Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Photoos.by.tony
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-09-2022
Afgelopen weekend heb ik mijn onderdelen binnengekregen voor een game pc build. 

Nu heb ik een set van 4x8gb G.skill trident Neo F4-3600C16D-16GTZNC 

Ik heb deze alle vier in een msi b550 gaming carbon wifi moederbord en hierin een ryzen 7 5800x prosessor. 

Nu krijg ik op het moederbord een lampje DRAM. Die blijft branden. Nu heb ik gelezen op internet dat je de ram stick kunt testen door ze 1 voor 1 in slot A2 te doen en te kijken of 't lampje uit gaat of aan. Nu heb ik op 1 van de 4 sticks dat het lampje van de debug DRAM aan blijft staan.. Wil dit zeggen dat 1 van de sticks niet goed is? Als ik de andere 3 plaats gaat het lampje wel gewoon uit en in 1 enkel geval blijft de cpu branden. 

Cpu etc zitten 100% juist gemonteerd!

Sidenote. Er zit momenteel nog geen videokaart in en krijg ook geen beeld via de hdmi uitgang op het moederbord. Zouden jullie mij hier mee kunnen helpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eftalou
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Photoos.by.tony schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:26:
Afgelopen weekend heb ik mijn onderdelen binnengekregen voor een game pc build. 

Nu heb ik een set van 4x8gb G.skill trident Neo F4-3600C16D-16GTZNC 

Ik heb deze alle vier in een msi b550 gaming carbon wifi moederbord en hierin een ryzen 7 5800x prosessor. 

Nu krijg ik op het moederbord een lampje DRAM. Die blijft branden. Nu heb ik gelezen op internet dat je de ram stick kunt testen door ze 1 voor 1 in slot A2 te doen en te kijken of 't lampje uit gaat of aan. Nu heb ik op 1 van de 4 sticks dat het lampje van de debug DRAM aan blijft staan.. Wil dit zeggen dat 1 van de sticks niet goed is? Als ik de andere 3 plaats gaat het lampje wel gewoon uit en in 1 enkel geval blijft de cpu branden. 
Hoogstwaarschijnlijk is de betreffende ram stick defect als dat de enige is waarbij het lampje gaat branden. Mijn advies is om de hele set RMA te sturen.
Sidenote. Er zit momenteel nog geen videokaart in en krijg ook geen beeld via de hdmi uitgang op het moederbord. Zouden jullie mij hier mee kunnen helpen?
De Ryzen 7 5800x heeft geen geintegreerde graphics, zonder videokaart gaat de pc niet opstarten ;)

"There's no place like 127.0.0.1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Photoos.by.tony
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-09-2022
Aah kijk top ik dacht dat je zowiezo wel het opstarten/bios kon bekijken zonder gpu.

Ik heb alle 4 de sticks getest en je hoort de pc duidelijk meer doorstarten op 3 van de 4. En er is idd maar 1 waarop het DRAM lampje blijft branden en je hoort ook dat de fans dan in een lager toeren blijven hangen.

Ik ga contact opnemen met de verkoper , thnx voor je reactie @Eftalou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:13
Ik heb hetzelfde mobo maar dan met een 5900X. Ik moest de BIOS nog wel eerst updaten met de M-FLASH button / procedure voordat hij wilde starten. Dat kun je ook vast doen als je nog geen GPU hebt.