Hoe pre order ik Nvidia 3080ti op launch?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceowl
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-08 12:23
Kan iemand mij uitleggen hoe je de founders edition via de Nvidia website op launch pre ordered?

Hoe zorg ik ervoor dat ik er op tijd bij ben en op de hoogte wordt gesteld via email voordat ze uitverkocht zijn?

Ik heb echt een 4k VR capable grafische kaart nodig en heb op het moment een GTX 1070 dus dat gaat niet werken. Dit is de slechste tijd om een grafische kaart te kopen ook nog.

Het schijnt dat in Mei de RTX 3070Ti en de 3080Ti uitkomen dus ik wil dit keer niet te laat zijn.

Ik ben benieuwd of iemand wat tips heeft voor me. Bij voorbaat dank voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oharra
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-11-2022
Als je dat bestelt via officiele site nvidia ga je dan niet veel importtaks moeten betalen als dit van amerika komt? Founders edition is toch gewoon OC hé, iets wat je ook moeten kunnen met een "gewone" ti.
Het is idd geen goeie tijd, prijzen blijven precies iedere dag stijgen.
Denk wel dat een gewone 3080 al volstaat voor je 4k want dat is al een monster.
De enige manier die ik ken om zo'n kaart nog aan een redelijke prijs te kunnen krijgen is als je een volledige desktop pc komt met die kaart inclusief, maarja dan heb je er wel een hele computer bij en is't ook niet goedkoper. Geen idee wat de 3080ti gaat kosten maar zal niet mals zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:22
Je vraag heeft geen antwoord, het is een conundrum.
Als er een manier was om gegarandeerd op launchday een product te bestellen én geleverd te krijgen, dan zou iedereen dat doen. Maar... er is slechts voor een (klein) deel van de mensen een product beschikbaar.

De enige optie is om te proberen de snelste te zijn. De bestelsite constant refreshen en dan zo snel mogelijk de bestelling afronden. Vooraf een account aanmaken en de bestelprocedure oefenen, zodat je snel kan zijn.

In zo'n situatie betaal je waarschijnlijk de hoofdprijs en krijg je het product ook pas na een paar weken. Daarbij kan een FE versie ook wel tegenvallen, t.o.v. de versies die fabrikanten kort daarna uitbrengen.

Als het voor de hobby is, zou ik het niet proberen. Het is gewoon de slechtste tijd om videokaarten te kopen ooit. Ik wacht zelf af tot de 4xxx serie en nieuwe cpu's. Intel schijnt stappen te gaan maken en anders is AMD al prima.
Als professional kun je alleen hopen dat je snel genoeg besteld en dat er snel geleverd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:15

nelizmastr

Goed wies kapot

Er zijn geen pre-orders en geen garanties, dat kan ook niet met de huidige schaarste.

Je moet precies op het moment van lanceren op koop drukken (je hebt zo’n 5 seconden voordat alles weg is) of je moet in de buidel tasten voor een kaart voor dubbel het geld.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Daarnaast put je hoop niet uit op geruchten. 2-3 maanden geleden "zou" de 3080ti ook lanceren, tientallen geruchten en mensen gingen dus expres wachten..... Die wachten dus nog steeds.

Als je een 4K kaart nodig hebt dan kun je ook gewoon uit de voeten met een 3080 want veel verschil zit er toch niet in met een 3090 en de 3080ti zit daar nog tussen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:16
Misschien dat de lokale webshops het misschien zelf wel aanbieden van in plaats van de 3080 die in de wacht rij hebt staan bieden wij U nu een 3070 Ti of 3080 Ti aan.
Voor een mogelijke meer prijs en mits er voorraad is.

Zit zelf nu ook te twijfelen, maar als de Ti's ook een eeuwigheid duren voor levering in wat van vorm dan ook. Is het misschien wel beter om bij mijn huidige bestelling te blijven. Het is allemaal een Gamble/Afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Psyonara schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:13:
Misschien dat de lokale webshops het misschien zelf wel aanbieden van in plaats van de 3080 die in de wacht rij hebt staan bieden wij U nu een 3070 Ti of 3080 Ti aan.
Voor een mogelijke meer prijs en mits er voorraad is.

Zit zelf nu ook te twijfelen, maar als de Ti's ook een eeuwigheid duren voor levering in wat van vorm dan ook. Is het misschien wel beter om bij mijn huidige bestelling te blijven. Het is allemaal een Gamble/Afweging.
Dat als kun je wel weglaten. Tenzij je mazzel hebt, is het (lang) wachten op elke videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloedvat
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:13
Wellicht een domme vraag, maar bestaat er een kans dat Nvidia gaat zorgen dat er met de 3080ti niet ge-mined kan worden?

Ik ben niet heel erg op de hoogte van het laatste GPU nieuws, maar ik meen laatst gelezen te hebben dat ze dat met de 3060 geprobeerd hebben (om vervolgens (perongeluk) een update beschikbaar te maken waarmee minen weer mogelijk werd :F ).

Zou het kunnen dat ze zoiets voor de 3080ti weer gaan doen, maar dan goed? Of is dat technisch niet mogelijk (omdat ze bijvoorbeeld dezelfde driver zullen gaan gebruiken als voor de 3080)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
Bloedvat schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:25:
Wellicht een domme vraag, maar bestaat er een kans dat Nvidia gaat zorgen dat er met de 3080ti niet ge-mined kan worden?

Ik ben niet heel erg op de hoogte van het laatste GPU nieuws, maar ik meen laatst gelezen te hebben dat ze dat met de 3060 geprobeerd hebben (om vervolgens (perongeluk) een update beschikbaar te maken waarmee minen weer mogelijk werd :F ).

Zou het kunnen dat ze zoiets voor de 3080ti weer gaan doen, maar dan goed? Of is dat technisch niet mogelijk (omdat ze bijvoorbeeld dezelfde driver zullen gaan gebruiken als voor de 3080)
Waar een wil is een weg, Nvidia kan haar best doen maar miners zullen gewoon de volledige functionaliteit unlocken. Dat hebben meerdere experts ook gewoon aangegeven. Hetzelfde met DRM met games, dat wordt ook altijd in no time gekraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceowl
Gewoon tot 2022-2023 wachten dus? Alleen als we aannemen dat alle productie dan weer normaal is en de logistiek ook...

Als ik al die nachtmerrie verhalen lees is de kans groot dat zelfs als je de 3080ti FE pre ordered ook in een wachtlijst moet staan van 6 maanden ofzo....

Hopeloze situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:22
spaceowl schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:17:
Gewoon tot 2022-2023 wachten dus? Alleen als we aannemen dat alle productie dan weer normaal is en de logistiek ook...

Als ik al die nachtmerrie verhalen lees is de kans groot dat zelfs als je de 3080ti FE pre ordered ook in een wachtlijst moet staan van 6 maanden ofzo....

Hopeloze situatie.
Zo is het. Indien mogelijk, geduld hebben. Over een halfjaar zal het waarschijnlijk verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:15

nelizmastr

Goed wies kapot

spaceowl schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:17:

Hopeloze situatie.
Het is wachten of dokken (soms 2x retail) ja.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje789
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09 13:11
Verwachten jullie dat de prijzen van aib kaarten bij alternate, megekko en Azerty absurd veel gaan kosten bij de 3080 ti launch, want als dat niet per se het geval is het misschien wel een goede kans om iets van een 3080 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje789
Er wordt trouwens wel verwacht dat er veel meer voorraad is omdat de launch nu al iets van een half jaar is uitgesteld, dus zijn ze al vrij lang bezig met voorraad opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceowl
Pietje789 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:34:
Verwachten jullie dat de prijzen van aib kaarten bij alternate, megekko en Azerty absurd veel gaan kosten bij de 3080 ti launch, want als dat niet per se het geval is het misschien wel een goede kans om iets van een 3080 te krijgen.
Ik weet niet of die webshops ook de FE edities verkopen? Want die zouden gewoon MSRP moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje789
Nee ik ben zelf op zoek naar een waterforce wb model, maar die zijn absurd duur nu. 2300 euro bij megekko. En 1800 per order bij alternate, vandaar dat ik het vroeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
spaceowl schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:38:
[...]

Ik weet niet of die webshops ook de FE edities verkopen? Want die zouden gewoon MSRP moeten zijn.
FE in Nederland worden niet door een Nederlandse webshop verkocht. Er zijn enkele buitenlandse webshops die héél af en toe in Nederland leveren (NCC en LDLC volgens mij) maar dat is hit of mis. Dat gaat via de Nvidia website maar omdat dit dus MSRP is zijn en duizenden kapers/bots aan de kust.
Pagina: 1