Heb een Deco M9 mesh netwerk draaien zonder klachten mbt de draadloze internet verbindingen. Echter heb ik wat extra ethernet poorten nodig dus zou graag de TP Link SG108 PE switch willen aanschaffen.
Huidige setup is heel simpel:
(Ziggo) modem bedraad met Deco M9 basis station
2 x Deco M9 draadloos verbonden
Zou het volgende werken:
(Ziggo) modem bedraad met Deco M9 basis station, en daar bedraad achter de TP Link SG108PE
Vervolgens op deze switch dus weer bedraad al mijn benodigdheden (Hue bridge, Enphase zonnepanelen monitor, energieverbruik manager, Honeywell verwarming bridge etc)
En de 2 x Deco M9 draadloos behouden voor het mesh internet netwerk
Reden dat ik als leek de SG108PE op het oog heb:
- 4 poorten snel opgevuld, dus deze variant met 8 poorten is wat toekomstbestendiger
- met PoE ivm klein prijsverschil non-PoE
Hoor graag of de switch inderdaad zo achter het Deco M9 basis station kan worden gezet, met behoud van draadloos de andere 2 x M9 units? Dus dat ik niet vervolgens deze 2 M9 units bedraad via de switch moet aansluiten oid (sorry ben echt leek!).
Huidige setup is heel simpel:
(Ziggo) modem bedraad met Deco M9 basis station
2 x Deco M9 draadloos verbonden
Zou het volgende werken:
(Ziggo) modem bedraad met Deco M9 basis station, en daar bedraad achter de TP Link SG108PE
Vervolgens op deze switch dus weer bedraad al mijn benodigdheden (Hue bridge, Enphase zonnepanelen monitor, energieverbruik manager, Honeywell verwarming bridge etc)
En de 2 x Deco M9 draadloos behouden voor het mesh internet netwerk
Reden dat ik als leek de SG108PE op het oog heb:
- 4 poorten snel opgevuld, dus deze variant met 8 poorten is wat toekomstbestendiger
- met PoE ivm klein prijsverschil non-PoE
Hoor graag of de switch inderdaad zo achter het Deco M9 basis station kan worden gezet, met behoud van draadloos de andere 2 x M9 units? Dus dat ik niet vervolgens deze 2 M9 units bedraad via de switch moet aansluiten oid (sorry ben echt leek!).