Naden en kunstgras

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 20:31
Hallo,

Ik heb mijn kunstgras sinds eergisteren en de naad stoort mij enorm, als ik de foto’s van de anderen zie heb ik het gevoel dat er verbetering mogelijk moet zijn...

De tuinman zei wel dat ik het gras nog moet opborstelen en tijd geven, maar zelfs met het opborstelen lijkt mij de naden te breed om nog te verbergen... Mss oordeel ik nog altijd te snel maar wil zeker zijn dat ik actie onderneem voor het te laat is. Ik voeg even hierbij enkele foto’s toe, misschien kan iemand een mening geven?

Ik wil niet dat de tuinman er zich gemakkelijk van af maakt en ik binnen enkele weken met hetzelfde probleem zit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhP0tQKofjyClx1JYAPzKIPoMBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lWazTZyw7iVcICAldNL1WK4v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RAYtp3z6mVU_7eOO8xh1CYEX_hE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8U9T5AbN34HQT2aCEe23vHrN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JdepjabJUDoEHufX6qg25G3yb4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lxMd601QyGGoDB87i6EDWAML.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door pina op 29-03-2021 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetgos
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:43
Dit lijkt me niet goed en ook niet weg te borstelen...

Wij hebben ook kunstgras. Twee stukken die aan elkaar zijn gemaakt aan de onderkant met speciale tape.
Zie je niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:06
Hoe zijn de banen aan elkaar vastgelegd? Dit ziet er niet heel best uit nee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-05 22:46
Beetje zand er in gooien en gras inzaaien? :+

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:53
Dit ziet er idd wel slordig uit, maar heb geen idee of de kwaliteit van het gras ook nog invloed heeft. Bij bij zijn de naden niet tot nauwelijks zichtbaar, maar ik moet zeggen dat ik ook heel lang gras hebt (dat camoufleert natuurlijk ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 14:29

Sen

<-->

Ik kan alleen maar zeggen het word er niet beter op met de tijd maar alleen maar slechter. Ik zou eens checken bij de fabrikant hoe het volgens hun naadloos gelijmd zou moeten worden en dan controleren of er vanaf geweken is. Tegen hoveniers zeggen dat het zo niet goed is krijg je toch een reactie in de trant van zo doen wij het altijd etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:31
Dat ziet er niet best uit.

Ligt het gras wel dezelfde kant op? En is er tape gebruikt? Sluiten de stroken aan?

Ik heb zelf maar een heel klein stukje 'geplakt' om een boom heen, maar daar zie je niets meer van terug.

Opborstelen moet je niets van verwachten, want dat is een tijdelijk effect en je gaat echt niet dat regelmatig doen tenzij je bovenarmen wilt kweken. Inzanden ook niet echt, want dat zakt tussen de sprieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 20:31
het was nog niet vastgenageld, dat is intussen gebeurd en ziet er wel wat beter uit. Ze zijn net geweest, de matten liggen wel degelijk tegen elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 14:29

Sen

<-->

pina schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:47:
het was nog niet vastgenageld, dat is intussen gebeurd en ziet er wel wat beter uit. Ze zijn net geweest, de matten liggen wel degelijk tegen elkaar.
Als ze niet gelijmd aan mekaar zitten gaan ze gewoon weer uitmekaar na verloop van tijd. Controleer wat de leg instructie is van de fabrikant en controleer of ze zich daar aan hebben gehouden. En meestal is dat met een speciale tape aan de achterkant van de 2 stukken.

Als ze dit niet gedaan hebben maar gewoon met pinnen bij mekaar hebben gestoken ziet het er over 1 jaar exact weer zo uit als op je eerste foto.

Zie bijvoorbeeld deze montage instructie van een kunstgras fabrikant:
https://www.royalgrass-ku...dleiding-DIY-NL-v2016.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door Sen op 29-03-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuOnline
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:02
Dit ziet er niet echt uit zoals je zou verwachten inderdaad.

Zelf heb ik ook kunstgras liggen met maar een klein stukje met naad. Het lijkt erop dat de twee delen toch niet helemaal goed tegen elkaar aan liggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omJOWt6Y7qYC15OSxZy19svrhwY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CAqfhpAzc0Nx3tYL4jcfoDPh.jpg?f=user_large
Je ziet waar de grassprieten stoppen nog een zwarte strook zitten. Om goed aan te kunnen sluiten op het volgende deel moet dit volgens mij weg zijn.

Ook is het belangrijk om van de onderkant te werken als je deze strook wegsnijd zodat er geen grassprieten worden weggesneden of geknipt. Dit resulteert namelijk ook in een zichtbare naad door missend gras.

Ik zou zoals eerder aangegeven de instructies vanuit de fabrikant erbij pakken en nagaan of het op de juiste manier door de tuinman is gelegd. Met opborstelen en tijd is dit niet te herstellen denk ik.

Succes met de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
als ze goed geplakt tegen elkaar aan liggen zou je met zand en borstelen dit eenvoudig moeten kunnen wegwerken.

Ik moet wel zeggen dat ik in het begin ook erg grote naden had, maar na zamd en borstelen was het weg.

Als voorbeeld. Dit is hoe de naden er bij mij nu uitzien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DgkHa5VrE5Mhhtd4dJmEsbKayI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ghUo8M0TXWnfJCsjFgWixauO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door MBvB op 29-03-2021 15:19 ]

Pagina: 1