Mogelijkheden autohotkey of iets recorden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidney013
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 30-08 08:27
Goedemiddag,

De afgelopen tijd moet ik bij onze sportvereniging na 12 uur (snachts) inloggen om een baan te reserveren voor de week erop. Nu is dit niet heel erg om 00.01 dit te doen, maar als iets makkelijker kan why not?

Ik denk echter dat ik iets heel lastigs wil doen.

De app van de club heb ik al werkend op mijn pc via LdPlayer4 (android amulator).

Nu heb ik het e.e.a. gelezen om via autohotkey te doen of do it again.
Tevens was ik al opzoek naar een soort recorder om eerst zelf te klikken en dan stap voor stap met een recorder te werk te gaan. https://www.youtube.com/watch?v=ssrtmoZJD94

Kan iemand mij vertellen of zoiets mogelijk is?
Als je in de app zit om te reserveren dan klik je bijvoorbeeld eerst 06-04-2021 aan.
Vervolgens klik je op een willekeurig tijdslot en kun je de reservering bijvoorbeeld om 20.00 zetten.
Daarna moet je nog 3 personen aanklikken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Inhoudelijk: wat je zoekt heet RPA, robotic process automation. Kijk even bij uitpath.com, hebben gewoon een gratis versie.

Having said that: volgens mij probeer je nu een oneerlijk voordeel te behalen tov je mede clubleden. Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken maar het belet me wel om je er verder in te helpen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sidney013
The Eagle schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:55:
Inhoudelijk: wat je zoekt heet RPA, robotic process automation. Kijk even bij uitpath.com, hebben gewoon een gratis versie.

Having said that: volgens mij probeer je nu een oneerlijk voordeel te behalen tov je mede clubleden. Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken maar het belet me wel om je er verder in te helpen.
dankjewel, zullen binnenkort eens gaan stoeien. Vrees dat het niet gemakkelijk is, maar erg leuk om te proberen. Vrees dat het door de Android emulator lastiger gaat zijn.

Wat betreft oneerlijk voordeel is het wel een beetje, maar aan de andere kant ga ik niet overdrijven. Het is niet zo dat ik nu elke nacht ga reserveren. Gisteren nacht wel weer opgebleven en is best vervelend als je om 23.00 naar bed gaat en dan denkt wacht nog maar een uur. En vervolgens sochtends weer op tijd eruit moeten voor werk.. Dan kan je ook zeggen de mensen die sochtends niet op tijd uit bed hoeven hebben een voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Of jij pech ;)
Je hebt ook tennismaatjes zo te horen - die kunnen natuurlijk ook iets doen. Gedeelde smart is halve smart.

En RPA moet je zien als de gerobotiseerde indier. Die start gewoon de applicatie op in een windows venster. Is echt heel maf om in actie te zien. Alsof je een scherm overneemt wat je niet kunt bedienen.

Overigens snap ik je probleem helemaal hoor. Ik ben vorig jaar tegen het zelfde issue aangelopen - reserveren van zwembadkaartjes bij resp CenterParcs en Landal. CP had zijn zaakjes goed voor elkaar, zat een max op de reserveringen die konden klopen. Landal was een kwestie van 3 dagen vooraf al inplannen zonder max :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidney013
Haha die Indiër doet nog niet zijn werk. Lijkt mij ook zeker maf.
Geweldig zo'n programma, ik denk zelfs dat ik voor mijn werk hier wel eens iets aan kan hebben.
Geloof het of niet toen jij het over RPA had, had ik die zelfde dag een email ontvangen met een webinar over RPA voor financials.

Heb al paar filmpjes gekeken maar krijg het begin niet eens werkend.

Ik denk dat het makkelijkste is dat ik de app in de emulator al geopend heb.
Dan vanaf home screen moet de Indiër gaan klikken.
Maar na runnen krijg ik gelijk dit scherm.
Hij wilt natuurlijk deze exe openen maar dat hoeft niet wat staat al open.
Het afsluiten van de emulator maakt geen verschil.
Als ik verkenner bijvoorbeeld wil openen krijg ik dezelfde melding.
--> enkel met activities click krijg ik de melding dat ik een application moet gebruiken.

Kun je mij toch misschien een beetje op gang helpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t1ncqyL2CAi1mWBE-6VL3F0fmeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BVlYOaX4ICNM3ASXRp3LAMTO.jpg?f=fotoalbum_large

21.4.0+Branch.master.Sha.9d7faf3cba616937d3771694eed2d5957b29427c

Toegang geweigerd.

RemoteException wrapping System.ComponentModel.Win32Exception: Toegang geweigerd.
at System.Diagnostics.ProcessManager.OpenProcess(Int32 processId, Int32 access, Boolean throwIfExited)
at System.Diagnostics.Process.GetProcessHandle(Int32 access, Boolean throwIfExited)
at System.Diagnostics.Process.GetOrOpenProcessHandle()
at System.Diagnostics.Process.EnsureWatchingForExit()
at System.Diagnostics.Process.set_EnableRaisingEvents(Boolean value)
at UiPath.Service.UserHost.AttendedServiceProxy.RegisterClientProcess(Int32 clientPid)
at UiPath.Service.UserHost.StudioOperations.Prepare(ClientProcessMessage message, CancellationToken ct)
at UiPath.Service.Core.Utils.TaskUtils.WithShortWait(Task task, TimeSpan wait)
at UiPath.Service.UserHost.StudioOperations.<>c__DisplayClass7_0.<<RunJob>b__0>d.MoveNext()
--- End of stack trace from previous location ---
at UiPath.CoreIpc.CancellationHelper`1.Invoke[TResult](TId requestId, Func`2 func)
at UiPath.CoreIpc.Server.InvokeMethod(EndpointSettings endpoint, Request request, Object service, MethodInfo method, Object[] arguments)
at UiPath.CoreIpc.Server.HandleRequest(EndpointSettings endpoint, Request request, IServiceScope scope, CancellationToken cancellationToken)
at UiPath.CoreIpc.Server.<>c__DisplayClass4_2.<<-ctor>b__6>d.MoveNext()
--- End of stack trace from previous location ---
at UiPath.CoreIpc.IOHelpers.WithResult(Task task)
at UiPath.CoreIpc.IOHelpers.WithTimeout[TResult](IEnumerable`1 cancellationTokens, TimeSpan timeout, Func`2 func, String message, Func`2 exceptionHandler)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSLoxSmpFBLc_Lz54fycRv-2qME=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/68Sy4pN1991f9Uf8UI7la27g.jpg?f=user_large

[ Voor 45% gewijzigd door sidney013 op 31-03-2021 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het spul draait meestal op een server, onder een eigen user en al dan niet in de achtergrond.
Opstarten van een applicatie doet ie zelf wel.
En anders rechtendingetje van de user van uipath op de exe.

GUI is er trouwens behoorlijk op vooruit gegaan zie ik. Nice. Toch zelf ook maar eens een beetje mee gaan klooien, laatste keer was 2014/2015.
En idd, voor financials werkt het briljant.

[ Voor 31% gewijzigd door The Eagle op 01-04-2021 09:21 ]

Pagina: 1