Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-08 12:24
Ik ben op zoek naar een bord dat minimaal aan de volgende eisen moet voldoen:

Optische SPDIF aansluiting (nog liever digitale DIN of digitale SPDIF in COAX, maar dat bestaat geloof ik niet meer). is een must.
Ik heb een gigabit glasvezel verbinding, dus vrij snel ethernet is fijn, ik ga thuis niet snel over op 10Gbit, dus dat is geen must.
4 geheugensloten vind ik wel fijn om in de toekomst te upgraden
Een M2PCI4x4 is wel nodig, minimaal 1, om een 980Pro in te steken zonder snelheidsverlies

Ik kwam in mijn zoektocht de gelinkte AsRock tegen, en ik vroeg me af waarom die zo goedkoop is. Hij lijkt aan mijn eisen te voldoen, en ik vraag me af waarom ik meer zou betalen, en waar dan echt mijn voordeel in zit. Wanneer is het nuttig meer geld uit te geven. Ik vind het HEEL fijn dat er geen actieve fan op het bord zit bijvoorbeeld, wat de X570 iets minder prettig maakt. Ideeën en meningen hierover? Ik hoef niet per se een een volwaardig (E) ATX moederbord, en ben niet van plan meer dan 4 SATA harddisks aan te sluiten voorlopig.

Ik zoek een?
Moederbord voor een nieuwe build met een 5600X Ryzen

Wat is je budget?
niet extreem belangrijk. als ik 300 nodig heb voor het moederbord is dat prima, als het met 100 euro kan is dat natuurlijk ook fijn

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Kwaliteit is wel fijn, mijn gigabyte van mijn vorige PC was niet geweldig, maar dat kan expemplarisch zijn. Geen echt onbekende troep :-)

Ik gebruik mijn PC vooral voor mijn werk (virtuele desktop als Cytrix voorlopig, hier kan op termijn iets anders nodig zijn, maar het zal vooral virtueel blijven. Ook wil ik wat spellen spelen, met name World of Warcraft (dat kan hoe dan ook) maar ook Flight Simulator 2020. Dat is nog wel een belangrijke.

[ Voor 72% gewijzigd door Arokh op 31-03-2021 15:36 . Reden: iets te snel op posten geklikt ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvdZijden
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-08 15:29
Weet niet of €130,- goedkoop is maar ja... :P

Ik raad je iets aan zoals de Gigabyte Aorus B550M PRO-P. Deze is €15,- goedkoper met meer power phases, waardoor de stroom beter aan de processor geleverd wordt, en ook een M.2 Pci-e 3.0 X4 aansluiting i.p.v. een X2, voor een secundaire Nvme SSD. Hij mist alleen een TPM connector, maar wie gebruikt dat nu nog ;) .

[ Voor 3% gewijzigd door MvdZijden op 29-03-2021 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-08 12:24
Dank je wel. Dat is geen gek alternatief inderdaad. Ik heb nog nooit TPM gebruikt, als dat niet echt iets toevoegt dan ga ik daar wel even naar kijken, die Gigabyte.

Ik heb al meer dan 10 jaar geen nieuwe computer gebouwd, dus ik moet er weer een beetje inkomen. :-)