Ik wil graag mijn adresboek ontdoen van dubbele adressen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• votjedevotdoek
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-05 23:45
Mijn vraag
...

Ik wil graag mijn adresboek ontdoen van dubbele adressen, Het mailprogramma wat ik gebruik is Thunderbird Mozilla. Ik heb nogal verschillende dezelfde namen erin staan en handmatig wordt een te grote klus vooralsnog:)
...

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-05 16:39

Koppensneller

winterrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 16:22
Vroeger zat er een optie in thunderbird om dat te doen vanuit een van de menu's in het adresboek. Maar het is denk wel 10 jaar geleden dat ik thunderbird voor het laatst gebruikt heb dus geen idee of dat nog steeds kan. Even googlen zal vast helpen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• votjedevotdoek
Helaas werkt de addon niet meer in deze versie, de versie is 78.9.0, niet compatibel. Zijn er andere oplossingen?

[ Voor 15% gewijzigd door votjedevotdoek op 30-03-2021 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Even out of the box gedacht:

* Exporteer adresboek
* Bewerk CSV (in tekst editor of bijvoorbeeld in Excel (MAAR LET BIJ OPSLAAN DAARBIJ op de juiste scheidingstekens!)
* importeer adresboek ?

https://www.google.com/se...port%2Bimport+addressbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• votjedevotdoek
akimosan schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:15:
Even out of the box gedacht:

* Exporteer adresboek
* Bewerk CSV (in tekst editor of bijvoorbeeld in Excel (MAAR LET BIJ OPSLAAN DAARBIJ op de juiste scheidingstekens!)
* importeer adresboek ?

https://www.google.com/se...port%2Bimport+addressbook
Dan krijg ik toch de dubbele adressen ook weer terug? Of moet ik ze ook handmatig vooraf verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• votjedevotdoek
Helaas werkt de addon niet meer in deze versie, de versie is 78.9.0, niet compatibel. Zijn er andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:30
@votjedevotdoek Vooraf verwijderen uiteraard. Daarna de aangepaste csv weer importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik bedoelde met CSV bewerken uiteraard ontdubbelen van adressen, maar doordat je bijvoorbeeld in Excel kunt sorteren op kolommen (mits je CSV goed importeert) en je dan kunt sorteren op bijvoorbeeld email adres, zoek en vervang functies gebruiken, etc. Op die manier is het makkelijker om de dubbelingen eruit te halen en informatie samen te voegen.

Het is nog steeds handmatig ontdubbelen maar met een aanpak die wellicht minder lang duurt dan via de gebruikersinterface in Thunderbird.
Ik doe dat soort dingen soms ook quick en dirty in excel. Natuurlijk als het duizenden rijen zijn dan kijk ik zeker naar andere tools of meer geavanceerde functies in Excel, Access of ik stop het in een database en ga er met queries tegenaan, maar een paar honderd lukt me in een uurtje ploegen in Excel vaak ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• votjedevotdoek
akimosan schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:59:
Ik bedoelde met CSV bewerken uiteraard ontdubbelen van adressen, maar doordat je bijvoorbeeld in Excel kunt sorteren op kolommen (mits je CSV goed importeert) en je dan kunt sorteren op bijvoorbeeld email adres, zoek en vervang functies gebruiken, etc. Op die manier is het makkelijker om de dubbelingen eruit te halen en informatie samen te voegen.

Het is nog steeds handmatig ontdubbelen maar met een aanpak die wellicht minder lang duurt dan via de gebruikersinterface in Thunderbird.
Ik doe dat soort dingen soms ook quick en dirty in excel. Natuurlijk als het duizenden rijen zijn dan kijk ik zeker naar andere tools of meer geavanceerde functies in Excel, Access of ik stop het in een database en ga er met queries tegenaan, maar een paar honderd lukt me in een uurtje ploegen in Excel vaak ook wel.
Idd, duidelijk. Wel blijft het jammer en als ik zo lees ook voor jou, dat het veel makkelijker moet kunnen met een addon van mozilla thunderbird. Erop wachten heeft geen zin. Zover bedankt voor het meedenken allemaal, ik laat het nog even open....wie weet heeft er iemand nog iets???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09-2024
https://dotnet-helpers.co...n-a-csv-using-powershell/

------------------------------------------

Export naar .csv en dan die handleiding volgen. Was voor mij de makkelijkste oplossing ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Spierenburg op 31-03-2021 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05 10:57
Wellicht via een ander programma openen?
Thunderbird is toch een weergave van een account?
Wat voor type account is het? (Gmail kan bijvoorbeeld prima via Google zelf of via je telefoon ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• votjedevotdoek
Iedereen bedankt!! Ik heb het nog weer anders gedaan. Adreslijst geexporteerd naar vcf's. De doelmap door CCleaner de dubbele bestanden verwijderd.En de nieuwe adreslijst weer geimporteerd. Goed vijf minuten en een blinkend resultaat.

Ik wel dit even erbij gebruikt voor het samenvoegen van de vcf's naar één vcf bestand:

Wilt u meerdere . vcf bestanden samenvoegen?
Kopieer al uw .vcf-bestanden naar een map.
Open de Windows-opdrachtprompt ( ⊞ Win + R toetsen), typ vervolgens cmd en druk op ⏎ Enter om het te openen. ...
Nadat de bestemming is geselecteerd, gebruikt u de volgende DOS-opdracht: copy *.vcf all.vcf.
Pagina: 1