Het mysterie van de knipperende lamp...spookt het hier ofzo?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:51
De lamp in kwestie is een Foscarini Madre. Mooie lamp, maar kennelijk en beetje een zenuwpees..
Hij knippert namelijk. Maar niet altijd. En ook niet regelmatig. Op een ander stopcontact in de keuken: knippert ook. Dus: terug ermee. Leverancier stuurde m naar de fabrikant door, en die kwam terug met de melding dat er een probleem in de dimmer zat. Andere dimmer erin en opgelost.

Lamp terug, in het stopcontact en damn, knippert weer. Na initiele scheldkannonade dan maar omgewisseld met een andere lamp. Op een ander stopcontact. En verrek, knippert niet meer!.
Dus: stopcontact maar eens bekeken, Opengemaakt, alles is goed aangesloten. Hm. Dichtmaken, stekker erin, knippert. Grr.

Nu had ik m wel op een ander stopcontact aangesloten, maar niet direct in de wandcontactdoos, maar op een stekkerblok. En hiertussen zit een Ah! Offset Killer, om de brom in mn versterker weg te halen.
Dat ding werkt dus ook. Dus nog maar 1 gehaald, aangesloten op stopcontact no 1: damn! knippert weer!.

Nu zit op dat stopcontact ook de Samsung TV en Ziggo Next. CAI aarding wellicht? Geprobeerd, geen effect. Zit goed. Zit ook een AP in die hoek. En een Shelly Plug, die wat adere LED lampjes aanstuurt. Vervolgens methodisch alles losgehaald en weer aangesloten. Conclusie: geen peil op te trekken. Soms knippert de lamp, soms niet. Het leek even de TV te zijn die de stoorzender was, maar uiteindelijk toch niet.
Alles via de Offset Killer, alleen de Madre via de Offset KiIller, en andersom, combi's, stekkervolgporde gewijzigd, wel/geen LAN kabel erin, geen peil op te trekken.

Die Offset Killer helpt wel. Het knipperen is een heel stuk verminderd, en is soms helemaal weg. Gistermiddag: lamp aangezet. Knippert. Stekker van de TV eruit, er weer in. lamp aangezet, en de hele avond niet meer geknipperd. Nul keer.

Ik heb echt geen idee hoe ik het knipperen helemaal ga wegkrijgen. Iemand nog een suggestie?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:41

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Klinkt mij als een prul dimmer die bij minste geringste aan storing de kluts krijt raakt. Dimmer komt dus mee met de lamp? En de lamp erin is ook vast of is dat gewoon een E27? Knippert hij op volle sterkte ook nog?

[ Voor 25% gewijzigd door Septillion op 29-03-2021 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Dimmer zit in het snoer. Lamp is vast, geen E27. En volle sterkte of niet maakt niets uit.

Vanavond doet ie het prima, niiet 1 keer geknipperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:35

CyBeRSPiN

sinds 2001

Gek misschien maar draai de stekker eens 180 graden (andersom) in het stopcontact? Merk je dan verschil?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:33

tijmeng

Panasonic 7J

Knippert je lamp op het moment dat de zon onder gaat (lantarenpalen aan) en om 2300 als de nachtstroom in gaat??

Zo ja dan is de led dimmer gevoelig voor signalen over het lichtnet.

Had dat in MN vorige huis in Rijswijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-06 12:19
@tijmeng Toon frequent signalen inderdaad, ik heb het hier ook een beetje, met filament led lampen achter de dimmer valt het mee, maar sommige andere zijn er erg gevoelig voor. Ouderwetse gloeilampen waren trager en dus had je er ook minder last van.

Mijn z wave qubino's met mosfets hebben er minder last van als de zigbee icasa triac dimmers.
Ik heb ook netfilters geprobeerd, maar het valt nog niet mee om dat eruit te filteren.

Als de lamp willekeurig en ooit heel de avond knippert dan is het iets anders.

[ Voor 8% gewijzigd door DjAntoon op 29-03-2021 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 21:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verbruikers in het net wat aan en uit gaat, heb je boilers, kokend waterkraan, warmtepomp of iets anders wat aanslaat?
Ik zie hier de led lampen ook even knipperen als er zoiets aanslaat.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
CyBeRSPiN schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:50:
Gek misschien maar draai de stekker eens 180 graden (andersom) in het stopcontact? Merk je dan verschil?
Al geprobeerd, maakt geen moer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
tijmeng schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:59:
Knippert je lamp op het moment dat de zon onder gaat (lantarenpalen aan) en om 2300 als de nachtstroom in gaat??

Zo ja dan is de led dimmer gevoelig voor signalen over het lichtnet.

Had dat in MN vorige huis in Rijswijk ook.
Nee, geen peil op te trekken. Soms erg, soms dus niet, geen vaste tijdstippen of intervallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streamz
Rol-Co schreef op maandag 29 maart 2021 @ 22:21:
Verbruikers in het net wat aan en uit gaat, heb je boilers, kokend waterkraan, warmtepomp of iets anders wat aanslaat?
Ik zie hier de led lampen ook even knipperen als er zoiets aanslaat.
Van dat rijtje alleen een warmtepomp. Maar die dlaat niet zo vaak aan. Knipoeren is doms gemiddeld om de 5 seconden, soms gemiddeld een minuut. En alkes wat er tussenxit.

Maar vanavond dus totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 13:01
Mogelijk dat die LED lampjes in de hoek stoorsignalen geven of dat de dimmer beinvloed wordt door de RF signalen van het AP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:14
Heb je in de handleiding van de lamp al gekeken? Vaak staat daar tegenwoordig in (in combinatie met een dimmer) dat de lampen kunnen knipperen en dat het geen defect of storing is.

Ik ben bang dat je het moet accepteren.

Bij de duurdere led lampen is het effect vaak minder waarneembaar.

Maar alle led lampen knipperen heel snel, soms zit er even wat vervuiling op het lichtnet waardoor de lamp even op een andere frequentie knippert wat voor sommige mensen zichtbaar is. Niet iedereen ziet dat (mijn vriendin ziet dat bijvoorbeeld niet). Wij hadden dat in ons vorige huis ook met de lampen in de woonkamer.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Dit is voor iedereen duidelijk te zien. Lamp van 700+ euro overigens...

Gisteravond nergens last van. Ik kijk het even aan, ik laat m via de offset killer lopen, lijkt toch te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Voor een 700 euro tafellamp mogen ze ook wel wat kwaliteit leveren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
De vraag is dus of het aan de lamp ligt. Denk het niet, want op een ander stopcontact doet ie het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

In mijn optiek blijft de grote verdachte nog steeds de dimmer. Of je er echt wat aan kunt doen zonder deze te vervangen, waarschijnlijk niet. Afgezien van dus netfilters ervoor gooien.

Helaas blijkt vaak de prijs van een lamp echt niets te zeggen over de kwaliteit van de elektronica als deze als design aangeboden wordt :/

[ Voor 7% gewijzigd door Septillion op 30-03-2021 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De stekker omdraaien (in belgie kan dat niet altijd, al zal een lamp meestal niet geaard zijn?) schijnt wel eens te helpen (ik weet ook niet waarom).

[ Voor 33% gewijzigd door Marzman op 30-03-2021 12:35 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Stekker omdraaien al meer dan eens geprobeerd.

Situatie nu: na 5 dagen 0,0 geknipper, is het nu weer raak, en flink ook. D’r is niets veranderd in huis. Helemaal niets.

Hoe kan dit????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 06:29
Bij ons gaan de ledlampen in de badkamer knipperen bij het in en of uitschakelen van de melkrobot op de boerderij 700 meter verderop. Het probleem hoeft niet gerelateerd te zijn aan iets in je huis. Het kan ook per fase in huis verschillen, maar mijn advies zou zijn houd bij wanneer je het geknipper hebt en ga opzoek naar een mogelijke stoorzender.

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik zou een andere dimmer in het snoer zetten, maar wel in overleg met de leverancier (gezien de prijs en mogelijke garantie). Hier ook tijd last gehad van knipperende lampen, maar met een dimmer van Ecobright was dat volledig opgelost.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Hou ik in gedachten. Ik ga eerst maar even bijhouden wanneer ie knippert. Gisteravond dus weer nergens last van.
Adhv het bijhouden kijken of ik een schuldige kan aanwijzen. Ik woon in een all-electric huis, er zijn dus nogal wat potentiele kandidaten die stoorzender kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Ging een tijdje goed. Laatste tijd weer flink geknipper. En wat opvalt: knipperen doet hij niet meer na 10 uur 's avonds.
Voorheen stopte het na 9 uur. Iets met zomertijd/wintertijd dus. Maar wat? Iets met een klok dus?

Ovens, wekkers, computers, Ziggo Next box, alle Shelly's, maar ook de waterontharder. Die ik niet verstel qua zomer en wintertijd. Hm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@Streamz Veel van die dingen pakken natuurlijk zelf wel de tijd. Maar iets waar ik dan aan denk is dan PV (van de buren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
PV? Als in "zonnepanelen?

Ik woon in een 2 onder 1 kap, buurhuis is exact gelijk aan dat van ons.Dus zelfde electrische installaties.

Gisteravond lamp om half 10 aagezet, 0 geknipper.
Onderstussen is van hetzelfde merk er een lamp bijgekomen. Wel een ander type, uit een andere serie. En dat ding heeft nog nooit geknipperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
Weer even verder. Die lamp bleef maar knipperen. Dus verder gezocht. Lasklemmen losgehaald, draden er stevig en op een andere plaats ingeduwd. Geen effect.

Monteur laten komen en groep vervangen. Installatieautomaat die eruit kwam was niet warm, stonk ook niet. wel een nieuwe ingezet en.......geen verbetering.

Dan toch maar die dimmer eens verwisselen. Kan eigenlijk niet helpen, want de lamp knippert op een ander stopcontact niet.
Dimmer met faseafsnijding gekocht en erop gezet.

Knipperen is nu al 4 dagen weg. Ik word gek.
Pagina: 1