Oplader kwijt van stofzuiger, waar en welke nieuw te kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors31415
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 29-03-2024
Ik heb een elektrische stofzuiger gekocht, de Hyundai 9-in-1, zie hier https://www.bol.com/nl/p/...1/#product_specifications

Aangezien ik de oplader kwijt ben is het apparaat nu nutteloos, en ben ik dus op zoek naar een geschikte oplader. Ik ben langs de plaatstelijke elektronica winkel geweest en daar konden ze me niet helpen, dus vandaar dat ik hoop dat hier iemand de juiste oplader weet te vinden

Productspecificaties
Hyundai
Cordless Stick Vacuum Cleaner - 130 Watt
Model HSV100723
22.2V 130W

Hier is ook een foto van het input punt op de stofzuigerAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cv-kS_a3oAybFXgSzcF7C9mHM2E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mZnKwiNFX1a7or5NIFh9W0lQ.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn dank is groot!

Beste antwoord (via Sjors31415 op 02-04-2021 13:47)

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:01
Sjors31415 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:15:
Oke bedankt. En qua aansluiting met de stofzuiger, is dat standaard of moet ik daar ook nog rekening mee houden als ik bijvoorbeeld een 24V adapter koop?
Nee dat kan niet zomaar. De 130 watt is het vermogen van de motor in de stofzuiger. De voeding heeft hier niet zoveel mee te maken.

22,2V doet vermoeden dat er 6 Li-ion cellen in serie zijn geplaatst, 22,2/3,7 is immer 6. De oplaadspanning is dan 25,2V. Een volgende lader zal dan voldoen: https://www.eijlander.nl/...et-dc-2-5x5-5mm-plug.html De stroom die de lader kan leveren doet er niet zoveel toe. Er zit waarschijnlijk enkel een BMS in welke ervoor zorgt dat de spanning over de cellen gelijk blijft, maar niet een compleet circuit om de spanning te regelen. Dat betekend dat de ingangsspanning gelijk moet zijn aan de maximale spanning van de batterijen en de stroom niet boven de max capaciteit uitkomt. In dit geval zou 1A een veilige waarde zijn.

Je zou ook even kunnen zoeken voor een vervangede lader voor het product of de fabrikant even mailen dan weet je het zeker.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:38

MsG

Forumzwerver

130 watt / 22,2 volt = 5,8 ampère

Je hebt dus een 22,2 volt adapter nodig met 5.8 ampère.

Wel vrij ongebruikelijk voltage. 24 volt kom je ook veel tegen. Wellicht pakt ie dat ook gewoon.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-06 08:25
Ik heb al meerdere malen onderdelen besteld via europart.
Staat het artikel niet op de site gewoon mailen, kunnen ze er ook wel aan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors31415
Oke bedankt. En qua aansluiting met de stofzuiger, is dat standaard of moet ik daar ook nog rekening mee houden als ik bijvoorbeeld een 24V adapter koop?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:01
Sjors31415 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:15:
Nee dat kan niet zomaar. De 130 watt is het vermogen van de motor in de stofzuiger. De voeding heeft hier niet zoveel mee te maken.

22,2V doet vermoeden dat er 6 Li-ion cellen in serie zijn geplaatst, 22,2/3,7 is immer 6. De oplaadspanning is dan 25,2V. Een volgende lader zal dan voldoen: https://www.eijlander.nl/...et-dc-2-5x5-5mm-plug.html De stroom die de lader kan leveren doet er niet zoveel toe. Er zit waarschijnlijk enkel een BMS in welke ervoor zorgt dat de spanning over de cellen gelijk blijft, maar niet een compleet circuit om de spanning te regelen. Dat betekend dat de ingangsspanning gelijk moet zijn aan de maximale spanning van de batterijen en de stroom niet boven de max capaciteit uitkomt. In dit geval zou 1A een veilige waarde zijn.

Je zou ook even kunnen zoeken voor een vervangede lader voor het product of de fabrikant even mailen dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is voor overige computerhardware, en sowieso niet de plek voor zaken die elders op GoT besproken worden. Stofzuigers zijn Witgoed en horen dus daar.

Move OH -> WG

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors31415
tweakG5 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:22:
[...]

Bedankt, ik heb deze besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1hsk
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-07-2021
Ik zit met precies het zelfde probleem!! Zelfde stofzuiger ;(… bent u er nog uitgekomen? Waar heeft u de oplader besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors31415
M1hsk schreef op zondag 20 juni 2021 @ 14:04:
Ik zit met precies het zelfde probleem!! Zelfde stofzuiger ;(… bent u er nog uitgekomen? Waar heeft u de oplader besteld?
Ik heb deze gekocht:
LI-ION BATTERIJ LADER 25,2V (6S) 1.0A MET DC 2.5X5.5MM PLUG
artikelnummer LBC252DC
bij Eijlander, de link hierboven. Zie nu alleen dat die niet meer werkt, maar misschien heb je iets aan de productnaam.
Pagina: 1