Gaming headset vs audio headset voor gaming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassej
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-09 10:51
Hi,

Corona heeft als voordeel dat je meer kan gamen. Nadeel is dat je niet naar de winkel kan om uitgebreid te testen. Ik ben op zoek naar een vervanging van mijn headset. Die wordt vooral gebruikt voor gaming, maar ik vraag me af of een gaming headset ook echt de beste keuze is??

Gebruik is voor ongeveer 75% met mijn PC en de rest zou mobiel zijn. Ook is dan dus ongeveer 75% van de tijd voor gaming en de rest voor muziek (en nog wat calls). Echter altijd binnen en in een rustige omgeving (geluidsisolatie en noice cancelling niet relevant). Mijn telefoon heeft nog een 3.5mm aansluiting en bluetooth. PC heeft een geluidskaart die tot 900 ohm kan aansturen (7.1 kaart met 5 stekker aansluitingen, dus MIC aparte stekker).

Voor gaming is een MIC nodig en dat zie je maar bij weinig hoofdtelefoons. Kan ik beter bij de gaming headsets blijven of juist wegblijven? En welke modellen dan? Hoe goed is draadloos tov bedraad?

Mijn oog was gevallen op een Steelseries Arctis 9, dus het budget is rond de 200 euro.