Ik heb een iPhone X waarmee ik in een kerk weleens een filmpje opneem van het orgelspelen. Hier wordt een .mov bestand van gemaakt. Audio neem ik op met mijn ZOOM-apparaat. Eenmaal thuis importeer ik het .mov en .wav bestand in mijn Apple MacBook Air (2020) met Catalina. Via iMovie (versie 10.1.15) importeer ik het .mov .wav bestand en probeer ik die te synchroniseren. Aan het begin gaat dat goed, op het eind vertraagt de video iets t.o.v. de audio.
Voor deze nieuwe MacBook Air had ik een oudere MacBook Air en nam ik video op met een videocamera of fototoestel en wel met hetzelfde ZOOM-apparaat. Dit heeft het altijd naar behoren gedaan.
Wat kan ik doen om .mov en .wav synchroon te laten lopen oftewel om het .mov bestand 'iets' te versnellen?
Ik hoor graag z.s.m. omdat ik wel wat bestanden heb liggen!
Alvast bedankt en fijne dag verder.
Marc
Voor deze nieuwe MacBook Air had ik een oudere MacBook Air en nam ik video op met een videocamera of fototoestel en wel met hetzelfde ZOOM-apparaat. Dit heeft het altijd naar behoren gedaan.
Wat kan ik doen om .mov en .wav synchroon te laten lopen oftewel om het .mov bestand 'iets' te versnellen?
Ik hoor graag z.s.m. omdat ik wel wat bestanden heb liggen!
Alvast bedankt en fijne dag verder.
Marc