Wordt deze Athlon niet te heet?

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het onderwerp is hier al vaak besproken, maar 'mijn' (ik bouw m voor iemand) Athlon is wel erg heet volgens Hardware Monitor (en PC Health in BIOS) op een MSI K7T Turbo met stndaard BIOS:

[code]
Thunderbird 1330 met een Thermaltake Volcano II

Vcore BIOS volgens PC Health idle (graden)
default 1.84 62
1.750 1.84 62
1.650 1.74 58
(nog niet lager geprobeerd)

Wat gebeurt er overigens als je de Vcore nu nog lager in gaat stellen? Start dan op een gegeven moment de PC niet meer? (dus BIOS reset)
En welke Vcore moet ik geloven, die je instelt, of die in PC Health.
Ik weet overigens dat de proc wel 90 graden mag worden, maar de meeste van jullie hebben toch lagere temperaturen. Toch maar een casefan installeren en een nog betere koeler?

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 12:09
Ik heb een beetje zo'n zelfde config en mijn temp was in het begin ook vrij hoog :(

Heb nu 2 casefans en dat scheel een slok op een borrel (proost ;) )

Op dit moment is ie ietse gekieteld (zie sig), en m'n proc is nu 53'C. Normaal is ie ongeveer 42'C idle, maarja met dit weer.... :(

Je kan je Vcore trouwens wel op 1,625 zetten, MBM is wel een goed tooltje om je temps en voltages te checken (ipv PCAlert)

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:10

MartNL

Op woensdag 15 augustus 2001 22:54 schreef banaan-X het volgende:
Het onderwerp is hier al vaak besproken, maar 'mijn' (ik bouw m voor iemand) Athlon is wel erg heet volgens Hardware Monitor (en PC Health in BIOS) op een MSI K7T Turbo met stndaard BIOS:

[code]
Thunderbird 1330 met een Thermaltake Volcano II

Vcore BIOS volgens PC Health idle (graden)
default 1.84 62
1.750 1.84 62
1.650 1.74 58
(nog niet lager geprobeerd)

Wat gebeurt er overigens als je de Vcore nu nog lager in gaat stellen? Start dan op een gegeven moment de PC niet meer? (dus BIOS reset)
En welke Vcore moet ik geloven, die je instelt, of die in PC Health.
Ik weet overigens dat de proc wel 90 graden mag worden, maar de meeste van jullie hebben toch lagere temperaturen. Toch maar een casefan installeren en een nog betere koeler?
Inderdaad als je te weinig voltage geeft start ie op den duur niet meer op.
Of hij start nog wel op maar loopt niet meer stabiel.
En over de vcore die je instelt die geeft altijd iets meer voltage dan wat je instelt.
Maar begrijp ik het goed is er helemaal geen case fan? :?
Ik zal er in iedergeval 2 installeren 1 aan de voor kant die inblaast en 1 aan de acherkant die uitblaast.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op woensdag 15 augustus 2001 22:54 schreef banaan-X het volgende:
(...)
Toch maar een casefan installeren en een nog betere koeler?
- Op een gegeven moment start ie idd niet meer op; reset en iets hoger zetten dan laatste keer.

- Het is vandaag extreem warm, dus onder 'normale' omstandigheden zal-ie idle een paar graden lager zijn. Een casekoeler zou ik als eerste proberen als je 'm koeler wilt hebben.
edit:
Een opstelling zoals in bovenstaande reply werkt bij mij ook prima.

Systeem

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 23:08 schreef MartNL het volgende:

[..]

Maar begrijp ik het goed is er helemaal geen case fan? :?
Ik zal er in iedergeval 2 installeren 1 aan de voor kant die inblaast en 1 aan de acherkant die uitblaast.
Ik kom uit Intel-land, moet nog ff wennen aan deze tropische temperaturen van AMD. ;)
Maar dan zet ik er morgen idd maar ff 2 fannetjes in. Is er alleen wel 1 probleem: aan de voorkant kan alleen een casefan worden gemonteerd als er geen koeler op de 7200rpm HDD zit. (die zit er dus nu wel op)

Dus zoiets:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
--------------------------
|        |      |
|        |  5.5"    |
|        |      |
|        |      |
|        |----------|
|            |  3.5"|
|            |------| <-hier tussen
|            |------| <-  HDD
|               * |
|               * |
--------------------------

(een ASCII kast :) )

De casefan moet dan dus gemonteerd worden bij de *-tjes.
(Ik heb helaas geen webcam ofzo...)

Maar zou dat erg zijn voor de HDD, hij krijgt immers nu koeling van de casefan. Het is een 60GB Maxtor overigens.

edit:
ASCII-kast goed maken

Verwijderd

hmmz, mijn athlon 1.3 ghz haalt met gemak 67 graden op een beetje warme dag met ook een flinke koeler erop, duzz is volgens mij normaal hoor dat dat ding zo warm wordt.

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:09
mijn tb 1200 @ 1400 dan draait 34 idle en 40 fully load
zit wel een globalwin wkb 38 op + een 230 volt fan voor case cooling

6.35K wP Solar | 23.6kWH Zendure (2 x Ac2400+) | Tesla M3H LR 750

Pagina: 1