Hallo,
vorige week heb ik een nieuw moederbord besteld. Nadat ik mijn het moederbord had vervangen met de andere sloot ik mijn pc weer aan op stroom. Toen ik hem aan wilde zetten deed hij helemaal niks meer, zelfs de fans begonnen niet te draaien. er is dus totaal geen reactie wanneer ik hem aan probeer te zetten.
wat ik al gedaan heb:
Ik heb een ander stopcontact geprobeerd.
ik heb een andere stroomkabel geprobeerd.
ik heb een oude psu van me erin gezet om te kijken ofdat deze wel werkt.
ik heb mijn oude moederbord er weer ingezet.
ik heb mijn processor omgewisseld met een oude processor van me (ik had al niet verwacht dat het hieraan zou liggen)
ik heb gekeken ofdat de pc piept wanneer ik het ram geheugen eruit haal en probeer op te starten.
ik heb hem geprobeerd op te starten wanneer er maar 1 van mijn 2 gpu's in de pc zit.
ik heb ook geprobeerd om hem op te starten zonder gpu.
ik heb zelfs een nieuwe case gekocht om te testen ofdat het aan de bedrading lag van mijn oude case.
aangezien niks hiervan heeft gewerkt en omdat ik zoals je kunt zien in mijn opsomming elk onderdeel behalve mijn hdd en ssd heb omgewisseld. (waar het naar mijn kennis niet aan zou kunnen liggen) ben ik tot einde raad gekomen en vraag ik hier om hulp.
Ik hoor wel een klein zoemend geluid bij beide psu's die ik aangesloten heb gehad
Hardware:
Moederbord: ROG strix b450-f gaming
Cpu: amd ryzen 5 3600x
Gpu's Nvidea gtx 1650 super gaming x en Nvidea gtx 1050
Psu: Corsair cx550m
Ram geheugen: 2x crucial 8gb DDr4-2666
Casing: Deepcool Matrexx 50
Ik hoop dat iemand hier nog een idee heeft wat ik kan doen.
M.v.d.
Bart Hoesen.
vorige week heb ik een nieuw moederbord besteld. Nadat ik mijn het moederbord had vervangen met de andere sloot ik mijn pc weer aan op stroom. Toen ik hem aan wilde zetten deed hij helemaal niks meer, zelfs de fans begonnen niet te draaien. er is dus totaal geen reactie wanneer ik hem aan probeer te zetten.
wat ik al gedaan heb:
Ik heb een ander stopcontact geprobeerd.
ik heb een andere stroomkabel geprobeerd.
ik heb een oude psu van me erin gezet om te kijken ofdat deze wel werkt.
ik heb mijn oude moederbord er weer ingezet.
ik heb mijn processor omgewisseld met een oude processor van me (ik had al niet verwacht dat het hieraan zou liggen)
ik heb gekeken ofdat de pc piept wanneer ik het ram geheugen eruit haal en probeer op te starten.
ik heb hem geprobeerd op te starten wanneer er maar 1 van mijn 2 gpu's in de pc zit.
ik heb ook geprobeerd om hem op te starten zonder gpu.
ik heb zelfs een nieuwe case gekocht om te testen ofdat het aan de bedrading lag van mijn oude case.
aangezien niks hiervan heeft gewerkt en omdat ik zoals je kunt zien in mijn opsomming elk onderdeel behalve mijn hdd en ssd heb omgewisseld. (waar het naar mijn kennis niet aan zou kunnen liggen) ben ik tot einde raad gekomen en vraag ik hier om hulp.
Ik hoor wel een klein zoemend geluid bij beide psu's die ik aangesloten heb gehad
Hardware:
Moederbord: ROG strix b450-f gaming
Cpu: amd ryzen 5 3600x
Gpu's Nvidea gtx 1650 super gaming x en Nvidea gtx 1050
Psu: Corsair cx550m
Ram geheugen: 2x crucial 8gb DDr4-2666
Casing: Deepcool Matrexx 50
Ik hoop dat iemand hier nog een idee heeft wat ik kan doen.
M.v.d.
Bart Hoesen.