Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• geerdt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik wil graag een slimme(re) thermostaat ophangen, in combinatie met thermostaatkranen. Dit is een eenvoudige manier om flink wat energie te besparen. De vraag is of de thermostaat een goede match is met de ketel.

De ketel is een Nefit Ecomline HR Excellent. Dit model heeft geen opentherm en is een jaar of 10 oud. De huidige thermostaat is van het aan/uit type. De draden die naar de thermostaat gaan zijn blauw en rood. Er komen ook een witte en oranje draad uit, deze zijn ongebruikt.

De thermostaat die ik wil gaan gebruiken is de Honeywell Round Connected wireless.

Er is sprake van "klem 1" en "klem 2" waar men naar dient te zoeken. Ik kan deze niet vinden op de ketel.. Er komt een draad uit 8)7 en ik ben wat bevreesd om hem open te maken.

Alle reacties

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:46
Je moet het boekje van de ketel erbij zoeken, daar staat in hoe het moet. Mar als de ketel alleen aan/uit ondersteunt, dan kan er weinig aan mis gaan, die draden maken contact voor 'aan' en geen contact voor 'uit'.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je kan de draden gewoon gebruiken; die zaten immers ook al op klem 1 en 2.
https://www.smarthomesupp...stalecomlineexcellent.pdf

En als het goed is heb je dus een thermostaat waar batterijen in gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door teacher op 28-03-2021 22:00 ]

Wise enough to play the fool