Warmtebeeld interpreteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:44
Door een gemeente initiatief konden we een gratis warmtebeeld laten maken van ons huis.

Helaas zijn er geen aanvullende conclusie meegestuurd met het resultaat.

Als jullie dit zien, wat is dan de conclusie?
Is het warmteverlies rondom het raam beneden groot of is wellicht afkitten al genoeg bijvoorbeeld?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TTOV8TK.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:14
Ziet er goed uit, enigste wat afwijkt is het zijlicht van de voordeur, maar niet eens zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:26

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Je krijgt pas een goed beeld als er een flink temperatuurverschil is tussen binnen en buiten. Het liefst maak je een warmtebeeld als het buiten vriest en binnen de verwarming hoog staat. Aangezien het de afgelopen dagen niet echt koud is geweest, vraag ik mij af of deze foto representatief is...

Mij valt wel op dat onder de dakgoot een warme strook te zien lijkt. Is wellicht de spouwmuur open en stijgt zo alle warme lucht omhoog en weg onder het dak?

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:31

_Arthur

blub

Ook zonder temperatuur schaal cq legenda van de kleuren, is hier weinig meer over te zeggen dat wat hier bovenstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:44
Dit is gemaakt van de winter in de avond. Vergeten te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:02
De legenda is het belangrijkste. het ingestelde temperatuur verloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-05 18:25
Ik heb afgelopen winter onderstaande foto's gemaakt van onze nieuwbouwwoning. Het kleurverloop is gebaseerd op de hoogst en laagst gemeten temperatuur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkrNO4lrQjy3L8i-CVrJdMw2wqU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WwGLsjq5saGmd5lVMixTReHh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kpbX8gTQihV4NuRxwO9inlDcxHY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AotSBNr8OEYpsonVKBpLQbij.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:01
Ja maar die kleurschaal wordt aangepast op basis van de gemeten temperaturen.

Op basis van de foto in de O.P. kun je alleen zeggen dat het dak het koudste is en de bovenkant kozijnen BG het warmste. Maar hoeveel verschil daartussen is staat er niet bij. Vanwege het geringe kleurverschil zou je verwachten dat het temperatuurverschil ook niet groot is, maar zonder de schaal te kennen kun je er eigenlijk niets over zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• witterholt
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-05 18:25
ASW1 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:06:
Ja maar die kleurschaal wordt aangepast op basis van de gemeten temperaturen.
...
Klopt, daarom heb ik even mijn voorbeeld foto toegevoegd waar een legenda met temperatuur schaal in zit zoals het zou moeten.
Pagina: 1