiestoringen meer gehad. Ik heb aan de installatie niets veranderd (Lyric basisstation rechtstreeks aan de i36EC).

• Tomono
bvw schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:38:
Eerlijk gezegd heb ik er niet meer zo op gelet, maar de laatste maanden heb ik geen communicatiestoringen meer gehad. Ik heb aan de installatie niets veranderd (Lyric basisstation rechtstreeks aan de i36EC).
Ben je er tevreden over?

Ik overweeg de Atag One te vervangen door een Tado. Heb je de Lyric direct op de blauwe bus van de ketel aangesloten?

• bvw
Hij stookt een stuk comfortabeler dan de One, die kreeg m'n huis niet warm. Daarnaast viel de One uit na 2 jaar, ik denk door een slechte accu.

De Lyric heeft weer andere dingetjes, zoals dat de temperatuurmeting in standby een graad te laag is, tot ie actief wordt.

Verder heb ik nu zoneregeling gemaakt in huis met Homeassitant, maar met de Lyric kun je weinig controle uitoefenen op het stookgedrag. Toch maar weer een OT gateway bouwen :-)

Gewoon op de blauwe bus aansluiten!

[ Voor 0% gewijzigd door bvw op 28-11-2021 08:42 . Reden: Typo ]

• Tomono
bvw schreef op zondag 28 november 2021 @ 08:41:
Hij stookt een stuk comfortabeler dan de One, die kreeg m'n huis niet warm. Daarnaast viel de One uit na 2 jaar, ik denk door een slechte accu.

De Lyric heeft weer andere dingetjes, zoals dat de temperatuurmeting in standby een graad te laag is, tot ie actief wordt.

Verder heb ik nu zoneregeling gemaakt in huis met Homeassitant, maar met de Lyric kun je weinig controle uitoefenen op het stookgedrag. Toch maar weer een OT gateway bouwen :-)

Gewoon op de blauwe bus aansluiten!
Dank je voor het delen van je ervaringen.

Home Assistant gebruik ik ook. Welke slimme kranen gebruik je?

• bvw
De EQ3 BLE radiatorkranen pricewatch: eQ-3 Eqiva CC-RT-BLE-EQ.

Pagina: 1