[F2S] Cache legen? Kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb heb vanmiddag http://www.digidude.f2s.com geregd.

Ik had alleen een foutje ontdekt dus ik opnieuw uppen, maar hij pakt hem gewoon niet!

Dus ik doe het volgende :

- Ik delete alles wat er op staat
- kijk even naar de grootte van het nieuwe bestand en die is 922 byte (html)
- ik upload de html
- ik kijk bij het uppen en hij upt gewoon het bestand dat 922 byte groot is
- kis ie klaar dan kijk ik naar de grootte en dan staat er de oude html (die ik had gedelete) en is ie 906 byte!

Heeft dit iets met cache geheigen van f2s te maken ofzow? ik snap er geen h*l van..........
[edit]

als ik een nieuwe map aanmaak ( http://www.digidude.f2s.com/test) dan doet die het wel gewoon na 5 min.

vaag :?

Verwijderd

Ik denk eerder dat het aan jouw kant ligt.. de cache van IE, een proxy/webcache van je provider...

Gooi eens je temporary internet files weg en kijk eens of je een proxy server hebt ingesteld bij je configuratie (zo ja, eruit smijten indien mogelijk).

• Cartman!
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 23:39 schreef griebels het volgende:
Ik denk eerder dat het aan jouw kant ligt.. de cache van IE, een proxy/webcache van je provider...

Gooi eens je temporary internet files weg en kijk eens of je een proxy server hebt ingesteld bij je configuratie (zo ja, eruit smijten indien mogelijk).
Dat was het nie,maar ik denk dat het al opgelost is..........

ik moet iets van een uur w88 voordat ik weer iets up....nu doet ie ut weer wel :? :? :?

naja, dan is dit een handig topic als iemand een keer hetzelfde heeft.

slotje plz........ :P

• DizzyD
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02-2025

DizzyD

DUS . . .

Waarschijnlijk maakt je ISP toch gebruik van een proxy server. Hoewel bij jouw de instelling is dat je geen proxy gebruikt doet je isp dit stiekum toch. Meestal heeft dit alleen maar veel voordelen en weegt het niet op tegen de nadelen. Wanneer jij echter een pagina weer benadert binnen 5 minuten zal hij deze uit zijn proxy halen. Na een tijdje (een uur??) zal je proxy als jij de pagina weer opvraagt, checken of er een update is, via bestandsgrootte datawijziging etc. Zo ja haalt hij deze op nieuw op.

KT7 AMD TB800@800 | 512MB Dane-Elec | 2x Quantum LM 30,0 GB RAID 1| Asus 7100 Geforce2MX 32MB | W2k AS SP2 | WNTE 4.0 SP6 | W98SE

• Cartman!
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 00:27 schreef DizzyD het volgende:
Waarschijnlijk maakt je ISP toch gebruik van een proxy server. Hoewel bij jouw de instelling is dat je geen proxy gebruikt doet je isp dit stiekum toch. Meestal heeft dit alleen maar veel voordelen en weegt het niet op tegen de nadelen. Wanneer jij echter een pagina weer benadert binnen 5 minuten zal hij deze uit zijn proxy halen. Na een tijdje (een uur??) zal je proxy als jij de pagina weer opvraagt, checken of er een update is, via bestandsgrootte datawijziging etc. Zo ja haalt hij deze op nieuw op.
En kan ik ook checken of ik dat heb? en zo ja, hoe???????

Verwijderd

Als je wel vaker van die foutmeldingen krijgt van je provider (vaak met "Squid version blablabla" er onder) dan heb je waarschijnlijk te maken met een webcache.

Als je op een Unix alike bak zit, kun je eens proberen een nmap te doen (voor Windows zijn er ook tal van die nmap alike portscanners) naar buiten toe naar een adres waarvan je weet dat poort 80 gegarandeerd niet open staat.. als nmap dan toch nog wat vindt op poort 80 dan weet je dat er zoiets als een transparante webcache tussen zit.

PS: Je hoeft alleen poort 80 te scannen, voordat men me evil bedoelingen onderstelt, de hele reeks is niet nodig. >:)

• Cartman!
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 09:48 schreef griebels het volgende:
Als je wel vaker van die foutmeldingen krijgt van je provider (vaak met "Squid version blablabla" er onder) dan heb je waarschijnlijk te maken met een webcache.

Als je op een Unix alike bak zit, kun je eens proberen een nmap te doen (voor Windows zijn er ook tal van die nmap alike portscanners) naar buiten toe naar een adres waarvan je weet dat poort 80 gegarandeerd niet open staat.. als nmap dan toch nog wat vindt op poort 80 dan weet je dat er zoiets als een transparante webcache tussen zit.

PS: Je hoeft alleen poort 80 te scannen, voordat men me evil bedoelingen onderstelt, de hele reeks is niet nodig. >:)
ik ben een leek op dit gebied.....

ik heb een router op ip 192.168.1.1 en ik heb dus geen idee hoe of wat dat scannen moet....

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb hetzelfde probleem met f2s. Als ik een nieuw bestand upload en het vervolgens opvraag via mn browser krijg ik aldoor het oude bestand te zien :? Pas na een dag ofzo krijg ik de nieuwere versie.
Het ligt niet aan mijn kant.. ik gebruik geen proxy en het ligt niet aan mn IE cache. Het lijkt wel of F2S aan cachen van bestanden doet.
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Want het is vrij irritant als je even een foutje ofzo aan wilt passen dat het vervolgens niet meteen veranderd wordt :(
Pagina: 1