Waterkoeling idee (ja weer één)

Pagina: 1
Acties:

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-05 17:26
Misschien heel domme vraag, maar ishet niet mogelijk om je waterkoelingsreservoir in zo'n grote waterfles te maken en die dan gewoon op zo'n waterkoeler zetten. heb je geen radiator meer nodig en het houdt het water errug koel.

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Wat voor waterkoeler bedoel je dan ? Een elektrisch apparaat om die fles mee te koelen ?

• ajampaniki
Op woensdag 15 augustus 2001 22:34 schreef Wollige het volgende:
Wat voor waterkoeler bedoel je dan ? Een elektrisch apparaat om die fles mee te koelen ?
Ja zo'n grote ja. En die grote fles kan je gebruike als reservoir.

• stealth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:45
Ik denk een koudwatertap met van die tonnen die je bij kunt vullen.

Weet je wel van die Amerikaanse film watertaps :)

Als dit het niet is lijkt het me wel een goed idee.

Dubbele functionaliteit.

Die dingen kun je trouwens iets van 3 maanden op proef krijgen. Tijd genoeg om te testen dus :) mits je een bedrijf hebt

Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V

Verwijderd

Dat zou idd wel heel cool zijn jah! Iemand al eens aan gedacht?

/en in praktijk gebracht dus :) /

• ajampaniki
Op woensdag 15 augustus 2001 22:39 schreef stealth het volgende:
Ik denk een koudwatertap met van die tonnen die je bij kunt vullen.

Weet je wel van die Amerikaanse film watertaps :)

Als dit het niet is lijkt het me wel een goed idee.

Dubbele functionaliteit.

Die dingen kun je trouwens iets van 3 maanden op proef krijgen. Tijd genoeg om te testen dus :) mits je een bedrijf hebt
Ja die dingen. Kreeg het idee toen ik die dingen op me werk zag terwijl ik aan het internetten was. Maar denk je dat het kan werken. Je moet alleen wel plaats hebben voor zo'n ding of je moet hem uit elkaar gaan jassen. En je moet natuurlijk zo'n ding hebben. Zal toch wel ergens te vinden zijn.

Verwijderd

valt wel ergens 2e hands te krijgen.. Op een veiling van een faliet bedrijf ofzo!?

Verwijderd

Tis een leuk idee, en het zou best eens kunnen werken!

• ajampaniki
Dat ding is alleen zo groot. Bij mij hebben we er dus een op me werk staan en die is iets van 1.5 meter hoog. Maar je kan hem altijd uit elkaar halen want meestal verbergen die behuizingen veel lucht. Moet toch wat compacter te maken zijn

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het principe is gewoon een koelkast, maar daarbij wordt een klein reservoir gekoeld in het apparaat.
Grootste nadeel is gewoon de prijs. Het is makkelijker om gewoon een koelkast te slopen, dan heb je eigenlijk hetzelfde effect.

* TheGhostInc wil nog even melden dat het dus wel gewoon werkt. Je moet alleen even kijken wat de capaciteit (doorvoersnelheid) van zo'n ding, dat valt een tikkie tegen.

Verwijderd

Het idee is leuk, maar ik zou niet durven zeggen of hij wel genoeg watt kan afvoeren.

Gaat er natuurlijk om dat het water wordt opgewarmt en sneller moet worden afgekoeld (of even snel maar beter is sneller)

Een koelkast heeft ook niet echt veel vermogen hoor. Als je het ziet als grote en dan een water resevoir er in. Met een TB 1,4 op 1,6 ofzo iets dergelijks

Verwijderd

Of gewoon een gat in de tank maken en daar alles inhangen!! toch?

• ajampaniki
Op woensdag 15 augustus 2001 22:55 schreef TheGhostInc het volgende:
Het principe is gewoon een koelkast, maar daarbij wordt een klein reservoir gekoeld in het apparaat.
Grootste nadeel is gewoon de prijs. Het is makkelijker om gewoon een koelkast te slopen, dan heb je eigenlijk hetzelfde effect.

* TheGhostInc wil nog even melden dat het dus wel gewoon werkt. Je moet alleen even kijken wat de capaciteit (doorvoersnelheid) van zo'n ding, dat valt een tikkie tegen.
je hebt gelijk. Het water wordt pas gekoelt als het in een reservoir wordt geleid. Daar wordt het gekoelt. Pas als je het kraatje opendraait loopt het koude water eruit. het water wat dus in die grote tank zit wordt niet gekoelt.

En een koelkast is ook niet te gebruiken volgens mij. Het water is te warm om gekoelt te worden omdat een koelkast niet gemaakt is voor het koelen van een warmte-afgevend voorwerp.

Verwijderd

Er is alleen 1 groot probleem met dit soort ideen. ( gebruik van koelkast/vriezer/waterkoeler/whatever)

Is dat dit soort apparaten NOOIT zoveel vermogen hebben dat ze tegen een T-bird met peltier opkunnen. Misschien dat je met een goede koelkast of vriezer een kans maakt tegen 1 enkele T-bird. Als je zo'n waterkoeler of kleine koelkast wildt gebruiken kun je het echt vergeten, die dingen werken bijna altijd(die waterkoelers zeker) met peltiers ( jawel ) meestal tussen de 25 en 50 Watt en zijn ongeveer in staat tussen de 10 en 20 Watt te ontrekken uit het te koelen object.

Gaat dus niet lukken, en mocht je een vriezer of koelkast(compressor met twee radiateuren gebaseers) willen gebruiken die wel zoveel vermogen weet te ontrekken, dan is het nog steeds niet erg goed voor het apparaat en zal het echt niet lang meer leven. ( ik heb het hier over een enkele T-bird ZONDER peltier )

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01
ff iets recht zetten:

het water IN de fles word niet gekoeld, het word in een klein reservoirtje koud gemaakt,
zodra je het water tapt, word het meteen gekoeld, dus niet van te voren...

• ajampaniki
Op woensdag 15 augustus 2001 23:15 schreef Urnie het volgende:
ff iets recht zetten:

het water IN de fles word niet gekoeld, het word in een klein reservoirtje koud gemaakt,
zodra je het water tapt, word het meteen gekoeld, dus niet van te voren...
dat zei ik dus net. Maar is het niet mogelijk om het water als het waren de hele tijd door te laten stromen?

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-04 20:22

reapher

Z POWER

Je kan ook de grote jongens kopen, of krijgen zoals ik :)
Ja Ja die van mij kan dus even een dikke 180watt aan warmte met gemak afvoeren(normal)
JaJa zeg je nu, nee ik meen het. Ik heb namelijk van het type BOOTH zo'n waterkoeler. Deze is er voor gemaakt om het water direct te koelen, dus kraan open en constant koud stromend water. Dus dit is niet zo'n standaard ding die je ziet met een waterflesje erop. Nee dit is er een die uit zo'n grote koffie apparaat komt.
Ik draai er nu een celly 920 op. deze wordt binnen 20 min 3 a 4 graden (water 0C), was eerst 13 graden maar ik heb me blok er beter opgezet.
Laatst even getest op me 1333@1500 AMD, deze werdt rond de 5 a 6 graden. Dus dat zegt wel genoeg.

Wil je meer zien kijk dan even op me page.
http://reapher.homeip.net:8001

Dus sorry er bestaat teminste al een zo'n cooler.

Click hier niet

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 23:40 schreef reapher het volgende:
deze wordt binnen 20 min 3 a 4 graden (water 0C), was eerst 13 graden maar ik heb me blok er beter opgezet.
Laatst even getest op me 1333@1500 AMD, deze werdt rond de 5 a 6 graden. Dus dat zegt wel genoeg. :?
Heb jij geen last van condens in je pc ?
zover ik weet krijg je onder de 10 graden condensvorming... :(

Maar verder strak werk... :9

Verwijderd

ik en dala11of11 hebben vandaag zoon ding half leegzopen.. (warm he) en na een glas of 4 merk je dat het water lau is, dus lijkt me niet echt de beste oplossing

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Ik je topic zoeken, heb je zelf al gereageerd :P.

Goed dit komt er dus uit de search : [topic=175836]

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Je kunt ook een biertap gebruiken, deze zijn er juist op gebouwd het zaakje 'real-time' te coolen. En als je een feestje hebt kun je ook nog een lekker pilsje tappen :)

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-04 20:22

reapher

Z POWER

Ik heb dus mega veel last van condens, maar doormiddel van isolatie om de slangen en koelblok, merk ik er maar weinig van.

Click hier niet

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11
Op donderdag 16 augustus 2001 00:46 schreef hezik het volgende:
Je kunt ook een biertap gebruiken, deze zijn er juist op gebouwd het zaakje 'real-time' te coolen. En als je een feestje hebt kun je ook nog een lekker pilsje tappen :)
vet >:)

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Heb hier de waterkoeler even omgedraaid, is hier een koelkast systeem (compressor en radiator in achterzijde.) Water wordt koud gemaakt in een reservoir van hooguit een liter. Statiegeld op de flessen is trouwens 25 gulden, mocht je de bodem eruit willen knippen.....

Ik heb ook een amerikaan met zo'n ding gezien, maar die liep ook tegen de tegenvallende capaciteit op.

• ajampaniki
Je kan ook de grote jongens kopen, of krijgen zoals ik :)
Ja Ja die van mij kan dus even een dikke 180watt aan warmte met gemak afvoeren(normal)
JaJa zeg je nu, nee ik meen het. Ik heb namelijk van het type BOOTH zo'n waterkoeler. Deze is er voor gemaakt om het water direct te koelen, dus kraan open en constant koud stromend water. Dus dit is niet zo'n standaard ding die je ziet met een waterflesje erop. Nee dit is er een die uit zo'n grote koffie apparaat komt.
Ik draai er nu een celly 920 op. deze wordt binnen 20 min 3 a 4 graden (water 0C), was eerst 13 graden maar ik heb me blok er beter opgezet.
Laatst even getest op me 1333@1500 AMD, deze werdt rond de 5 a 6 graden. Dus dat zegt wel genoeg.

gvd weer niet orgineel.
maar kan je ff je link fixen want hij werkt niet en ik wil dit toch wel ff zien.
Pagina: 1