AMD 5900X | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z Neo 3600 CL14 2x16GB | MSI Suprim X RTX3080 | Samsung 980 Pro 1TB | Samsung 870 QVO 8TB | Corsair HX1000 Platinum | Noctua NH-U14S | Fractal Design Meshify 2
Vraag
Beste antwoord (via TrainedFTW op 29-03-2021 16:33)
Op je werk laptop zal de VPN verbinding maken met de Domein Controller die automatisch de juiste tijd zal doorgeven.
Op je eigen systeem heb je geen DC vermoed ik, dus heb je de optie wel om te synchroniseren ;-)
Op je eigen systeem heb je geen DC vermoed ik, dus heb je de optie wel om te synchroniseren ;-)
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Alle reacties
Anoniem: 472287
Wanneer is de klok voor het laatst gesynchoniseerd?TrainedFTW schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:57:
Mijn vraag
Afgelopen weekend is de zomertijd in gegaan. De mobieltjes passen de tijd automatisch juist aan maar Windows 10 niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb automatisch aanpassen naar zomertijd aan staan. Ik heb dit handmatig aan en uit gezet. Het probleem doet zich voor op alle 3 de computers in huis. Microsoft lijkt te zijn vergeten dat we in Nederland de klok vooruit gezet hebben. Tijdelijke oplossing is de verkeerde tijdzone instellen, of weet iemand iets beters?
Wellicht heb je iets in je netwerk dat de verbinding met de tijdserver van MS blokkeert.
Lost het probleem van automatisch aanpassen niet op, maar:
'nu synchroniseren' werkt wel?
welke tijdserver gebruik je?
'nu synchroniseren' werkt wel?
welke tijdserver gebruik je?
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Ik kom er nu achter dat dit bij mijn werk laptop is afgeschermd. Na aanzetten van de VPN is het bijgewerkt.
:strip_exif()/f/image/E8vy3yQB73futBXs0RhPnZsD.jpg?f=fotoalbum_large)
Op mijn privé machines heb ik idd de nu synchroniseren opties en dit heeft ook gewerkt. De laptop van de zaak had me op het verkeerde been gezet!
Bedankt.
:strip_exif()/f/image/E8vy3yQB73futBXs0RhPnZsD.jpg?f=fotoalbum_large)
Op mijn privé machines heb ik idd de nu synchroniseren opties en dit heeft ook gewerkt. De laptop van de zaak had me op het verkeerde been gezet!
Bedankt.
AMD 5900X | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z Neo 3600 CL14 2x16GB | MSI Suprim X RTX3080 | Samsung 980 Pro 1TB | Samsung 870 QVO 8TB | Corsair HX1000 Platinum | Noctua NH-U14S | Fractal Design Meshify 2
Op je werk laptop zal de VPN verbinding maken met de Domein Controller die automatisch de juiste tijd zal doorgeven.
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!