Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvw67
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-07-2024
Met het oog mijn covid-homebubble iets aangenamer te maken, heb ik een Samsung Frame 75", Denon AVC-X3700H, aangeschaft.

Wie kan er me de juiste aansluitingen adviseren?
- Momenteel is de TV aangeschakeld (via de Oneconnect box) aan de Denon via de ARC HDMI.
- Telenet Digicorder is aagesloten op Denon via CBL/SAT HDMI.
- PS4 is aangesloten op de Denon GAME HDMI.

Het was een beetje zoeken qua instellingen, en het werk voor het grote deel.

Enkel wanneer ik bvb de PS4 uitzet, spingt de Digicorder aan.
Wanneer ik bvb Spotify speel via de Denon en dan de TV aanzet heb ik enkel beeld, geen geluid. Wanneer ik de Denon uitzet en weer aan is het ok.

Ik vermoedt dat het ligt aan de instellingen vd Denon, welke Audio de voorkeur krijgt.

Graag jullie advies!
bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:18
Ik heb ook een Samsung TV met een Denon.
Als ik muziek luister (Denon) en zet dan de TV aan, heb ik ook geen geluid (op de Denon)
Ik moet op de TV dan eerst de Denon selecteren (dan krijgen ze weer contact met elkaar) en dan kan ik op de TV iets anders kiezen en "gaat mijn geluid mee".

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mijn principe is altijd: datgene waar ik altijd de receiver bij gebruik, sluit ik aan op de receiver.
In jouw geval zou ik beiden dus op de TV aansluiten, en dan met ARC naar de receiver.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvw67
bedankt! Ik had echter het advies gekregen om alle randapparatuur te verbinden via de versterker.
Het blijft wel een puzzel om alle settings juist te krijgen: Telenet digicorder/Denon/Samsung tv.
Smart things...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Protip: eerst het boekje van de Denon eens goed doorlezen en snappen wat het doet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvw67
Bedankt Eagle, daar was ik zelf echt nooit opgekomen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Eigenlijk is het heel simpel: hoe zou je het doen voordat er zaken als HDMI ARC etc bestonden? Dan is het antwoord ook simpel: Dat aan de TV wat met de TV gebruikt wordt, en dat wat altijd goede audio moet hebben aan de receiver.
Ik weet niet of je HDMI CEC (of hoe die smart functie bij samsung dan ook heet) uit kunt zetten per aangesloten bron of alleen in zijn geheel aan of uit. Ik gebruik zelf HDMI CEC geheel niet, selecteer gewoon de input die ik wil hebben op TV of receiver, en dat werkt prima :)
Tussen TV en receiver heb ik zowel HDMI als optical zitten. HDMI voor de BR speler, die gebruik ik namelijk altijd icm de receiver. En aangezien er vanaf de TV niks kan komen wat hoger dan DTS doet, is optical prima geschikt - daar heb je ook geen CEC issues mee. Die loopt dus van TV naar de receiver voor source TV :)

Pagina: 1