Verwijdering Userreview LocoRoco Zigiz

Pagina: 1
Acties:
  • 505 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zigiz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 10:04
Lang verhaal kort, Amd 6900xt gpu overgenomen van LocoRoco. Snel overeengekomen tot een deal en volgende dag verstuurd (onverzekerd!) echter heb ik een lege doos mogen ontvangen. Onderzoek bij postnl dezelfde nog gestart zonder resultaat. Nadat het onderzoek was gestart 3 weken niks van de verkoper mogen horen en heb dus zelf weer bij postnl aangeklopt en bij de verkoper aangegeven wat ze mij hebben verteld. Binnen korte tijd akkoord gegaan met mijn voorstel om het verlies 50/50 te splitten met als resultaat dat we dus allebei 600 euro armer zijn.

Kanttekeningen:
1. Ik heb geen 100% bewijs dat de gpu daadwerkelijk verstuurd is.
2. Er is 100% bewijs vanuit mijzelf en postnl dat ik nooit een gpu heb ontvangen.

Dit vervelende onderbuik gevoel heb ik nooit voor de uiteindelijke 50/50 deal medegedeeld aangezien ik bang was dat het contact dan verbroken zou worden en ik het volledige bedrag kwijt zou zijn. Ik heb naderhand een review over LocoRoco geplaatst met puur data zodat mensen zelf hun mening hierover kunnen maken. Hierop is door hem gevraagd dit toe te lichten op een drukke werkdag en mijn reactie duurde 24 uur echter is er voor dat moment al een wederreview geplaatst met enkele 1 sterren die voelt als een wraakreview. Volgens zijn eigen woorden in de review was de communicatie tijdens het verkoopproces namelijk super en een 1 ster voor voldoet aan beschrijving is helemaal niet van toepassing als koper zijnde.

Hierop zijn we volgens de VA regels eerst met elkaar in onderhandeling gegaan. Mijn uiteindelijke voorstel was een verwijdering van zijn review tegenover het veranderen van mijn review naar 0 sterren voor: voldoet aan beschrijving en communicatie en alleen een enkele ster voor aflevering. Dit zou dus onze onvrede over de communicatie met elkaar buiten beschouwen laten (ik snap dat we allebei ontevreden zijn over wat er gebeurd is) en puur feitelijk de aflevering op 1 ster vanwege het niet leveren van het product met een tekst die toelicht dat het product in verzending is misplaatst en er tot een deal is gekomen met de verkoper.

De verkoper wil echter alleen ingaan op een verwijdering van beide reviews waar ik gewoon niet op in kan gaan aangezien er geen 100% bewijs is dat het product daadwerkelijk verzonden is.

https://tweakers.net/aanbod/rating/943904/

https://tweakers.net/aanbod/rating/943904/

Graag zou ik zien dat de review van LocoRoco over mij verwijderd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeremy8810
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09-2024
Is dit niet de omgekeerde wereld?
waarom zou je een negatieve recensie posten bij deze tweaker als hij je al met 50% tegemoet komt? Dan mag je juist heel blij zijn? Hij pakt ook z'n verlies in deze kwestie...

En de waarheid licht waarschijnlijk ergens in het midden.
Ik zeg beide reacties weg en geen ruzie maken <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zigiz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 10:04
jeremy8810 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 17:05:
Is dit niet de omgekeerde wereld?
waarom zou je een negatieve recensie posten bij deze tweaker als hij je al met 50% tegemoet komt? Dan mag je juist heel blij zijn? Hij pakt ook z'n verlies in deze kwestie...

En de waarheid licht waarschijnlijk ergens in het midden.
Ik zeg beide reacties weg en geen ruzie maken <3
Dus je zou zelf geen negatieve review plaatsen wanneer je na een interactie met een medetweaker 600 euro kwijt zou zijn en je opgelicht voelt? En daarbovenop krijg je dan ook nog eens een negatieve review terwijl ik compleet voortkomend met informatie en bewijs ben geweest en is de review alleen gebaseerd op het plaatsen van mijn initiële review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notenkraker20
  • Registratie: Februari 2021
  • Niet online
Op je track en trace bon staat ook het gewicht van het pakket. Komt het ong. overeen met het gewicht van de videokaart?

Verder, als hij particulier is verkocht heb je waarschijnlijk geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zie deze blog van Arnoud Engelfriet:

https://blog.iusmentis.co...bij-particuliere-verkoop/

Het komt erop neer: Bij particuliere verkoop kan je afspraken maken over de levering en is het niet zo (zoals bij verkoop door bedrijven aan particulieren) dat de verzending altijd onder risico van de verkoper valt.

In dit geval heeft LocoRoco de fout gemaakt door het pakket onverzekerd te versturen wat daarna blijkbaar in-transit ontvreemd is. Fijn dat hij het 50/50 heeft willen oplossen, maar feitelijk is hij 100% verantwoordelijk. Ik zie dus geen reden voor zijn 1-ster review en zal deze verwijderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Microkid op 29-03-2021 17:47 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Dit topic is gesloten.