Vervangen HDD->SSD niet met Macrium Reflect Free clonen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-04 11:41
pricewatch: Asus N76VJ-T4086H

Heb HDD vervangen voor SSD (afbeelding).
Coolblue raad de App Macrium Reflect Free aan om de data over te zetten (kloon W10).

Heb mijn i-TEC U3CLONEDOCK aangesloten op de laptop en de SSD in de bronsleuf HDD1 gezet.
Echter liep Macrium ergens halverwege vast Error 8, cant write to SSD timeout.
SSD in 2e sleuf target HDD2 gezet.
Nog 2x geprobeerd met Macrium Reflect, maar telkens liep het ergens vast met dezelfde Error.

Ik besloot de gok te wagen en de interne kloonfunctie van het i-Tec dock te gebruiken.
Dus HDD in Source HDD1 en SSD in Target HDD2.
(USB kabel afgekoppeld van de laptop, dus standalone dock).
2x op Clone knopje geklikt en daar ging hij. (ongeveer 400GB data). Blauwe led bij 25% knipperde en na ongeveer 1 uur bleef deze branden en knipperde de LED bij 50%. Dit ging door tot alle 4 de LED's branden zonder te knipperen.

De SSD in de laptop gezet en opgestart. (Even gaf hij aan dat er problemen waren en de laptop opnieuw opgestart moest worden. Dat ging vanzelf en daarna startte W10 in no-time keurig op.
Alle data was overgezet.
Er stonden alleen een paar Herstel partities op de SSD die >20GB data in beslag namen.
(Waarschijnlijk gecreëerd door Macrium bij de eerste pogingen tot klonen.)
Met de Powershell (MS-DOS programma diskpart) van Windows heb ik deze verwijderd.
(zie: PeterLJ in "SSD Herstel Partitie Verwijderen")
Vervolgens heb ik de vrije ruimte voorzien van een partitie met volume.
Alles werkt nu prima en aanzienlijk sneller dan met de oude HDD.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_3Bk7pbgOt525CErwwC3MPiWTM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ko8NltGLe4ma7UANpl84K6F7.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:03
Bedankt voor je post. Wou aankomend weekend hetzelfde doen bij mijn vrouw haar laptop maar kan nu beter even afwachten. Weet je ook of dit alleen bij macrium reflect free gebeurt en niet bij de betaalde versie?

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-04 11:41
Hallo, neen dat weet ik niet. Maar €30,- extra en je hebt het niet meer nodig. Bovendien heb je dan een docking station waar je al je sata HDD's en SSD's 2,5"of 3,5", in kunt doen en gebruiken.

Adapter;
Anders betaal je bij Coolblue €25,- voor een https://www.coolblue.nl/zoeken?query=adapter+usb+sata dan ben je bijna hetzelfde kwijt. Zonder de clone functie. Met Macrium kan het tot 8 uur duren, en alsnog mislukken.

Dockingstation;
https://www.megekko.nl/pr...leshopping&utm_medium=cpc
Er zijn genoeg vervangers YouTube: YouTube.

Volgens forum.macrium.com komt dit probleem zelden voor en kan het opgelost worden door de bronschijf te defragmenteren. Dat hielp bij mij ook niet. En het kost je enorm veel tijd en ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-05 15:23

artificial_sun

Mazda Rx7

Bij Crucial heb ik altijd een Code gehad voor acronis true image. Deze heb ik altijd gebruikt, installeer die op je draaiende PC en sluit de SSD extern aan en gaan met die banaan.

Stadia was beter....