Vraag

• Itshammond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-03-2022
Mijn vraag
Hallo. Sinds een week maakt mijn pc een raar soort piep geluid na het opstarten van een game. Ik een geluidsopname gemaakt https://soundcloud.app.goo.gl/dRQvy De opname doet de piep geen eer aan, omdat het echt wel even schrikken is als hij piept.

Het geluid komt na een minuut of 4 a 5, is eenmalig en duurt maar een seconde. Daarna heb ik er geen last meer van tenzij ik de game weer opnieuw opstart.

Mijn pc is op aanvraag in elkaar gezet en is letterlijk deze pc https://www.bol.com/nl/p/...sd/9200000123115988/?s2a= het verschil is dat mijn videokaart de NVIDIA 3060Ti is.

Doordat de zijkant van glas is kan er inkijken en tijdens de piep gebeurt er niks apparts. Alles lijkt gewoon goed te werken. Ook gebeurt er qua prestaties niks tijdens de piep.

Het geluid lijkt zich aan de achterkant te bevinden. Het is niet de voeding of een andere kabel, het komt echt uit de kast zelf.

Weet iemand wat dit is en of het schade kan veroorzaken?

[ Voor 8% gewijzigd door Itshammond op 30-03-2021 17:11 ]

Beste antwoord (via Itshammond op 30-03-2021 19:45)

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:28
Itshammond schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:44:
Maar Coilwhine kan geen kwaad toch?
Nope, kan geen enkel kwaad. Het is alleen storend. Er zijn oplossingen voor (isoleren van de betreffende coils) maar zou daar niet aan beginnen.

Zucht...

Alle reacties

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:48

M2M

medicijnman

Misschien zijn mijn oren wat slecht, maar ik heb slechts een kleine piep kunnen ontdekken. Soms komt coilwhine nog wel eens voor (geluid in hoorbare frequentie, meestal afkomstig van een inductor), maar het kan ook van de voeding afkomen. Sommige voeding geven een pieptoon als ze tegen een threshold aan zitten (overcurrent, undervoltage etc). Maak 'm eens open en maak even een foto van de powersupply.

-_-

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Klinkt als coilwhine

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:27
Klinkt als coilwhine, vrij normaal als het niet extreem luid is (en van wat ik hier lees is het niet extreem luid)

Met sommige games heb ik dat ook, en als wel dan vooral in laadschermen of als ik op 60fps+ speel.

[ Voor 13% gewijzigd door Mizgala28 op 30-03-2021 17:16 ]

• Itshammond
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-03-2022

Acties:
  • Beste antwoord

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:28
Itshammond schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 17:44:
Nope, kan geen enkel kwaad. Het is alleen storend. Er zijn oplossingen voor (isoleren van de betreffende coils) maar zou daar niet aan beginnen.

Zucht...

Pagina: 1