Voor de SE kenners hier een beetje theoretisch vraagje: Ik heb een SE16K omvormer klaarliggen en 26x P850 voor in totaal 44 panelen. Dat zijn 36 350W panelen en 8 300W (bifacial) panelen.
Nou is het zo dat die laatste 8 panelen meer last van harde schaduw zullen hebben, waarbij 1 paneel vooral geraakt wordt. Nou is mijn idee om 36 panelen aan te sluiten "zoals het hoort", met in totaal dus 18x P850, maar die andere 8 panelen wil ik eigenlijk voorzien van ieder een eigen P850 zodat ik niet onnodig andere panelen onderuit haal.
De SE documentatie laat 2 dingen toe:
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Nou is het zo dat die laatste 8 panelen meer last van harde schaduw zullen hebben, waarbij 1 paneel vooral geraakt wordt. Nou is mijn idee om 36 panelen aan te sluiten "zoals het hoort", met in totaal dus 18x P850, maar die andere 8 panelen wil ik eigenlijk voorzien van ieder een eigen P850 zodat ik niet onnodig andere panelen onderuit haal.
De SE documentatie laat 2 dingen toe:
- Het aansluiten van slechts 1 paneel per P850, in de hele string.
- Het aansluiten van slechts 1 paneel op de overgebleven P850 als je een oneven aantal panelen hebt.
Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW
/f/image/JhlsAmGQEoQiLiHDl7AdLMrb.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/NgFlznqw9lpDiYPl2LAzVAYK.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/lJ1LJYnkFJPOdFXyESG0S8wE.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/rV6UmUdR7Ktcw8YvGpXnS4wF.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/QHrXH8WJCvePr4TkJbeyM7V6.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/lbNa3NQTHlsIh55f9oP26WaZ.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/eSb01voZwhcezib6wuDuyBSS.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9yd2CJuJqj2zAwTpoyX27DLj.jpg?f=fotoalbum_large)