SSD Samsung T5 FILEARMORENCRYPTED2 ? HELP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-02 13:37
Beste Tweakers,

Weet iemand hoe ik mijn bestanden in mijn ssd weer kan openen Ze zijn encrypted. Ik zie ze allemaal maar ze hebben nu de extentie FILEARMORENCRYPTED2 gekregen nadat de ssd losgekoppeld is geweest van de pc.

Alvasst bedankt hoop in een oplossing! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan je meer context en info geven? Er is zo weinig te zeggen. Heb je het zelf bewust versleuteld? Hoe/waarmee? Heb je in BIOS/UEFI of in Windows (of ander OS?) iets ingesteld? Heb je de sleutel om te ontsleutelen? Of bedoel je te zeggen dat je een cryptovirus heb? Iets anders?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:16

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Zelf encryptie ooit een keer aangezet?

Is het een externe SSD? Op een andere pc aangesloten geweest?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Ik heb hem niet versleuteld.

Hij werkte optimaal totdat hij niet veilig losgekoppeld werd van de PC . Nu zijn alle files zichtbaar maar encrypt. Behalve een map waar ze niet encrypt zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Artuzzo op 30-03-2021 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Tens schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:47:
Zelf encryptie ooit een keer aangezet?

Is het een externe SSD? Op een andere pc aangesloten geweest?
Ja het is een Externe SSD een samsung T5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Ter aanvulling. Hij is nieuw. Er is een copy gemaakt van bestande vanuit een laptop. Daarna opengedaan op de pc. Daarna losgekoppeld terwijl hij niet eerst veilig verwijderd werd via de USB knop linksonder in Windows. Vervolgens weer gekoppeld en de bestanden waren versleutel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Geef nu eens wat meer gevraagde info potdorie. Gokken kan leuk zijn maar daar heb jij zo weinig aan ;)
Behalve een map waar ze niet encrypt zijn.
Dan is het vast niet 'hardwarematig' en moet je naar de software kijken. Wat draait er? Welk OS? Bitlocker op externe schijven ingesteld? Welke software draait er. Malware al gecheckt?

Als je hier geen zicht op hebt: neem de spullen incl laptop onder de arm naar een professional als het data is die je niet kwijt wilt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
F_J_K schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:54:
Geef nu eens wat meer gevraagde info potdorie. Gokken kan leuk zijn maar daar heb jij zo weinig aan ;)

[...]

Dan is het vast niet 'hardwarematig' en moet je naar de software kijken. Wat draait er? Welk OS? Bitlocker op externe schijven ingesteld? Welke software draait er. Malware al gecheckt?

Als je hier geen zicht op hebt: neem de spullen incl laptop onder de arm naar een professional als het data is die je niet kwijt wilt.
Sofware is windows 10
Geen bitlocker
Geen Malware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
En wat staat er in die map die niet voorzien is van encryptie.
Leeg? Bestanden? Tekstbestanden?

Zoja, open die eens in kladblok.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Ik begrijp net dat de bestanden die ik wel kan zien achteraf vanuit de thuis pc toegevoegd zijn. dus alle andere bestanden zijn de backup van de zakelijk laptop die ik ingeleverd heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dusss de zakelijke laptop had Trend Micro FileArmor geïnstalleerd, en heeft de bestanden die vanaf die laptop zijn geschreven, versleuteld.

Ik heb zo het vermoeden dat je die laptop nodig gaat hebben om het weer te ontsleutelen, of dat je FileArmor op je huidige pc kunt installeren en met het bij jou bekende wachtwoord de bestanden weer kunt openen.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:46

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

De encrypted bestanden komen van een zakelijke laptop? Vraag dan jouw werkgever hoe je bestanden kopieert zonder encryptie. Als dat al mogelijk is gemaakt door hen.
Er zal vast een reden zijn waarom zij zakelijke bestanden niet buiten de laptop willen hebben zonder encryptie.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artuzzo
Het zijn privé bestanden die op mijn zakelijke laptop opgeslagen waren. Ze hebben blijkbaar deze niet op de juiste manier dus overgezet naar mijn externe SSD. It heeft het gedaan hoor niet ikzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Hopelijk hebben ze de laptop niet geformatteerd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-05 16:31
Dit is niet de bedoeling met een zakelijke laptop. Privé dingen opslaan natuurlijk ook niet.

Logisch dat ze het encrypten.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artuzzo
Mooi gezegd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-05 16:31
Gezien het je werk aangaat, wil ik je adviseren om nog even bij de mensen van IT aan te kloppen! :)

01010000 01100101 01110000 01100101

Pagina: 1