[Aankoopadvies] WAF Proof PC speaker set

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Voor de PC die in de werkkamer naast de woonkamer staat ben ik opzoek naar een goede 2.0 set die er ook nog goed uit ziet. Liefst modern, wit, minimalistisch en klein (WAF :+ ).

Ik gebruik nu een headset maar merk dat ik het liefst zonder headset even een muziekje op wil kunnen zetten of kan gamen met speakers. Ik gebruik nu een JBL Charge 3 bluetooth speaker maar daar zit vaak een vertraging in (lastig met gamen).

Budget is idealiter rond de 200-250 euro, maar omdat het design meespeelt wil ik best tot 400 euro gaan als het verschil in geluidskwaliteit en design erg groot is.

Zelf luister ik graag naar een goede live techno set en wat ik vooral niet zoek is een speaker met te weinig laag. Bovenstaande bluetooth speaker is als referentiemateriaal voor mij voldoende.
Een aparte subwoofer is geen optie ivm minimalistisch design en plaatsing op de vloer (niet gewenst).

Ik kwam zelf uit op de audio engine A2+ wit en Edifier e25hd. Audio engine A2+ zou relatief weinig laag/bass hebben dus ik denk dat deze afvalt. E25 is acceptabel voor de vrouw en lijkt een goed alternatief.

Duurdere modellen van Edifier zijn een stuk beter - maar zien er weer te lomp / ouderwets uit volgens de vrouw. Hebben jullie tips voor andere opties? Wellicht toch een overpriced Sonos Play 5 aangezien deze wel goede bass zou hebben? Is alleen boven budget..

Hieronder in het kort de samenvatting:
- 3.5 ingang is vereist voor PC. (Geen bluetooth vertraging)
- Optische ingang is niet noodzakelijk (B550i Aorus pro ax mobo heeft geen optische ingang)
- Bluetooth voor koppeling met google hub of iphone voor spotify streaming
- Minimalistisch / klein / modern en bij voorkeur wit
- Bass is belangrijk i.v.m. muzieksmaak - maar dan wel zonder subwoofer
- Budget 250-400 euro

[ Voor 6% gewijzigd door Workaholic op 30-03-2021 09:42 ]

Mijn V&A

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:29
Je zou naar iLoud's kunnen kijken - die komen met een goede DSP. Maar voor echt stevige bas heb je een speaker met volume nodig - is een subwoofer die je ergens uit het zicht zet een optie voor de vrouw?

[ Voor 11% gewijzigd door martyw op 30-03-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:19
Zelf heb ik de Argon Audio Forte A5, dat is wel net boven je budget (500EURO) maar je zou eens naar zijn kleine broertje kunnen kijken de Forte A4. Al zit je dan wel meteen bovenaan je budget.

Voldoet aan al je eisen naar mijn idee en de kwaliteit van het geluid ben ik erg over te spreken (als bureauspeakers). Zelf heb ik de zwarte (met koper) variant, maar ze hebben ook een witte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:03
Ga die AudioEngine's eens luisteren. Misschien vind jij het wel voldoende bas. Schijnen wel goede speakers te zijn.

In dat zelfde uiterlijk, maar iets opvallender door de gele conus, kan je eens kijken naar de KRK Rokit 5. Ik heb ze in het zwart, maar ze zijn er ook in het wit. Ik ben een groot muziekliefhebber en vind deze voor bij de pc meer dan prima. Je kan er ook een subwoofer bij kopen, maar dat is als je echt als muziekproducer aan de slag gaat. Voordeel van de KRK Rokit is dat het near-field monitoren zijn. Dus speakers die speciaal ontwikkeld zijn om dichtbij te zitten en een gebalanceerd geluid hebben.

Afbeeldingslocatie: https://static.bax-shop.nl/image/product/542733/1823116/9fe7267b/450x450/1563259840Rokit%205-L%20Png.png

EDIT: Geen bluetooth overigens. Als dat vereist is, zou ik toch eens de AE's proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cass Casey op 30-03-2021 17:56 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Dank voor jullie reacties/advies tot nu toe ! Luisteren zou ik normaal ook doen, maar is lastig nu met Corona. Luisterafspraak is wellicht toch een optie om wat verschillende opties naast elkaar te zetten.

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:45

FeaR

In GoT we trust

Ik zou zelf ook naar de genoemde Argon Audio neigen. Heb het merk zelf ook staan (7450A, ouder model en absoluut niet WAF Proof), veel speaker voor je geld. Was voor mij toen de winnaar versus de Audioen A5.

AudioEngine A2 zou ik overslaan. Zoals gezegd heb je voor laag iets van ruimte nodig. De A2 heeft dat niet. Kleine behuizing en kleine woofer. Persoonlijk zou ik minimaal voor 5" gaan maar mogelijk kom je met 4" ook nog weg. De 2,75" van de A2 is gewoon echt weinig.

Edit:
Even buiten de box van actieve speakers denkend, twee KEF eitjes met een losse T-Amp? Laatste is kleine en heb je met Bluetooth en eventueel met USB DAC zodat je niet met analoog aan de slag moet. Of is dat te veel apparatuur en ook niet wenselijk door het toevoegen van een losse amp (complexiteit)?

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 30-03-2021 18:25 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
@FeaR Ik wil niet te veel hardware, aparte dac/amp als het even kan. Klein bureau en zeer kleine ITX kast / minimalistisch etc. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de e25 klinkt.. is maar 177 euro en schijnt wel goede bas te hebben en een leuk uiterlijk.. iemand ervaring mee? Wellicht het proberen waard voor het geld.

[ Voor 7% gewijzigd door Workaholic op 30-03-2021 20:14 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:29
Workaholic schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:14:
@FeaR Ik wil niet te veel hardware, aparte dac/amp als het even kan. Klein bureau en zeer kleine ITX kast / minimalistisch etc. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de e25 klinkt.. is maar 177 euro en schijnt wel goede bas te hebben en een leuk uiterlijk.. iemand ervaring mee? Wellicht het proberen waard voor het geld.
Ze beginnen bas te produceren vanaf 70Hz, de iLouds zijn vlak vanaf 55Hz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remanus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:40
Een setje witte micropods. Ze zijn er actief, ik heb zelf een passief classic setje met een smsl sa300. Deze set heeft een set keff wireless vervangen, de keff speakers klinken een beetje beter. Maar nearfield ben ik zeer tevreden over de micropod. Klein en waf factor zou ik zeggen.

Kleine speakers en bas is eigenlijk een tegenstrijdige combinatie.

[ Voor 11% gewijzigd door remanus op 30-03-2021 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Micropods komt idd prima geluid uit - al moet ik bekennen dat het lang geleden is dat ik ze gehoord heb. Zitten B&W drivers in iirc.

Verder: kijk eens bij Pioneer.
Instap: https://www.bax-shop.nl/s...p-bluetooth-monitoren-set Dan heb je BT en analoge ingang. Heel laag zal het echter niet gaan maar valt wel ruim binnen budget.
Higher end (prijs per stuk): https://www.bax-shop.nl/s...tieve-dj-monitor-per-stuk
Die dingen ebben een DSP voor het laag en voor het hoog, kun je dus echt helemaal afregelen, en gaan zo te zien meer dan laag genoeg. Hebben alleen geen BT, maar dat kun je met een simpel Ali ontvangertje op een van de ingangen al oplossen. Al zou ik dan zelf eerder kiezen voor een streaming device wat meer doet dan alleen BT en ook gewoon Spotify Connect snapt. Stukken makkelijker :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1