Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:26
Ik heb zojuist dit mailtje ontvangen. Het mailtje is wel gewoon ‘legit’, ik werd doorgestuurd naar de echte site.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKlHDf1it9MKfO2tq1w-MhLh49Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z31n1r1Dk1KNaBrDz0NDZ2LR.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand heeft blijkbaar geprobeerd om een Chipotle Mexican Grill account te verkrijgen via mijn mail maar aangezien die zaak in de VS zit heb ik er natuurlijk geen account voor.

Nu zit ik zelf te twijfelen of mijn mail is gehackt.

Iemand zou willekeurig mijn mail ingevuld kunnen hebben, kans is nihil.

Iemand heeft toegang tot mijn mail, daarna geprobeerd via Chipotle toegang te krijgen tot een account mbv mijn mail. Dit is dus niet gelukt. Maar hoe kan deze persoon er dan voor zorgen dat hij bestelt op mijn kosten? Naar wat ik weet heeft deze geen toegang tot mijn bank en staan mijn bankgegevens ook niet in mijn mail.

Ik moet wel vermelden dat ik ooit ergens een account wilde aanmaken maar mijn veelgebruikte wachtwoord niet mocht aangezien deze ergens publiekelijk op het internet in een ‘datalek’ zou staan. Naja ik gebruik nog steeds hetzelfde wachtwoord met hier en daar wat variatie in cijfers en hoofdletters. Eigen fout zou je kunnen zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door RazorMaron op 28-03-2021 21:57 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Beste antwoord (via RazorMaron op 28-03-2021 22:43)

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik had die ook vandaag (chipotle), samen met een github password reset mail

Waarschijnlijk is ergens weer een database gehackt en wordt die gebruikt voor pogingen tot credential stuffing

Daarom is het belangrijk unieke wachtwoorden en indien mogelijk 2FA te gebruiken, als je dat doet is er niets aan de hand
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0f1j-4AUjxnffg80sSTeUlVGEpU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PgiY1vG2sdlZ2vr1t8UlZST6.jpg?f=fotoalbum_large

Als je op chipotle reset password zoekt zie je dat er de afgelopen 3 uur meerdere filmpjes met uitleg hierover geupload zijn, we zijn dus niet de enige

[ Voor 77% gewijzigd door ImNotnoa op 28-03-2021 22:09 ]

Try SCE to Aux

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-05 08:13
Iemand zou willekeurig mijn mail ingevuld kunnen hebben, kans is nihil.
Waarom denk je dat die kans nihil is? Iemand zou een vergelijkbaar e-mailadres kunnen hebben, en een typo gemaakt hebben, toch?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:55

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Verander je wachtwoord en schakel two factor authentication in. Dan houd je mensen wel buiten. Inloggen gaat zelfs sneller met de Microsoft Authenticator.

En ga een wachtwoord manager gebruiken. Je oude wachtwoord hergebruiken met andere leestekens is niet per se slecht, maar wat als ze jouw forumpost linken aan je e-mailadres?

Edit: blue ook even je e-mailadres in de foto, het wordt zo wel makkelijker gemaakt..

[ Voor 11% gewijzigd door The GUI op 28-03-2021 21:59 ]

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik had die ook vandaag (chipotle), samen met een github password reset mail

Waarschijnlijk is ergens weer een database gehackt en wordt die gebruikt voor pogingen tot credential stuffing

Daarom is het belangrijk unieke wachtwoorden en indien mogelijk 2FA te gebruiken, als je dat doet is er niets aan de hand
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0f1j-4AUjxnffg80sSTeUlVGEpU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PgiY1vG2sdlZ2vr1t8UlZST6.jpg?f=fotoalbum_large

Als je op chipotle reset password zoekt zie je dat er de afgelopen 3 uur meerdere filmpjes met uitleg hierover geupload zijn, we zijn dus niet de enige

[ Voor 77% gewijzigd door ImNotnoa op 28-03-2021 22:09 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:32
De kans om door bliksem getroffen te worden is ook nihiel. Zodoende worden er redelijk wat mensen getroffen door bliksem.

Ot: wachtwoorden hergebruiken/geen password manager gebruiken is vragen om problemen. Als je digitale identiteit je iets waard is zou ik aanraden zo snel mogelijk over te stappen op een password manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:50

g0tanks

Moderator CSA
Volgens mij past dit topic beter in Privacy & Beveiliging dan Client Software Algemeen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
ImNotnoa schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:59:
een github password reset mail
Deze heb ik vandaag ook gekregen om 19:41. Ik had nog een tamelijk zwak wachtwoord op mijn GitHub dat vast wel ergens op het internet rondzweeft. Snel mijn wachtwoord aangepast naar een sterk en uniek wachtwoord alsook 2FA ingeschakeld.

Goed om te horen dat ik niet de enige ben die een wachtwoord reset mail gekregen heeft. Ik begon al wat paranoia te worden. O-)

Steam: Grim

Pagina: 1