Breedband Internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• banana01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 23:41
Bij welke snelheid is internet breedband? :?

en welk provider levert die snelheid? :Z

krom maar waanzinnig lekker

Verwijderd

mwoah , alles sneller dan kabel :+

ik denk vanaf 0.5 Mbit :?

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 16:02
NOu wanadoo/casema noemt hun snelste kabelabbo voortaan wanadoo broadband

• banana01
Maar ik moet de eerste niet schokkerige filmpjes nog zien! ;(

Ik bedoel bij Chello kan je wel een file wat sneller binnenhalen maar daar houd het wel bij op. Mijn ISDN aansluiting (2 lijnen) gaat op goede tijden vaak sneller. :z

Verwijderd

breedband is net zo subjectief als "lekker", "groot", "lang", "mooi"...

Er is niemand die een definitie heeft gemaakt van breedband.. over het algemeen geldt voor breedband zoiets: sneller als ISDN en meestal wordt er een (semi-)flatfee verbinding mee bedoeld.

• banana01
Kortom : SHIT
en zeker nog niet het overwegen waard
(denk ik) :?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

@Home mag je wel breedband noemen... ik zit gemiddeld op zo'n 2 megabit/sec... >:) Met regelmatig uitschieters naar de 2.5...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

ik vind het breed genoeg hier..

waarschijnlijk wanneer het broadband video kan lezen oid? streams boven 512 k?

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Breedband is toch ook altijd always-on :?

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:28
Mmm nee, breedband heeft te maken met de snelheid die je kan leveren, is het nog niet iemand opgevallen dat Chello geen "breedband" meer gebruikt in zijn reclames? Dit omdat ze het niet meer mogen gebruiken, het is nu altijd "altijd online met chello" ofzo.

Breedband is geloof ik vanaf 2mbit.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op vrijdag 17 augustus 2001 04:13 schreef ubermaestro het volgende:
Nee, dit zijn verschillende definities. Omdat het meestal zo is dat breedband TEVENS always-on is, wordt de vergelijking al snel getrokken...

Echter, bijv. in Duitsland is er een heel goedkoop DSL abonnement (een paar DM geloof ik) waarbij je WEL weer verbindingskosten per uur moet betalen, ofwel breedband voor hen die slechts enkele keren per week internetten.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
Op woensdag 15 augustus 2001 22:43 schreef banana01 het volgende:
Er is geen definitie voor.... volgens mij heb ik iemand wel eens in de media horen zeggen "alles wat hoger is dan 128 kbit/s ISDN", maar ik weer niet meer waar.

Ikzelf beschouw 512 kbit/s of hoger breedband. Met 512 kbit/s kun je namelijk 300 kbit/s videostreams afspelen, en dat wordt in internationaal medialand gezien als een breedband video stream.

Ik heb nu 1 Mbit/s, maar toen ik nog 512 kbit/s had kon ik prima zo'n videostream draaien... BBC World heeft o.a. een livestream van 300 kbit/s.
Verschillende kabelproviders, verschillende ADSL providers, en verschillende huurlijnproviders. Voor kabel en ADSL is e.e.a. afhankelijk van waar je woont, huurlijnen zijn in het hele land verkrijgbaar, maar wel tegen een heel fikse prijs.

Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 09:49 schreef XTracer het volgende:
is het nog niet iemand opgevallen dat Chello geen "breedband" meer gebruikt in zijn reclames?
Op de website voor chello-abonnees wordt nogsteeds het woordje breedband gebruikt.

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Het probleem is de tijd, op een druk tijdstip haal je vaak behoorlijk minder snelheid. Ikzelf denk aan breedband bij >512Kbit. Chello kent een max. van 1500Kbit welke je uit nieuwsgroepen en netwerk vaak haalt, uit Nederland regelmatig en Amerika soms. Als je binnen het Chello netwerk blijft zijn snelheden tot 1500Kbyte mogelijk, mits weinig aansluitingen in de buurt, dicht bij knooppunt, rustig tijdstip en oud kabelmodem (huidge kennen limiet 1500Kbit)

• araphor
  • Niet online
Aangezien ik volgende week ga verhuizen naar Delft zit zelf te twijfelen tussen Casema Breedband (512/128 kbit/s) en Planet MxStream ADSL (512/64 kbit/s). De prijzen verschillen niet zo heel erg veel.
Planet is op korte termijn voordeliger door een leuke aanbieding, maar op langere termijn zal Casema goedkoper zijn.

Heeft iemand ervaring met breedband Casema? Zo ja, zijn deze positief of negatief ;)

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 00:38 schreef araphor het volgende:
Aangezien ik volgende week ga verhuizen naar Delft zit zelf te twijfelen tussen Casema Breedband (512/128 kbit/s) en Planet MxStream ADSL (512/64 kbit/s). De prijzen verschillen niet zo heel erg veel.
Planet is op korte termijn voordeliger door een leuke aanbieding, maar op langere termijn zal Casema goedkoper zijn.

Heeft iemand ervaring met breedband Casema? Zo ja, zijn deze positief of negatief ;)
houd er rekening mee dat casema een datalimiet (of fup? hoor verschillende dingen) heeft van 4 gig per maand down en 1 gig up, adsl is 30 gig per maand fup

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 00:38 schreef araphor het volgende:

jij overweegt serieus om casema te nemen???? |:(

Verwijderd

bedenk ook dat internet via de satelliet ook breedband is, hoewel slechts een kant op(downstream, behalve voor de echte rijke mensen onder ons) en het is helaas niet flat-fee...

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:59
'Breedband' is in algemeen (en incorrect) gebruik als een aanduiding voor een snelle (niet gespecificeerd) flatrate internet verbinding.

Breedband (of broadband) heeft feitelijk met de transmissie over een medium te maken. Het zegt niets over de snelheid. Specifiek gaat het om meervoudig gebruik van een bestaande infrastructuur, dus data over de TV, telefoon of electriciteits kabels, om er een paar te noemen. De bestaande functionaliteit blijft behouden.

Een leased line van 2 Mbit naar een ISP is dus geen breedband internet.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• araphor
  • Niet online
jij overweegt serieus om casema te nemen????
Ik hoor vaak dat er veel klachten zijn over de normale Casema kabelverbinding, maar over Casema breedband heb ik niet veel gehoord. Als dit een stuk sneller is overweeg ik het zeker..

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 02:02 schreef Brian Dickens het volgende:
@Home mag je wel breedband noemen... ik zit gemiddeld op zo'n 2 megabit/sec... >:) Met regelmatig uitschieters naar de 2.5...
HUN hoeveel aansluitingen heb jij :?

Verwijderd

Op maandag 24 september 2001 22:18 schreef araphor het volgende:

[..]

Ik hoor vaak dat er veel klachten zijn over de normale Casema kabelverbinding, maar over Casema breedband heb ik niet veel gehoord. Als dit een stuk sneller is overweeg ik het zeker..
Volgens mij is het allemaal 1 pot nat, zit al jaren met zo'n k*tcasema verbinding. Het zijn niet alleen eerste klas eikels, die naast de uiterst trieste 6 K/sec (op een goede dag) ook nog een gigalimiet weten in te stellen.

Geen ervaring met breedband, maar casema kennende zal het wel 12k/sec zijn |:(

• Tourniquet
  • Laatst online: 16-08 23:50

Tourniquet

Hiya, fellas!

Volgens mijn boek A+ Core Hardware is dit de definitie van Broadband:

A technique for transmitting analog signals along a medium, such as a radio wave, also called wideband. Broadband signaling works the way radio and television work, by splitting up the available frequencies into different channels. The data is transmitted simultaneously and is represented by changes in amplitude, frequency, or phase of the signal.

Broadband transmission can be used to transmit different combinations of voice, and video information along one physical cable with multiple communication channels of different frequencies. In LAN technology, broadband is a system in which multiple channels access a medium, usually coaxial cable, that has a large bandwidth (50 Mbps is typical) using radio-frequency modems.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Mja het boeit me eerlijkgezegd weinig of de dienst van Chello nou broadband heet of niet. Ik ben iig blij met chello: 180 KB/sec heb ik liever dan 8 KB/sec wat ik met m'n enkele ISDN-lijn haalde. Driewerf hoera voor Chello !! Daar komt nog bij dat ik nu lekker altijd online ben (pc aan, hup meteen online) en m'n internetkosten zijn ook flink gezat. Betaalde ik eerst nog 400 piek per 2 maanden aan telefoonkosten, nu betaal ik 200 piek per 2 maanden voor Chello!! Aaahhh dat merk je wel in je beurz hoor.

• maartena
Op woensdag 15 augustus 2001 22:43 schreef banana01 het volgende:

Ik geloof dat men het daar nog niet zo over eens is. In de Mediawereld wordt een verbinding die in staat is een 300 kbit/s videostream vlekkeloos af te spelen gezien als breedband. Dit zou dus 512 kbit/s zijn, omdat 384 kbit/s ietwat krap is met buffering en overhead.

Ik vindt dus dat breedband begint bij 512 kbit/s. Er zijn ook al uitlatingen gedaan dat alles wat hoger is dan 128 kbit/s al breedband is, maar daar ben ik het niet mee eens.

Ik zou het zo willen onderverdelen:

<128 kbit/s : antiek, pots, slowband >:)
128 kbit/s <> 512 kbit/s : smallband
512> kbit/s : broadband

Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
Op vrijdag 17 augustus 2001 04:13 schreef ubermaestro het volgende:
Fout. Breedband heeft te maken met snelheid, niet hoe de verbinding gebruikt wordt.

Zo is er in Duitsland een zeer goedkoop ADSL abonnement waar je gewoon per minuut betaald.

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:29

Asphyxion

I am, therefor I think

Op vrijdag 26 oktober 2001 12:01 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik vindt dus dat breedband begint bij 512 kbit/s. Er zijn ook al uitlatingen gedaan dat alles wat hoger is dan 128 kbit/s al breedband is, maar daar ben ik het niet mee eens.
Tja, dat jij het er niet mee eens bent, wil niet zeggen dat het niet zo is... :P

Breedband staat voor de techniek die gebruikt wordt en niet voor de snelheid... zoals hier boven al staat...

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Op maandag 24 september 2001 22:53 schreef Qorne het volgende:

[..]

HUN hoeveel aansluitingen heb jij :?
hij bedoeld mbit/s :)

das dus 2.5mbit / 8 : 312kbytes/s

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Op vrijdag 26 oktober 2001 19:22 schreef Klubbheads het volgende:

[..]

hij bedoeld mbit/s :)

das dus 2.5mbit / 8 : 312kbytes/s
NEEEEEEEEEEEEE

2,5 * 1024 / 8 = 320 KB/sec. Ok het scheelt maar 8 maar het gaat ff om de juistheid. 1 megabyte is toch ook geen 1000 kilobyte...

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

JE heb t

Baseband
en Broadband

het grote verschil is het frequentie bereik

baseband is bvb telefoon

broadband is kabel/adsl

dit gaat absoluut niet hoe snel het is