Collecte toestaan maar andere goede doelen weren aan de deur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Met zeer grote regelmaat staan er bij ons jongvolwassenen aan de deur die met hele teams door de wijken trekken in een poging mensen "lid" te maken van hun goede doel. Deze verkopers wil ik niet aan mijn deur.

Naast deze verkoop is er ook de officiële collecteweek. Vrijwilligers vaak uit je buurt die een persoonlijke ervaring of binding met een goed doel hebben en daarom met de bekende collectebus langs de deur gaan. Hier draag ik wel graag mijn steentje aan bij.

Is er een manier om de eerste groep te weren en de tweede toe te staan? Werkt dat met onderstaand bordje of zien de goede doelen die mij lid proberen te maken zichzelf ook als collecte? Want dan schiet ik er niets mee op en plak ik voor niets een bordje op mijn deurkozijn...

Iemand ervaring mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CFgONIEsZ-qdfddN7M1jKoA0U8Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/63c8xcAI6p44GewbzVDxubYK.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:09
Je kan gewoon in die week / maand een a4tje bij je raam plakken met collecteweek welkom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
Ja, maar dat is meer werk, vind ik niet mooi en geloofsovertuigers zijn ook niet welkom

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Iedereen weren en het geld via een andere weg doneren aan het goeie doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-05 21:08
Ik heb geen bordje, maar meld gewoon dat ik niet aan goede doelen doneer. Als je thuiswerkt is het inderdaad lastig als steeds de deurbel gaat. Ervaring leert wel dat de hoeveelheid collectes toch minder wordt. Het lijkt wel of het toch stiekem steeds dezelfde zijn.
De locale uitzonderingen herken ik vanzelf wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrnn
TMDC schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:14:
Iedereen weren en het geld via een andere weg doneren aan het goeie doel?
In principe doen we dat al. Het is mij niet echt om het goede doel te doen. Ken meerdere mensen (niet in mijn buurt) die als vrijwilliger collecteren doordat ze iets hebben meegemaakt en daardoor feeling met dat doel hebben. Dan geef ik graag wat in plaats van zo'n harde NEE op mijn deur.

Maar als het niet anders is dan maar zo idd...

Mijn ervaring is overigens dat het heel vaak raak is, inderdaad vanwege thuiswerken valt het meer op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-03 17:07
Wij hebben een zelfde bordje aan de deur. Helpt prima tegen energie en internet verkopers. Helaas werkt het niet tegen abonnement verkoop voor goede doelen. Deze vinden zichzelf toch onder collecteren vallen en bellen alsnog aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
mrnn schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:19:
[...]

In principe doen we dat al. Het is mij niet echt om het goede doel te doen. Ken meerdere mensen (niet in mijn buurt) die als vrijwilliger collecteren doordat ze iets hebben meegemaakt en daardoor feeling met dat doel hebben. Dan geef ik graag wat in plaats van zo'n harde NEE op mijn deur.

Maar als het niet anders is dan maar zo idd...

Mijn ervaring is overigens dat het heel vaak raak is, inderdaad vanwege thuiswerken valt het meer op.
Ik doe dit al. Helaas is het inderdaad niet anders.

Ik weiger iedereen categorisch (behalve als het inderdaad een bekende is) en mijn "verjaardagsbudget" van het werk (+/- 85 euro per jaar) doneer ik integraal aan ieder jaar een ander doel.

Ik ben ook nog altijd zo netjes dat ik dit uitleg aan de deur (terwijl ik dit natuurlijk niet verplicht ben) en 9 van de 10 keer proberen ze dan ook nog in discussie te gaan. Needless to say gaat dan het deurtje dicht. O-)

Herkenbaar "probleem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
AnnaAnjo schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:27:
Wij hebben een zelfde bordje aan de deur. Helpt prima tegen energie en internet verkopers. Helaas werkt het niet tegen abonnement verkoop voor goede doelen. Deze vinden zichzelf toch onder collecteren vallen en bellen alsnog aan.
Duidelijk, dan wordt het dus een nee - nee bordje en helaas "pech" voor alle soorten collectanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
KnoxNL schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:38:
[...]

Ik ben ook nog altijd zo netjes dat ik dit uitleg aan de deur (terwijl ik dit natuurlijk niet verplicht ben) en 9 van de 10 keer proberen ze dan ook nog in discussie te gaan. Needless to say gaat dan het deurtje dicht. O-)

Herkenbaar "probleem".
Ja dat heb ik in het verleden ook gedaan, inmiddels kap ik de ijsbrekende gesprek starter al af met geen interesse en fijne dag nog. Maar geen zin meer om daarvoor van zolder naar beneden te moeten iedere keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:26
Collectes komen doorgaans 's avonds, want dan zijn de lopers vrij en gevers thuis. En verkopers komen vaak overdag, want die doen dat voor hun werk.

Bij mij is de oplossing dus gewoon de deur niet opendoen als ik aan het werk ben. Maar ja, heb er gelukkig sowieso nooit overlast van gehad.

Misschien wel heel out of the box: de meeste mensen die collecteren ken je op een gegeven moment toch wel? Fiets even langs en gooi een envelop door de brievenbus of geef ze een tientje als je ze/familie/buren ziet in de supermarkt met de boodschap dat het voor in de bus is.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-05 18:56
Ik onderbreek ze meestal na 1 zin: "als je een handtekening van mij nodig hebt, kan je beter stoppen want ik zet geen handtekening aan de deur".
Collectes prima. Ook als dat met een QR code gaat, wat helaas een zeldzaamheid is. Maar niet met een abonnement, niet met een machtiging, niet met iets waar een handtekening voor nodig is.

En als ze dan vragen waarom niet, dan hou ik het op angst voor misbruik. En die ene die toen vroeg of ik daar slechte ervaringen mee had... bevestigend geantwoord. Niet dat het waar is, maar als je dan nog niet doorhebt dat 'nee=nee', dan verdien je ook niet beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:33

Bob Popcorn

Plop!

Ik snap niet wat er mis is met "sorry, geen interesse". Alsof zo'n bordje enige juridische grond heeft en ze daarom niet komen.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:04
Ik werk sinds een jaar of 3 thuis, op zolder en wil dus niet voor elke wissewasje de trappen af en op lopen.

Heb daarom een "colportage" sticker op de deur gehad, helaas weet niet iedereen wat dat betekent ;-) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
Bob Popcorn schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:30:
Ik snap niet wat er mis is met "sorry, geen interesse". Alsof zo'n bordje enige juridische grond heeft en ze daarom niet komen.
Want aanbellen ergens, waar iemand de moeite heeft gedaan om een speciale sticker te maken die jou als verkoper zou moeten weren, heeft vast een hele grote kans van slagen? :D

Verder hoeft zo'n bordje natuurlijk ook totaal geen juridische onderbouwing te hebben, het communiceert alleen dat de verkoper, en daarmee ook de bewoner, z'n tijd niet hoeft te verdoen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Wij hebben zo'n sticker omdat we vooral veel geloofsbrengers aan de deur kregen. Werkt prima. Sticker zit er nu 3 jaar op en sindsdien alleen nog maar wat collectanten aan de deur gehad met de melding 'ik moest toch even goed kijken of ik wel mocht aanbellen'. Dus hier werkt het prima. Moet er wel bij zeggen dat ik in een klein dorpje in het buitengebied woon, dat speelt vast wel mee.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• latje21
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:19
Deze hebben wij bij de deur hangen. Werkt bij ons behoorlijk goed :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9LW1WmEkb39xXlXkdA5UHkb5njo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LVgLqgngB3rP2gLc8K0o8ihY.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:11

Whaam

Meer beter

latje21 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:33:
Deze hebben wij bij de deur hangen. Werkt bij ons behoorlijk goed :)

[Afbeelding]
Ik ben bang dat de lokale voetballertjes dan ook geen clubloten meer durven te verkopen :'(

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 16:22
Ik kap ze gewoon direct af. "Sorry, ik ga nergens geld aan geven/lid van worden. Je kan beter naar het volgende huis gaan. Fijne dag nog!".
Nooit problemen mee gehad of discussies.

Laatst was er een glazenwasser aan de deur die vond dat onze ramen wel heel vies waren.
Ik: "Ja euh, daar gaat mijn vrouw over"
Glazenwasser: "Nou ze zijn wel heel vies, dus die moet je echt schoon laten maken"
Ik: "Oke, ik zal het doorgeven aan mijn vrouw"

Is ook weleens andersom gebeurd, stond er een of andere energie verkoper aan de deur en mijn vrouw deed open en die roept doodleuk mij omdat ze zelf zo'n figuur niet durft af te kappen. Dus ik begon meteen met "Ah Eneco, daar zitten wij al bij". Alleen had mijn vrouw blijkbaar al verteld dat we bij Vattenfall zaten... Moest ik dat aan dat ventje gaan uitleggen en die wilde ook geen "Nee" of "Fijne avond" accepteren dus dat was een van de zeldzame keren dat ik de deur gewoon midden in een zin heb dichtgegooid.

Is toch niet zo erg als er af en toe iemand aanbelt? Ik werk nu ruim een jaar thuis en er word een stuk vaker aangebeld door pakketbezorgers met pakketjes voor buren dan door verkopers.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-05 20:53

mark-k

AKA markkNL

Ozzie schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:36:
Ik kap ze gewoon direct af. "Sorry, ik ga nergens geld aan geven/lid van worden. Je kan beter naar het volgende huis gaan. Fijne dag nog!".
Nooit problemen mee gehad of discussies.

Laatst was er een glazenwasser aan de deur die vond dat onze ramen wel heel vies waren.
Ik: "Ja euh, daar gaat mijn vrouw over"
Glazenwasser: "Nou ze zijn wel heel vies, dus die moet je echt schoon laten maken"
Ik: "Oke, ik zal het doorgeven aan mijn vrouw"

Is ook weleens andersom gebeurd, stond er een of andere energie verkoper aan de deur en mijn vrouw deed open en die roept doodleuk mij omdat ze zelf zo'n figuur niet durft af te kappen. Dus ik begon meteen met "Ah Eneco, daar zitten wij al bij". Alleen had mijn vrouw blijkbaar al verteld dat we bij Vattenfall zaten... Moest ik dat aan dat ventje gaan uitleggen en die wilde ook geen "Nee" of "Fijne avond" accepteren dus dat was een van de zeldzame keren dat ik de deur gewoon midden in een zin heb dichtgegooid.

Is toch niet zo erg als er af en toe iemand aanbelt? Ik werk nu ruim een jaar thuis en er word een stuk vaker aangebeld door pakketbezorgers met pakketjes voor buren dan door verkopers.
toon volledige bericht
Die energiefiguren moeten binnenkort ook een helm gaan dragen idd, de laatste die hier kwam flipte ik echt van uit. Allerlei vragen stellen over je persoonlijke situatie, mn moeder had geen idee hoe ermee om te gaan, dus maar even ingesprongen en gezegd geen interesse te hebben. Toen begon hij tegen mij met zijn verhaal, hoeveel we nu voor energie betaalden, waar we nu zaten, etc. Na 3x te zeggen dat dat zijn zaak niet was en hij daar niks mee te maken heeft de deur maar dicht gedaan.

Bij mij komt binnenkort denk ik deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.neesticker.com/wp-content/uploads/25euroaanbellen-243x243.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Hoeveel krijgt zo'n student met een iPad eigenlijk per nieuwe klant?
Met andere woorden: hoe lang is 'dat ene biertje/kopje koffie per maand' voor de student die mijn tijd heeft staan verdoen, voordat mij donaties daadwerkelijk bij het goede doel in kwestie aankomen?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Online overmaken? Uiteindelijk gaat het vooral om het doel, niet wie de donatie komt ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
Jester-NL schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:16:
Hoeveel krijgt zo'n student met een iPad eigenlijk per nieuwe klant?
Met andere woorden: hoe lang is 'dat ene biertje/kopje koffie per maand' voor de student die mijn tijd heeft staan verdoen, voordat mij donaties daadwerkelijk bij het goede doel in kwestie aankomen?
Een jaar!

https://www.dedikkeblauwe...-tegens-van-straatwerving

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Advies om van die mensen af te komen en op 'n 'zwarte lijst' terecht te komen? Zeggen "ow, ik heb wel interesse, wil je m'n bewindvoerder even bellen?" Dan zijn ze over het algemeen héél snel weg.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Ardana schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:09:
Advies om van die mensen af te komen en op 'n 'zwarte lijst' terecht te komen? Zeggen "ow, ik heb wel interesse, wil je m'n bewindvoerder even bellen?" Dan zijn ze over het algemeen héél snel weg.
Die ga ik onthouden. Briljant haha. Helaas voor sommige mensen wel de waarheid denk ik, maar voor mij gaat ie wel werken 👍🏼

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-05 15:45
Ach, die mensen doen ook gewoon hun werk, hoe zeer ik er ook niet op zit te wachten. Bij mij gaat het meestal zo:

Verkoper: "Goedenavond meneer, bent u bekend met {organisatie}? Wij doen...."
Jabbah: "Sorry dat ik u onderbreek, maar wij doen alleen aan collectes."
Verkoper: "Ok, fijne avond nog"

Bij energie verkopers geef ik aan dat ik dat zelf regel als het mij uitkomt. Als ze doorzeuren, dan zeg ik "Sorry, fijne avond nog." en doe ik de deur dicht.

Ik blijf wel altijd vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Jabbah schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:59:
Ach, die mensen doen ook gewoon hun werk, hoe zeer ik er ook niet op zit te wachten. Bij mij gaat het meestal zo:

Verkoper: "Goedenavond meneer, bent u bekend met {organisatie}? Wij doen...."
Jabbah: "Sorry dat ik u onderbreek, maar wij doen alleen aan collectes."
Verkoper: "Ok, fijne avond nog"

Bij energie verkopers geef ik aan dat ik dat zelf regel als het mij uitkomt. Als ze doorzeuren, dan zeg ik "Sorry, fijne avond nog." en doe ik de deur dicht.

Ik blijf wel altijd vriendelijk.
Deze! Nu heb ik nog het gemak van een appartementen complex met hindernissen. Ben benieuwd als ik zo weer in een rijtjeshuis woon of ik deze ellende ook weer krijg. Maar goed, netjes blijven blijft belangrijk. Dit principe pas ik ook toe bij een helpdesk medewerker e.d. Deze mensen zijn er niet op uit om je dag te verpesten O-) Mensen welke het licht van jezus komen brengen kosten mij iets meer moeite om netjes af te handelen.....maar toch lukt dat ook.

Default blanke hetero

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ebayzo schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:14:
[...]
Deze! Nu heb ik nog het gemak van een appartementen complex met hindernissen. Ben benieuwd als ik zo weer in een rijtjeshuis woon of ik deze ellende ook weer krijg. Maar goed, netjes blijven blijft belangrijk. Dit principe pas ik ook toe bij een helpdesk medewerker e.d. Deze mensen zijn er niet op uit om je dag te verpesten O-) Mensen welke het licht van jezus komen brengen kosten mij iets meer moeite om netjes af te handelen.....maar toch lukt dat ook.
Maar waarom zou je netjes moeten blijven als iemand jou ongevraagd komt lastigvallen?

Helpdeskmedewerkers is wat mij betreft flink anders. Die doen netjes hun werk, waar ik op dat moment een beroep op doe.

Telemarketeers? Tief een end op. Val me niet lastig, ik heb geen interesse, je doet afschuwelijk werk en licht mensen op. En datzelfde vind ik van deurverkopers. Dus nee. Ik heb 0 behoefte daar netjes tegen te blijven. "GEEN INTERESSE" en een dichte deur kunnen ze krijgen. Ga maar net werk zoeken. Ik denk niet dat er iemand rouwig zou zijn als die tak van werk compleet uit zou sterven.

[ Voor 3% gewijzigd door SmurfLink op 31-03-2021 11:13 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

SmurfLink schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:12:
[...]

Maar waarom zou je netjes moeten blijven als iemand jou ongevraagd komt lastigvallen?

Helpdeskmedewerkers is wat mij betreft flink anders. Die doen netjes hun werk, waar ik op dat moment een beroep op doe.

Telemarketeers? Tief een end op. Val me niet lastig, ik heb geen interesse, je doet afschuwelijk werk en licht mensen op. En datzelfde vind ik van deurverkopers. Dus nee. Ik heb 0 behoefte daar netjes tegen te blijven. "GEEN INTERESSE" en een dichte deur kunnen ze krijgen. Ga maar net werk zoeken. Ik denk niet dat er iemand rouwig zou zijn als die tak van werk compleet uit zou sterven.
Ik denk dat de betreffende persoon het ook niet perse voor zijn lol doet. Om hem/haar dan ook nog eens af te gaan blaffen voegt weinig toe dan. Het kost minder energie/stress om iemand gewoon vriendelijk te bedanken en de deur te sluiten. Beide partijen minder gefrustreerd.

Overigens frustreer ik mij weer mateloos aan andere zaken, dus het is niet echt een levensmotto van mij hoor ;)

Default blanke hetero

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-03 17:07
Als er af en toe iemand langskomt geen probleem hoor. Maar wij wonen in een nieuwbouw wijk. En voor dat ik die sticker aan de deur had kreeg ik denk ik wel eens 3 tot 4 mensen in een dag aan de deur om ons internet, energie, raam wassen, goede doelen, kliko schoonmaken, geloofsovertuiging of zonnepanelen aan te smeren (terwijl het dak al vol ligt haha)

Die paar die nu nog langskomen sta ik vriendelijk te woord met geen interesse. Maar soms zijn er die 'nee geen interesse' niet accepteren en hele discussies aan willen gaan. Die krijgen een nog een fijne dag en dichte deur in een hun gezicht. Onbeschoft? Vast wel maar dat is 'nee' niet accepteren ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Wat ook altijd goed helpt is zeggen dat je net vorige week een contract elders hebt afgesloten als er iemand wat aan de deur komt verkopen. Bijvoorbeeld bij energie zeg ik vaak dat ik net een 5 jarig contract heb afgesloten. Leuk om hun gezichten dan te zien.

Maar over het algemeen helpt het als je beleefd maar vastberaden over komt. In mijn ervaring hebben ze dan al heel snel in de gaten dat 't gesprek geen zin heeft en dat ze ergens anders sneller wat kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:55

MsG

Forumzwerver

De klassieke collectant gaat door corona toch verdwijnen. Ik zie veel mensen in mijn omgeving veel meer digitaal werven, in plaats van fysiek de straat op, voor kleingeld dat mensen helemaal niet in huis hebben.

Ik misbruik al jaren deze sticker: https://www.gaslicht.com/aanmelden/deursticker

En dan knip ik het energiedeel er af, zodat er staat: "Nee, geen deurverkoop".

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik had er laatst één aan de deur voor een goed doel waar ik me voor moest aanmelden. Ik werk thuis en houd er sowieso niet van om me aan te melden voor random dingen.

"Dus u heeft niets over voor die kinderen?" Ik vond dat echt onbeschoft, ik geef genoeg aan goede doelen, je hoeft me geen schuldgevoel aan te praten omdat ik me niet aanmeld voor jouw doel.

Sindsdien doe ik de deur niet meer open als ik niemand verwacht, of het moet een ouderwetse collectebus zijn. Interessant topic dus...

[ Voor 17% gewijzigd door user109731 op 31-03-2021 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-05 17:06
mrnn schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:06:
Met zeer grote regelmaat staan er bij ons jongvolwassenen aan de deur die met hele teams door de wijken trekken in een poging mensen "lid" te maken van hun goede doel. Deze verkopers wil ik niet aan mijn deur.

Naast deze verkoop is er ook de officiële collecteweek. Vrijwilligers vaak uit je buurt die een persoonlijke ervaring of binding met een goed doel hebben en daarom met de bekende collectebus langs de deur gaan. Hier draag ik wel graag mijn steentje aan bij.

Is er een manier om de eerste groep te weren en de tweede toe te staan? Werkt dat met onderstaand bordje of zien de goede doelen die mij lid proberen te maken zichzelf ook als collecte? Want dan schiet ik er niets mee op en plak ik voor niets een bordje op mijn deurkozijn...

Iemand ervaring mee?

[Afbeelding]
Het is al vaker gezegd maar ik kies elk jaar een aantal goede doelen uit die ik sponsor en dat doe ik niet aan de deur, maar weloverwogen na enige research. Dat vertel ik ook altijd en is eigenlijk nooit een probleem en is ontstaan na een tweetal akkefietjes met "goede doelen" die vooral de zakken bleken te spekken van de eigenaar van het bedrijf dat hier achter zit. Zij gaan zo gewiekst te werk (met bijv. een ANBI logo: FYI: Er is geen officieel ANBI logo, alleen een bedrijf dat de rechten verkoopt een ANBI logo te mogen gebruiken) dat zij het wat mij betreft voor de partijen die te goedertrouw zijn helaas hebben verpest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:50

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Beste aankoop van de afgelopen tijd die sticker. Hier kwamen ze ook vaak aan de deur en ook steeds moeilijker af te wimpelen. Sinds die sticker niemand meer aan de deur gehad *O* . Collectes ook niet meer, maar die heb ik sinds corona sowieso niet meer gezien.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

user109731 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 18:02:
Ik had er laatst één aan de deur voor een goed doel waar ik me voor moest aanmelden. Ik werk thuis en houd er sowieso niet van om me aan te melden voor random dingen.

"Dus u heeft niets over voor die kinderen?" Ik vond dat echt onbeschoft, ik geef genoeg aan goede doelen, je hoeft me geen schuldgevoel aan te praten omdat ik me niet aanmeld voor jouw doel.

Sindsdien doe ik de deur niet meer open als ik niemand verwacht, of het moet een ouderwetse collectebus zijn. Interessant topic dus...
'Nee, klopt! Van mij mogen ze allemaal dood, liefst zo snel mogelijk, de wereld is al veel te overbevolkt! Kan ik u wellicht interesseren voor een lidmaatschap van de kerk voor vrijwillige euthanasie?'

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:01

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

mrnn schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:06:

Iemand ervaring mee?

[Afbeelding]
Ik heb ook die sticker onder mijn bel hangen. Werkt behoorlijk goed, stroomverkopers e.d. krijg ik helemaal niet meer. Helaas krijg ik nog wel af en toe vertegenwoordigers van een goed doel aan de deur, die denken dat collecteren ook kan zonder collectebus (dus door mij een abonnement/lidmaatschap aan te praten). Maar ik zou zo even niet weten hoe ik dat onderscheid duidelijk kan maken via een sticker...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-05 16:47
Meester_J schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:15:
Ik heb geen bordje, maar meld gewoon dat ik niet aan goede doelen doneer. Als je thuiswerkt is het inderdaad lastig als steeds de deurbel gaat. Ervaring leert wel dat de hoeveelheid collectes toch minder wordt. Het lijkt wel of het toch stiekem steeds dezelfde zijn.
De locale uitzonderingen herken ik vanzelf wel.
Ring deurbel installeren. Vragen wat ze komen doen en vriendelijk bedanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem_54
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-05 20:53
<knip> Topic na 2 jaar kicken zonder inhoudelijke toevoeging is niet de bedoeling.

[ Voor 77% gewijzigd door Ardana op 02-04-2023 10:36 ]

Pagina: 1