Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semtex97
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-12-2024
Hoi,

Ik heb een MSI GL62M 7REX laptop en ik had eindelijk tijd om die wat te upgraden. Ik had eerst een 1tb HDD en een 125gb M2.SSD(Kingston Sata) er in zitten. Ik heb daarom een nieuwe 1tb SSD gekocht (installeren en clonen ging foutloos) en en nieuwe 250gb NVMe M.2 SSD (Crucial P5). Ik had namelijk gelezen dat het moederbord in mijn laptop ook gewoon een NVMe ssd kan gebruiken.
Na het clonen van mijn huidige m.2, want dit is ook mijn boot drive met windows erop. Is het me eigenlijk niet gelukt om deze te kunnen installeren. Als ik de nieuwe ssd installeer, dan wordt hij niet gevonden als boot drive.
Ik heb geprobeerd te starten zonder grote ssd, ik heb probeer in de bios dingen te veranderen. En ik heb een windows troubleshooter gewonload op een usb om daarmee te booten en hem dan te vinden. Dit allemaal tevergeefs.
Iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen?
Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Kan je de NVMe disk wel zien in het BIOS?

er is een kans dat er in de bios een instelling staat om je M.2 slot te wisselen tussen NVMe en SATA, als hij nu nog op SATA staat, werkt je NVMe disk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semtex97
Anoniem: 472287 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:37:
Kan je de NVMe disk wel zien in het BIOS?

er is een kans dat er in de bios een instelling staat om je M.2 slot te wisselen tussen NVMe en SATA, als hij nu nog op SATA staat, werkt je NVMe disk niet.
Nee, als de nieuwe verbonden is via Usb dan kan ik m wel zien in Windows. Maar in de Bios komt ie niet voor. Dus dit zou goed kunnen, weet je toevallig wat voor setting dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

semtex97 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:40:
[...]

Nee, als de nieuwe verbonden is via Usb dan kan ik m wel zien in Windows. Maar in de Bios komt ie niet voor. Dus dit zou goed kunnen, weet je toevallig wat voor setting dit zou kunnen zijn?
In de bios zal er ergens iets staan over m.2 slot protocol, die moet op PCI-Express of NVMe staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semtex97
Anoniem: 472287 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:43:
[...]

In de bios zal er ergens iets staan over m.2 slot protocol, die moet op PCI-Express of NVMe staan
Ah, bedankt! Ik ga het proberen te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Bekijk deze eens vanaf 9:00
YouTube: MSI GL62M 7REX 1252 Gaming Laptop / SSD & Ram Upgrade / Review Part 2

(grote irritatie: de camera die zo nu en dan niet kan focussen :| )

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semtex97
Rob schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:50:
Bekijk deze eens vanaf 9:00
YouTube: MSI GL62M 7REX 1252 Gaming Laptop / SSD & Ram Upgrade / Review Part 2

(grote irritatie: de camera die zo nu en dan niet kan focussen :| )
Ja, door deze was ik geïnteresseerd geraakt in upgraden maar was het niet mee gelukt helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semtex97
Volgens mij gaat het nu lukken, met behulp van deze en wat googlen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semtex97
Volgende probleem;
De nieuwe SSD wordt nu gezien in de BIOS. Er is doordat ik een USB met Windows boot had gemaakt een nieuwe Windows install op de SSD gekomen. Hiermee booten werkt, alleen ben ik dan al mijn huidige instellingen ed kwijt. Ik kan ook kiezen om van mijn gecloonde versie te booten die nog gewoon op de SSD staat. Maar dan herkent Windows het niet meer en wil hij niet op starten.
Ik denk dat het komt doordat de gecloonde versie van de sata SSD komt, is er een manier om die om te toveren tot een NVMe versie waardoor hij wel zou kunnen opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

semtex97 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 16:50:
Volgende probleem;
De nieuwe SSD wordt nu gezien in de BIOS. Er is doordat ik een USB met Windows boot had gemaakt een nieuwe Windows install op de SSD gekomen. Hiermee booten werkt, alleen ben ik dan al mijn huidige instellingen ed kwijt. Ik kan ook kiezen om van mijn gecloonde versie te booten die nog gewoon op de SSD staat. Maar dan herkent Windows het niet meer en wil hij niet op starten.
Ik denk dat het komt doordat de gecloonde versie van de sata SSD komt, is er een manier om die om te toveren tot een NVMe versie waardoor hij wel zou kunnen opstarten?
Dat kan ja, maar dan moet je met Clonen aan de slag, niet met een Windows USB installer.
Pagina: 1