Router koppelen aan telenet router voor pareting control

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvp1011
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-11-2021
Het wifi gebruik van de kinderen loopt de spuigaten uit. Wat zijn de beste optie voor hun wifi te beperken? Apps helpen al niet meer.

Dus ik dacht aan een derde router te koppelen aan die twee van telenet. Kan dit zonder dat dit interefereert.
Moeten we die beter alle twee( eentje beneden en boven) vervangen door een andere en de welke dan?

we zijn met 4 thuis, elks een gsm en een laptop, dus het signaal moet sterk en liefst ook snel zijn. De bel en de buitenverlichting staat ook op de wifi.

Wie kan ons de beste oplossing geven? Als we naar de winkel gaan, raden ze ons aan om gebruik te maken van hun server, wat een eenmalige kost met zich meebrengt. Dit zou ik liever vermijden.

Beste antwoord (via kvp1011 op 09-04-2021 12:16)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:18
kvp1011 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:27:
Dus ik dacht aan een derde router te koppelen aan die twee van telenet. Kan dit zonder dat dit interefereert.
Moeten we die beter alle twee( eentje beneden en boven) vervangen door een andere en de welke dan?
Een kennis van mij heeft in een soortgelijke situatie een oude router (Linksys) via de WAN poort aangesloten.
Deze is dan gescheiden van de rest van het netwerk en met de time-scheduling mogelijkheden van de router kan hij het Wifi internetgebruik dan beperken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zoek maar even op dit forum, maar bespaar je de moeite ga met je kinderen praten deze strijd ga je niet winnen zijn hebben meer tijd en resources om het omzeilen. Hoe moeilijker je het maakt hoe groter de uitdaging en als ze zelf de kennis niet hebben dan zijn er wel vriendjes die hulp bieden (of Tweakers ;-) ).
Leg de verantwoordelijkheid bij hun zelf neer en ga met inzicht in wat ze doen met ze in gesprek Apple family en Microsoft family zijn daarbij ook erg handig.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kvp1011
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-11-2021
*knip*. Mag een maatje minder bot.

[ Voor 78% gewijzigd door rens-br op 01-04-2021 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

*knip*
Als de tijd van praten voorbij is, dan zet je toch gewoon een ander wachtwoord op de wifi ? Klaar, gaat er weer af als ze zich gedragen, zo niet, gaat ie er weer op.

Ik weet niet wat je wil bereiken maar een extra device gaat je niet helpen, dan gaan ze wel tunnelen b.v.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 01-04-2021 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Dit soort topics komen regelmatig voor en aangezien de openingsposter specifiek op zoek is naar een technische oplossing, zijn opvoedkundige adviezen offtopic.

@kvp1011 Je openingspost voldoet momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen:
- Wat voor apparatuur gebruik je nu?
- Wat heb je zelf al gevonden (bijvoorbeeld op dit forum)? Het onderwerp komt vrij regelmatig terug.

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

[ Voor 79% gewijzigd door rens-br op 01-04-2021 08:05 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:18
kvp1011 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:27:
Een kennis van mij heeft in een soortgelijke situatie een oude router (Linksys) via de WAN poort aangesloten.
Deze is dan gescheiden van de rest van het netwerk en met de time-scheduling mogelijkheden van de router kan hij het Wifi internetgebruik dan beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 18:40
Ubiquiti Amplify voorziet daar heel simpel in, alles werkt via een app op je telefoon. Je maakt een user profiel aan en koppeld alle devices van die persoon (kinderlijk eenvoudig)
Wil je die persoon internet toegang ontzeggen, klik zijn usernaam en toggle internet pauzeren.
Pagina: 1