Audiokabel afgebroken aan muur.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryDG
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-05-2021
Hoi hoi

We hebben onlangs een nieuw huis gekocht, op ons terras zijn er 2 audiokabels in de muur. Ik wou vandaag de boxen op aansluiten maar toen ik de draad nam, brak deze onmiddellijk af. Er komt geen stukje meer uit de crepi, de kabel zit gelijk met de muur nu :-(
Hoe kan ik de kabel nu nog verlengen zonder in de muur te kappen?

En onmiddellijk nog een vraagje: mijn punten komen allemaal samen achter een kast die niet meer te verwijderen is. Ik kan er nog aan maar in alle bochten wringen (en 2 personen nodig) om aan de ingangen te kunnen. Er zijn 8 ingangen, kan ik op een bepaalde manier zien welke die voor buiten zijn? Staat niet op het plan.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10 16:54
Eerste vraag. Nee. Dat wordt een stukje uitkappen. Zou echter niet direct een probleem moeten zijn als er een meubel met audio installatie voor komt toch?

Om er achter te komen welke kabel waar uit komt kun je een van de kabels kortsluiten, zorgen dat de andere kabels niet kortsluiten en dan met een multimeter checken welk aderpaar er kortgesloten is. Dan direct labelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Jackxl op 28-03-2021 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:45

Reptile209

- gers -

Achterhalen welke aansluiting wat is: alles aan, en een voor een loshalen. Bij degene waar niks uitvalt, heb je je kapotte buitenaansluting te pakken.

En hoe loopt die kabel door de muur? Toch wel in een PVC-pijpje ofzo, en niet in beton gestort? Dan aan de binnenkant een touwtje (of gelijk een nieuwe kabel) vastmaken, en buiten met een tangetje beginnen te trekken. Als dat niet werkt, naar binnen er uit trekken en met een trekveer een nieuwe draad trekken.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryDG
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-05-2021
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K_-bSnWUJaAFA2zeXkUPIe4hqhM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GtxmzZg9VdQ6C4VhQmdpyQyu.jpg?f=fotoalbum_large

Er is jammer genoeg geen pvc pijpje te zien.

Het meubel is waar alle aansluitingen komen, waar de receiver momenteel komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:34
Tering wat lomp geplaatst! :+

Stuk eruit hakken en daarna een luidspreker aansluiting erop zetten. Dan hoef je ook niet meer aan die kabel te trekken.

https://www.allekabels.nl...mlBM2BIYLqGkaAlYlEALw_wcB

[ Voor 39% gewijzigd door LuisjeNL op 29-03-2021 20:35 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandwalker
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-10 11:33
Ik denk dat er wel een pijpje achter zit dus in plaats van hakken, even een paar tikjes met een drevel. Als het alleen afgesmeerd is, tik je er zo doorheen.
Voor het uitvogelen welke kabel kun je meubelen met een batterij en een voltmeter.
Met een beetje mazzel kun je wat centimeters uit de muur halen, omdat er een lus in ligt, als je pech hebt moet je opnieuw trekken.
Pagina: 1