Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwe PC: Windows wacht 20 seconden met de afsluitprocedure

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Camaro79
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12-04 05:39
Hallo allen,

Een paar weken geleden heb ik een pc voor mijn pa in elkaar geknutseld volgens 1 van de Best buys.
Echter heb ik een issue met het afsluiten van Windows. Het lijkt er namelijk op zodra ik op 'afsluiten' klik, de pc ongeveer 20 seconden wacht met de afsluitprocedure. Dit is ingegaan direct vanaf het moment dat Windows geïnstalleerd is.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 193,40€ 193,40
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 68,99€ 68,99
1VideokaartenClub 3D HD4650 Noiseless Edition€ 0,-€ 0,-
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 96,80€ 96,80
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS€ 79,-€ 79,-
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 69,95€ 69,95
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 58,14€ 58,14
Totaal€ 566,28

Nu doe ik ook altijd alles met "Google is mijn grootste vriend" en heb daarbij gevonden dat je de afsluit register aan kunt passen. Daarbij heb ik het volgende aangepast:

AutoEndTasks verkort
WaitToKillApp verkort

Echter lijkt het erop dat dit totaal geen invloed heeft op de pauze tijd welke de pc neemt om de afsluit procedure in te gaan.

Door de huidige videokaart perikelen op de markt heb ik er nu wel tijdelijk zijn oude Club 3d kaart in geprikt.
Echter kan ik geen Windows 10 driver vinden en hoop dat Windows deze zelf in 1 van zijn updates heeft meegenomen? Het beeld lijkt goed en snel te werken en heb geen idee of dit van invloed kan zijn.

De kast heeft ook een ingebouwde kaartlezer welke ik in 1 van de usb poorten direct op het moederbord heb geprikt. Uiteraard is de bij het moederbord geleverde usb driver geïnstalleerd.
Ik heb geen idee of dit van invloed zou kunnen hebben (dit heb ik nog niet losgekoppeld gehad).

Heeft iemand suggesties waar ik dit moet zoeken? Kan dit aan de videokaart of kaartlezer liggen?

Via de gebruikelijke zoekfuncties heb ik het zelf helaas nog niet kunnen vinden.

Alvast dank voor de hulp!

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 16:36

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Camaro79
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 12-04 05:39
Het duurt nog even eer ik weer een bezoekje breng aan mijn ouders. Dan zal ik de kaartlezer afkoppelen en kijken of dat invloed heeft. Wordt vervolgd....

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True