Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:35
Ik heb een Sim only abonnement bij Lebara met “onbeperkt” bellen en 5GB internet voor 10,- pm.

Gister avond kreeg ik alleen dit bericht, zo onbeperkt is het dus blijkbaar niet :+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZsgcJshGuu31iZJRvMGU1Nr708w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Podm43LkyBLvaWkXKgUIhDoI.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe zit dit met andere providers? Is het daar wel echt onbeperkt?

Ik denk dat ik in september over ga stappen naar T-Mobile of Vodafone icm een toestel. Ik koop mijn telefoons nu gewoon steeds los (huidige iPhone 12).

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-05 12:35
Eigenlijk elke provider heeft wel een fair-use policy voor "onbeperkt" abonnementen.
Die kan qua regels onderling een beetje verschillen, maar over het algemeen is de strekking:
- Je mag geen (bijna) continue doorlopende belverbinding hebben
- Je mag naar een maximaal aantal nummers bellen per maand. (Bij T-Mobile 300 per maand als ik mij niet vergis, servicenummers uitgesloten)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:34
Op de website staat ook heel duidelijk:
Bel en sms zorgeloos in Nederland voor 1 euro per maand. Voor onbeperkt bellen en sms'en geldt een Fair Use Policy van 3000 minuten en 1000 sms'jes per maand. Lees ‘m gerust even door. Deze geldt ook bij internationaal bellen en sms'en naar 44 landen.
Over T-Mobile en Vodafone kon ik geen fup vinden over bellen en of sms.

Maar misschien is simpel wel wat voor jouw?:
https://www.simpel.nl/
Als je daar een abonnement neemt voor 10 euro per maand, heb je 8gb, 500 sms en onbeperkt bellen. Die onbeperkt bellen heeft daar ook een fup, die is bij hun bijvoorbeeld als je boven de 10.000 minuten komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:44
Simpel kan al voor 4 euro per maand onbeperkt bellen bij twee jaar abo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:37

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Volledig OT, maar 50 uur bellen per maand? 8)7
Dat is toch zeker wel een deel zakelijk?

Verder zou je binnen je huidige abonnement wellicht sommige mensen te bellen via Whatsapp.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

Dat er een fair use policy is, snap ik. Maar die fair use policy is in dit geval gewoon een harde limiet. Je kunt er niet "even" overheen, het is geen vage grens en bovendien geen grens die mede bepaald wordt door het belgedrag van anderen, want de max is 3000. Soms zie je nog wel eens een limiet die op een factor 10 ligt van het gemiddelde gebruik van alle mensen met een identiek abbo. Dan is voor "unlimited" nog iets te zeggen.

Derhalve lijkt mij dit gewoon reclame-technisch misleidend.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:01
persoonlijk vond ik het redelijk duidelijk staan. ik heb ook even naar dit abbo gekeken omdat het maar 5 euro per maand was, en na 3 maanden stopt het abbo automatisch.

Het is niet weggewerkt in de algemene voorwaarde oid, het staat er letterlijk onder @M2M

oeps dit was bij lycamobile.

voor rest, wat verwacht je van een budget provider... zodra je de limiet 1 seconde overtreedt mag je driedubbel betalen.

[ Voor 23% gewijzigd door 99ruud99 op 31-03-2021 08:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Ernemmer op 07-04-2021 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Nu online

M2M

medicijnman

99ruud99 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:53:
persoonlijk vond ik het redelijk duidelijk staan. ik heb ook even naar dit abbo gekeken omdat het maar 5 euro per maand was, en na 3 maanden stopt het abbo automatisch.

Het is niet weggewerkt in de algemene voorwaarde oid, het staat er letterlijk onder @M2M

oeps dit was bij lycamobile.

voor rest, wat verwacht je van een budget provider... zodra je de limiet 1 seconde overtreedt mag je driedubbel betalen.
Het lijkt mij totaal irrelevant wat een budget provider doet, of een normale provider, of vodafone. Reclame maken met Unlimited of onbeperkt en vervolgens toch een harde limiet hebben aan belminuten in de maand is misleiding. Ongeacht of die limiet door 90% van de gebruikers niet gehaald wordt.

-_-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iMode
m-vw schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:43:
Volledig OT, maar 50 uur bellen per maand? 8)7
Dat is toch zeker wel een deel zakelijk?

Verder zou je binnen je huidige abonnement wellicht sommige mensen te bellen via Whatsapp.
Haha nee volledig privé, gewoon met vrienden, met een vriendin bijna elke avond wel 1 tot 2 uur.
Komt ook door de corona periode natuurlijk, normaal zie je elkaar veel meer "live'.

Bellen met Whatsapp is idd ook een optie, thnx! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:01
iMode schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:15:
[...]

Haha nee volledig privé, gewoon met vrienden, met een vriendin bijna elke avond wel 1 tot 2 uur.
Komt ook door de corona periode natuurlijk, normaal zie je elkaar veel meer "live'.

Bellen met Whatsapp is idd ook een optie, thnx! d:)b
Tip voor bellen met je vriendin, als zij ook een apple device heeft dan kun je denk ik beter bellen via facetime. Dat is nog gezelliger (het kost je alleen data).

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
M2M schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:47:
Dat er een fair use policy is, snap ik. Maar die fair use policy is in dit geval gewoon een harde limiet. Je kunt er niet "even" overheen, het is geen vage grens en bovendien geen grens die mede bepaald wordt door het belgedrag van anderen, want de max is 3000. Soms zie je nog wel eens een limiet die op een factor 10 ligt van het gemiddelde gebruik van alle mensen met een identiek abbo. Dan is voor "unlimited" nog iets te zeggen.

Precies, onbeperkt is onbeperkt dacht ik.. Bij het afsluiten heb ik niet alle kleinte lettertjes gelezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:01
mja , bij lebara staat het er inderdaad niet recht onder, bij andere providers vaak wel.
offtopic:
https://ibb.co/Kx74B3p als voorbeeldje

[ Voor 22% gewijzigd door 99ruud99 op 31-03-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ernemmer op 07-04-2021 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M2M
  • Nu online

M2M

medicijnman

Ik blijf het raar vinden, schreeuwende reclames met "onbeperkt", maar vervolgens in kleine letters toch een limiet zetten. Op dezelfde pagina, in dezelfde weergave, wordt de stelling alweer ontkracht.

Klinkt bij mij als:
Onbeperkte belminuten, the sky is the limit!!!

ow nee, wacht, de limiet is 300 minuten per dag.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:53
Ik heb dit nog nooit meegemaakt bij T-Mobile. Ik heb onbeperkt bellen.
Als ik via T-Mobile op mijn-t-mobile kijk:
Gemiddeld verbruik in de afgelopen 6 maanden:281 min. Hoogste verbruik in periode:368 min in maand december.
Dus in december was dit 6 uurtjes.

Meestal hanteren goedkopere provider limieten, terwijl ze adverteren met "Onbeperkt" bij T-Mobile is dit echt onbeperkt

[ Voor 3% gewijzigd door Van der Berg op 31-03-2021 14:27 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:57
M2M schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:28:
In het voorbeeld van TS is het zelfs maar 100 minuten per dag. Blijkbaar is de definitie van onbeperkt bellen en sms'en bij Lebara "Niet meer dan 1 uur en 40 minuten bellen en maximaal 30 sms'jes versturen per dag"

[ Voor 7% gewijzigd door _--[]--__ op 31-03-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
M2M schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:47:

Als het x-voudige van het gemiddelde dus 3000 is, dan klopt het alsnog met de FUP. ;)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07:35
WhatsappHack schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 15:08:
[...]

Als het x-voudige van het gemiddelde dus 3000 is, dan klopt het alsnog met de FUP. ;)
Maar bij een FUP is het toch meestal zo dat er geen 'harde limiet' is,dus als je is een keertje of zo er over heen zit is dat geen probleem.

Bij Lebara is het gewoon een keiharde limiet, 1 minuut er over heen en het is extra betalen.

Als de limiet nou super hoog was oke, maar ik vind die van Lebara toch echt wat laag om Onbeperkt of Unlimited te gaan noemen.

Maar goed, als providers dit maar blijven doen, is het natuurlijk ook, omdat ze weten dat niemand er iets tegen doet,dus geef ze is ongelijk, de meeste mensen zullen die 3000min toch niet halen,en de groep die dat wel doet, zijn ze waarschijnlijk liever kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hier KPN unlimited, februari was een topper met 1634 minuten bellen, periode maart was “maar” 1100 minuten.

Dit laatste is een beetje het gemiddelde het afgelopen jaar, lang leve thuis werken

Nog nooit iets gehoord, ook qua onbeperkt 5G/data verbruik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:44
Ik heb ooit gebeld jaren geleden toen Vodafone net begon met onbeperkt bellen red super. En volgens de klantenservice 10.000 minuten de max. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:49

LankHoar

Langharig tuig

M2M schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:28:
Ik blijf het raar vinden, schreeuwende reclames met "onbeperkt", maar vervolgens in kleine letters toch een limiet zetten. Op dezelfde pagina, in dezelfde weergave, wordt de stelling alweer ontkracht.

Klinkt bij mij als:
Onbeperkte belminuten, the sky is the limit!!!

Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat de ACM bedrijven met zulke FUP's laat wegkomen bij "Onbeperkt" aangeprijsde zaken. FUP is natuurlijk prima, maar noem het dan niet onbeperkt, maar gewoon "3000 minuten bellen en 1000 SMSjes" 8)7

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Pagina: 1