Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
ik denk niet dat dat beter warmte zal opnemen dan water.....
maar miss ookw el hoor
ben benieuwd
maar miss ookw el hoor
ben benieuwd
Anoniem: 22868
Ik vraag mij af waarom ze niet gewoon koelvloeistof van een auto gebruiken daar zit dus al mooi zooi in tegen Oxydatie en het kook punt licht ook hogen als dat van water
en het is bijtend, verdampt enz...Op woensdag 15 augustus 2001 22:27 schreef burnin het volgende:
Ik vraag mij af waarom ze niet gewoon koelvloeistof van een auto gebruiken daar zit dus al mooi zooi in tegen Oxydatie en het kook punt licht ook hogen als dat van water
je moet dan dus al een luchtdicht en heel sterk circuit hebben, wil je dat het niet gaat lekken enz....
Zonde van het bier... en als je het zou koelen (Op woensdag 15 augustus 2001 22:28 schreef Hawk666 het volgende:
een waterkoelsysteem met bier erin lijkt me wel kick
Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926
Anoniem: 22868
Bijtend ???Op woensdag 15 augustus 2001 22:33 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
en het is bijtend, verdampt enz...
je moet dan dus al een luchtdicht en heel sterk circuit hebben, wil je dat het niet gaat lekken enz....
Ik heb het niet over remvloeistof dat is bijtend maar koelvloeistof is echt niet bijtend , anders zouden bij alle auto's de radiatoren wegvreten
Waar haal jij die info vandaan ??
Koelvloeistof is wel degelijk een bijtende stof. Ik zou het al niet over de lak van een auto kiepen en sommige kunstoffen kunnen er ook niet tegen. Het is niet dermate agressief dat het meteen wegbijt, maar naar verloop van tijd kan het zeker een systeem aantasten als het niet geschikt is voor koelvloeistof.Op woensdag 15 augustus 2001 22:53 schreef burnin het volgende:
[..]
Bijtend ???
Ik heb het niet over remvloeistof dat is bijtend maar koelvloeistof is echt niet bijtend , anders zouden bij alle auto's de radiatoren wegvreten, en water verdampt toch ook, er zijn ook auto.s waar het koelsysteem niet gesloten is Hmm
Waar haal jij die info vandaan ??
In koelvloeistof zitten vriespuntverlagers en anti-corrosie additieven en dergelijke die er voor zorgen dat het warmtetransport van koelvloeistof minder wordt dan dat van zuiver water. De meest gangbare kant en klare koelvloeistoffen die te krijgen zijn, worden in een mengverhouding van 40/60 of 50/50 geleverd (waarbij het eerste getal het percentage antivries aangeeft)
De eerste koelvloeistof zal beter warmte transporteren dan de tweede, omdat er minder antivries in zit ], maar zal weer een hoger vriespunt hebben dan de 50/50 variant.
Oftewel voor het afvoeren van warmte gaat er niets boven zuiver (gedesioniseerd) water (zonder zouten en mineralen, want die tasten weer metalen aan).
Tegenwoordig zijn alle koelsystemen gesloten (levert een hoger kookpunt op)
MSI K7T Turbo-R / XP1800+ / 512 Mb PC133 Dane-Elec Infineon / 2 * IMB DTLA 30 Gb / Geforce 2 Ti / SB-Live ! Player
Anoniem: 16060
Als je speciale koelvloeistoffen gebruikt, kun je net zo goed een freon-systeem maken. Das pas lekker koel.
en een hoger kookpunt maakt ook geen fl*kker uit ... water kookt bij 100 graden; zo hoog wil je je cpu echt niet opstoken
Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
Het gaat ermeer om of je een betere geleidingscapaciteit krijgt door deze sustantie. Een soort water wetter idee dus. Kom nu niet aan met glycol of freon, want aan dit soort kreten heb ik niets. Spit eerst een rond voordat je zomaar wat gaat ropen over bepaalde stoffen waarvan je de eigenschappen nog niet eens weet.
Dit is BTW niet als flame bedoeld, maar het lijkt wel of er de laatste tijd nergens meer serieus op wordt gereageerd, waardoor GOt alleen maar vervuiling krijgt door zgn tweakers die alleen maar het aantal post willen verhogen.
Dit is BTW niet als flame bedoeld, maar het lijkt wel of er de laatste tijd nergens meer serieus op wordt gereageerd, waardoor GOt alleen maar vervuiling krijgt door zgn tweakers die alleen maar het aantal post willen verhogen.
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Nee, freon is niet koel.. En da's een heel ander systeem.. Phase-change koeling.. Maarja, dat maak je niet zomaar even!Op donderdag 16 augustus 2001 01:01 schreef newby het volgende:
Als je speciale koelvloeistoffen gebruikt, kun je net zo goed een freon-systeem maken. Das pas lekker koel.
Pagina: 1