[PUGB] Connection time out

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-09 09:31
Beste Tweakers,

Ik ervaar sinds een week een connectieprobleem met het verbinden naar 1 specifiek spel; Player Unknown Battlegrounds via steam.
Ik heb een hoop troubleshooting gedaan en support gecontacteert van zowel PUBG als KPN. En we komen er niet uit. Wellicht kunnen jullie mij verder helpen.

Het probleem

Sinds een week krijg ik Connection Time out Berichten zodra ik een server (game) will joinen. Ongeveer 9 van de 10 keer dat ik connect.

Het gebeurt echt alleen bij dit spel. Andere games via steam of los van steam zoals cs:go ( via steam) en Valorant (riot) werken wel prima. Ik heb een 500mbps glasvezel abonnement met super wifi. Mijn pc zit bedraad aan het modem.

Zoals gezegd begon het probleem ineens begin deze week of eind vorige week. Ik wil connecten. Het duurt lang. Ik wordt er uit gegooid.

Mijn vraag
Mijn vraag aan jullie is tweeledig:

1: Is het aannemelijk dat mijn kpn verbinding / modem de oorzaak is?

2: Zo ja, hoe verhelp ik dit?

Wat heb ik tot dusver gedaan?
Ik heb een aantal dingen gedaan mede op aanraden van de support om te kijken of ik het probleem kan vinden. En wellicht iets kan isoleren. Maar alleen tot nu toe geen effect.

-Firewall

Ik heb de windows firewall helemaal uitgezet.

-Modem aan/uit
Standaard move. Modem uit. Kabeltje er uit. Minuutje gewacht en weer aangezet.

-Modem soft reset

Ik heb via de KPN website een reset gedaan van mijn modem. Is dat voldoende?

-Cmd commandos

Release All IP Addresses: ipconfig /release

Renew All IP Addresses: ipconfig /renew

Clear DNS Resolver Cache: ipconfig /flushdns
Fresh Register DNS Connections: ipconfig /registerdns
Reset Winsock stack: netsh winsock reset
Reset all IP settings: netsh int ip reset all
Reset proxy settings (if any): netsh winhttp reset proxy
To check all connections and listening ports: netstat -a

-Complete reinstall van de game

-Via VPN verbonden

Ik heb geprobeerd via een Nederlandse VPN te connecten. Dit leek heel even een avond te werken. Daarna niet meer.

Pubg zelf claimt dat het aan gesloten poorten kan liggen. Maar is dat echt een oorzaak? Als alle andere spellen werken?

Hun laatste respons was als volgt:

“I appreciate for trying the troubleshooting steps. I understand upon using VPN you are able to play the game, however, you are looking for an alternate solution. Well, port forwarding has resolved many players' issues. Please refer to the below link for more information:

https://support.steampowe...le.php?ref=8571-GLVN-8711

I hope this will help you to resolve the issue.”

Port forwarden

Ik wil hier graag mee aan de slag, maar ik weet niet precies wat ik moet doen.

Ik heb in het port forwarding tabblad van de experia box wel wat aanpassingen gedaan. die zien er nu als volgt uit:

Doe ik het op de juiste plek en op de juiste manier?

Ik heb bij port 80 en 443 een aanpassing gedaan door TCP en UDP te maken ipv enkel TCP.

Daarnaast heb ik port 81 toegevoegd. Deze schijnt nodig te zijn voor Battleeye.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brJhWicX40Kxuh-zH3_69Bckeu0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iGTvYySuHtlYBDUa1xhXZiCi.png?f=fotoalbum_large

Ik zou het fijn vinden als iemand een keer mee kan denken wat het nog meer kan zijn en of ik kan uitsluiten dat ik het ben of mijn modem/router.

Als er meer informatie nodig is hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

DeBers schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:45:
... Ik wil connecten. Het duurt lang. Ik wordt er uit gegooid...
Ik zou eens beginnen met checken of je wel aan de juiste server probeert te connecten.
Misschien resolved je DNS naar een niet PUBG server of naar een PUBG server in Vietnam of Swaziland

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

DeBers schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:45:
...
Ik heb in het port forwarding tabblad van de experia box wel wat aanpassingen gedaan. die zien er nu als volgt uit:...
Euh, da's voor ipv6. Weet je zeker dat de server die je wilt bereiken ipv6 spreekt?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
Brahiewahiewa schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:11:
[...]
Ik zou eens beginnen met checken of je wel aan de juiste server probeert te connecten.
Misschien resolved je DNS naar een niet PUBG server of naar een PUBG server in Vietnam of Swaziland
In PUBG is er maar 1 knop waarop staat. Start Match. hoe kom ik er achter of hij wel naar de juiste locatie gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
Brahiewahiewa schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:18:
[...]

Euh, da's voor ipv6. Weet je zeker dat de server die je wilt bereiken ipv6 spreekt?
Ah. Dus ik forward alleen voor ipv6. Kan ik ook portforwarden voor ipv4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

DeBers schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:34:
[...]

In PUBG is er maar 1 knop waarop staat. Start Match. hoe kom ik er achter of hij wel naar de juiste locatie gaat?
PUBG hanteert regions; Europe, Asia, Africa, US enz.
Ik heb me laten vertellen dat je dat wel ergens in de menu's kunt wijzigen
DeBers schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:34:
[...]

Ah. Dus ik forward alleen voor ipv6. Kan ik ook portforwarden voor ipv4?
Ja hoor, dat kan.
Maar eerlijk gezegd ziet je screenshot er uit alsof je in het wilde weg ports bent gaan forwarden, althans het lijkt me erg sterk dat je thuis nog een Lotus Notes server hebt draaien (correct me when I'm wrong)

Voor PUBG schijn je deze poorten nodig te hebben:
TCP: 27015-27030,27036-27037
UDP: 4380,27000-27031,27036

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
Brahiewahiewa schreef op maandag 29 maart 2021 @ 23:57:
[...]

PUBG hanteert regions; Europe, Asia, Africa, US enz.
Ik heb me laten vertellen dat je dat wel ergens in de menu's kunt wijzigen

[...]

Ja hoor, dat kan.
Maar eerlijk gezegd ziet je screenshot er uit alsof je in het wilde weg ports bent gaan forwarden, althans het lijkt me erg sterk dat je thuis nog een Lotus Notes server hebt draaien (correct me when I'm wrong)

Voor PUBG schijn je deze poorten nodig te hebben:
Ik connect naar de juiste servers. EU. Specifiek Zuid Frankrijk.
Dus dat klopt. Ik ben de poorten 80, 81 en 445 gaan openen omdat dat van de pubg support moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:29

lier

MikroTik nerd

Blijft iets bizars...poorten te moeten forwarden voor een game. Je moet in ieder geval goed onderscheid gaan maken tussen poorten die open moeten staan (van binnen naar buiten) en forwards die je nodig hebt. Voor wat betreft deze laatste:

PlayerUnknown's Battlegrounds - Steam

Als je denkt/begrepen hebt dat je poort 80 moet forwarden dan ben je echt heel verkeerd bezig. Laat staan de informatie die in je screenshot staat...je netwerk staat open op een aantal erg gewilde plekken (ook al laat je het IPv6 tabblad zien). Heb je dat ook als forward in IPv4 staan? Staat UPnP (ook) aan?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
lier schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:48:
Blijft iets bizars...poorten te moeten forwarden voor een game. Je moet in ieder geval goed onderscheid gaan maken tussen poorten die open moeten staan (van binnen naar buiten) en forwards die je nodig hebt. Voor wat betreft deze laatste:

PlayerUnknown's Battlegrounds - Steam

Als je denkt/begrepen hebt dat je poort 80 moet forwarden dan ben je echt heel verkeerd bezig. Laat staan de informatie die in je screenshot staat...je netwerk staat open op een aantal erg gewilde plekken (ook al laat je het IPv6 tabblad zien). Heb je dat ook als forward in IPv4 staan? Staat UPnP (ook) aan?
Ja. Dat heb ik ook gereageerd. Ik snap niet dat ik als betalend klant ook ineens moet weten hoe een modem van binnen werkt. En pubg is het enige spel waar ik last mee heb. Dus ik twijfel echt aan die port forwarding. Hoe kan het dat 1 game hier las van heeft.

De screenshot die je ziet bevat maar 1 toevoeging van mij. Is de rest echt zo schadelijk?
En dit scherm zie ik voor ipv6. Voor ipv4 ziet het er anders uit en snap ik het gewoon niet.

UPNP staat uit op mijn modem. Standaard en na reset. Dus vermoedelijk altijd al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

DeBers schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:53:
De screenshot die je ziet bevat maar 1 toevoeging van mij. Is de rest echt zo schadelijk?
Ja.

Draai je IPv6 of IPv4 aan de WAN kant?
Kan je (in het laatste geval) ook je forwards van IPv4 zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
lier schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 08:56:
[...]

Ja.

Draai je IPv6 of IPv4 aan de WAN kant?
Kan je (in het laatste geval) ook je forwards van IPv4 zien?
Thanks dat je mee wil denken!

IPv6 staat nu per default uit. Ik heb het modem gereset en alles staat dus weer op zijn standaard waarden.

De port mapping is compleet leeg. ALthans, dat is waar ik denk dat ik moet kijken voor ipv4 ports. De benaming is geheel anders voor ipv4 dan voor ipv6 in de Experiabox V10A.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uK9sQODBZAJnhLl8bJIaK1CkJM8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pydelck8nNwjubx9M1DhV0hP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9128kT3a1gCSE8kuDSn3gfQLmXY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DNnXaJrDJqHbxthxxEMg0BAK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door DeBers op 30-03-2021 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:29

BCC

Kpn is ipv6 aan het uitrollen de laatste weken, dus mogelijk dat er iets raars mis gaat. Kun je kpn ipv6 laten uitzetten om het uit te sluiten?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Mooi, dan kan je nu de eerdere genoemde poorten forwarden. En dan kijken of het beter gaat. Heeft je pc een vast IP (via een reservation)? Want dat is uiteraard wel nodig om een forward aan te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
BCC schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 09:17:
Kpn is ipv6 aan het uitrollen de laatste weken, dus mogelijk dat er iets raars mis gaat. Kun je kpn ipv6 laten uitzetten om het uit te sluiten?
Ah. Vreemd. Ik heb de KPN support medewerkers gevraagd of zij rare dingen aan het doen zijn. Zij gaven aan van niet.
Is dit voldoende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rv-e36VCgFvGVIOpGszV7vFDbDI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rB2EUclfwjBHoJDPNrkrgEHB.png?f=fotoalbum_large
Of moet ik ze bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
Het is overigens duidelijk. Er is een probleem op de Amazon servers met Kpn. Kpn heeft de gegevens gedeeld met ze. Maar tot dusver nog geen fix volgens mij. Dramatisch dit.
Pagina: 1