Sleutelcode Citroen C3 2008 achterhalen

Pagina: 1
Acties:

• Krode
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-11 17:12
Hallo allemaal,
Helaas ben ik van onze Citroen C3 uit 2008 de autosleutel met afstandsbediening kwijt.
Nu wil ik via een bedrijf in de buurt een nieuwe sleutel met afstandsbediening laten maken maar ze vragen daarvoor de sleutelcode.

Hoe herken ik deze? Ik heb in de auto wel een klein geplastificeerd papiertje gevonden met wat tekens er op, maar of dit het is... Geen idee. Het papiertje heeft eigenlijk halverwege een afscheurrandje met boven en onder een streepjescode. Die 2 streepjescodes zijn verschillend van elkaar en hebben beide een cijfer/letter combi er onder staan die ook verschillend van elkaar zijn.

Heeft een sleutelcode een bepaald aantal tekens?
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Volgens de handleiding:
Alleen een CITROËN erkend bedrijf kan u een nieuwe sleutel of afstandsbediening leveren als er een verloren is gegaan. Mocht u uw sleutels verliezen Wendt u met uw kentekenbewijs en legitimatie tot een CITROËN erkend bedrijf. De CITROËN-organisatie kan de sleutelcode achterhalen voor het bestellen van nieuwe sleutels.
en
Let op: noteer de nummers van de sleutels en de afstandsbediening op het ASSISTANCE-kaartje. Bewaar dit kaartje op een veilige plaats.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:07
Stom idee wellicht, maar waarom stel je deze vraag dan niet aan het bedrijf wat vraagt om deze code. Ik denk dat zij je een stuk sneller kunnen helpen dan dat je een topic moet openen op Tweakers.
Niet dat ik je niet graag wil helpen hoor.. maar aangezien het bedrijf er om vraagt weten ze wellicht ook wel wat ze van je wensen te ontvangen.

Overigens levert een korte zoektocht op Google: Sleutelcode Citroen C3
Onderstaande handleiding op met daarbij een afbeelding van hoe het sleutelcode papiertje eruit moet zien.
https://www.gebruikershan...iding-3248.html?page=0036

Afbeeldingslocatie: https://www.gebruikershandleiding.com/bestanden2/html/3248/bg26.webp

*sowieso