Probleem met internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBrampel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-05-2021
ik heb recent last gekregen met mijn internet, ik heb al veel geprobeerd maar mijn kennis hierover is niet goed genoeg, ik gebruik een ethernet kabel, en dit zijn mijn resultaten als ik google (8.8.8.8) ping.

Pinging 8.8.8.8 with 32 bytes of data:
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=15ms TTL=117
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=30ms TTL=117
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=31ms TTL=117
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=28ms TTL=117
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=21ms TTL=117
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=27ms TTL=117
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=30ms TTL=117
Request timed out.
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=26ms TTL=117
Request timed out.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 19:37
en wat gebeurd er als je je internetrouter wil pingen ? .. gaat dat wel goed ?
(vreemd trouwens dat je altijd 1 wel, 1 niet , 1 wel, 1 niet , 1 wel, 1 niet , hebt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:47
ik heb al veel geprobeerd
Wat heb je al geprobeerd dan? Voordat men hier van alles gaat suggereren, wat je al hebt geprobeerd.

En over welke provider en modem hebben we het?

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Modem even resetten.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBrampel
ik kan niet zomaar de modem resetten omdat ik op kot zie en het is een vrij groot gebouw, dus die word beheerd door iemand extern. Ik heb ook al men dns servers herstart en gezien of ik eventuele driver updates had, en heb ondertussen kunnen vaststellen dat het niet aan mijn pc ligt wan ik heb een pc van een vriend geleend en daarbij kwam exact hetzelfde probleem voor, en ik ben ook bij hem gaan testen en had ik geen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarom 'ping' je een publieke DNS server van Google en baseer je daar de 'slechte' internet verbinding op?

Begin eens met een 'ping' naar je eigen gateway :P

Daarna ook even 'buiten' je eigen netwerk (LAN) een simpel 'ping' naar iets als bijvoorbeeld 'be.pool.ntp.org'

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 29-03-2021 00:44 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja ok andere kabel geprobeerd ?

Iperf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Fish schreef op maandag 29 maart 2021 @ 00:41:
mja ok andere kabel geprobeerd ?
Gezien de ping reply's op 8.8.8.8 vermoed ik dat er iets in de routering van het 'modem / router' apparaatje bij de TS niet helemaal goed gaat. Waarschijnlijk een 'dubbele' route ergens ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBrampel
hmm dubbele route, enige manier om dit op te lossen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ElBrampel schreef op maandag 29 maart 2021 @ 01:07:
Dan moet je toch echt hier zijn:
ElBrampel schreef op maandag 29 maart 2021 @ 00:26:
ik kan niet zomaar de modem resetten omdat ik op kot zie en het is een vrij groot gebouw, dus die word beheerd door iemand extern.
Er zit blijkbaar ergens een probleem, maar je kan je niets doen om het aan te pakken zonder verder te gaan met blijkbaar een andere persoon. Indien het een thuis situatie is kan je zelf aan de slag, maar in dit geval wordt het lastig als je voorbij je eigen PC niets kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
En ping www.google.nl werkt ook?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBrampel
8.8.8.8 is het dns adres van google dus dat komt op hetzelfde uit

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
ElBrampel schreef op maandag 29 maart 2021 @ 01:17:
8.8.8.8 is het dns adres van google dus dat komt op hetzelfde uit
Niet helemaal, 8.8.8.8 is voor dns, en www.google.nl een ander ip-adres die door de dns-server voor je wordt gevonden.

...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:18
Een router met dubbele route gaat echt niet 'zomaar' je pakketje dupliceren en via beide routes apart versturen. Sterker nog, het hele internet hangt - eenmaal voorbij de last mile - via redundante routes aan elkaar. Zie bijvoorbeeld ook deze visualisatie van een deel van Google's netwerk. Toch zie je dit gedrag niet zo vaak.

[ Voor 5% gewijzigd door Freeaqingme op 29-03-2021 02:18 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

ik kan niet zomaar de modem resetten omdat ik op kot zie en het is een vrij groot gebouw, dus die word beheerd door iemand extern.
Dan moet je die externe persoon aan z'n jasje trekken
Ik heb ook al men dns servers herstart
yeah, right

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-06 12:21
Hebben niet meer mede bewoners hier dan last van? Je kan hier toch niet alleen in zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:03

lier

MikroTik nerd

Zou je eerst kunnen aangeven wat exact het probleem is? Want "last gekregen" zegt mij niet zo heel veel. En de "ping problemen" eerlijk gezegd ook niet...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBrampel
Ik heb men pc heel de nacht door laten pingen maar deze keer naar www.google.com en dit "rare" gedrag is niet altijd aanwezig, en ook als dit aanwezig is kan ik " zonder problemen" op internet surfen maar werken streams, online lessen, online gaming niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06 12:40

GB2

Waarschijnlijk heeft naast jou pc een andere gebruiker ook hetzelfde ip.
Dus pakketje 1 is voor jouw, pakketje 2 is voor de andere, pakketje 3 weer voor jouw... etc etc.

Dat het probleem niet altijd is kan voortkomen uit het feit dat de andere pc niet altijd aanstaat.

Gewoon die externe persoon bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:19
Als je wel het internet op kunt dan wordt ergens gewoon ping geblokkeerd.
Er zit dus ergens een firewall die ping tegenhoud.

8.8.8.8. is de DNS server van google en als je die niet zou kunnen bereiken kun je ook geen ander DNS servers bereiken en nooit het internet op komen.

En 8.8.8.8. ligt er echt nooit uit.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:03

lier

MikroTik nerd

ICMP verkeer heeft een lage prioriteit, wellicht dat QoS (is dat door de beheerder ingesteld) het als eerste laat droppen. Dat betekent nog niet automatisch dat de DNS server niet bereikt kan worden voor DNS requests.
kan ik " zonder problemen" op internet surfen maar werken streams, online lessen, online gaming niet.
Waarom werken de streams, online lessen en online gaming niet? Welke foutmelding krijg je?

Als het echt een DNS probleem was geweest, dan zou surfen ook tot problemen leiden.

Belangrijkste eerste stap is de externe beheerder benaderen, maar na twee eerdere tips had je die conclusie ook al getrokken!?

@GB2: Het gedrag dat jij beschrijft heb ik nog nooit gezien bij IP conflicten.

[ Voor 10% gewijzigd door lier op 29-03-2021 10:01 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even basic troubleshooting doen als het raak is:

1) ping 127.0.0.1 (localhostr)
2) ping het lokaal IP-adres van je netwerkadapter
3) ping het LAN-adres van je router (meestal xxx.xxx.xxx.1, waarbij xxx.xxx.xxx zelfde is als je eigen IP)
4) ping iets betrouwbaars op internet (8.8.8.8 bijvoorbeeld, zoals je al gedaan hebt)
5) ping een url (bijv www.google.com)

Ergens in deze lijst ga je die wel/niet-reeks vinden. Bij de eerste stap waarbij dat gebeurt, een traceroute uitvoeren. Dus als het tussen je PC en je router gebeurt (grote kans), doe tracert naar het LAN-IP van je router. Uitdraai daarvan kan verhelderend zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geonosys
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03 13:42
Doe eens een 'route print' (zonder quotes) in een cmd venster en check of je maar één default route hebt (destination 0.0.0.0).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chielemans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-06 17:44
ik kan niet zomaar de modem resetten omdat ik op kot zie en het is een vrij groot gebouw, dus die word beheerd door iemand extern. Ik heb ook al men dns servers herstart en gezien of ik eventuele driver updates had, en heb ondertussen kunnen vaststellen dat het niet aan mijn pc ligt wan ik heb een pc van een vriend geleend en daarbij kwam exact hetzelfde probleem voor, en ik ben ook bij hem gaan testen en had ik geen probleem.
En heb je de geleende pc op dezelfde kabel aangesloten als je eigen pc?
Kabels kunnen dit soort onvoorspelbare klachten geven, ook als ze relatief nieuw zijn of altijd goed gewerkt hebben. Als je het nog niet geprobeerd hebt: probeer het met een andere ethernetkabel en kijk of de klachten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-06 11:03
Een dubbel ipadres is wel iets wat dit kan veroorzaken.

Je zou je netwerk device ook even statisch kunnen instellen, maar dan moet je wel zeker weten dan het ip wat je instelt nog niet in gebruik is.

Als je wifi hebt op dat netwerk dan zou ik de app 'fing' of 'network analyzer' gebruiken om te kijken welke apparaten aan welk ip zijn gekoppeld.

Check ook even of je mac adres uniek is. De kans dat je mac adres hetzelfde is als een ander apparaat is heel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-06 16:54

AzzKickah

06-CENSORED

Waarom wil je een site pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 23:03

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het is goed mogelijk dat ICMP (ping dus) geblokkeerd wordt bij de webhosting. Dus niet bij Telenet.

Heb je verder problemen met internet? Pagina's die niet worden geladen, lage download snelheid, etc...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBrampel
ik wil een site pingen omdat paginas soms traag worden geladen en ik heel veel disconnect bij online lessen en online games, en ik gemerkt heb wanneer ik disconnect ik de meldingen van request timed out krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06 10:54
Request timed out zegt dat het pakketje niet op tijd terug is ontvangen, daar kun je verder geen conclusies aan verbinden.

Je zou eens via een ander netwerk (4G) die site kunnen pingen en kijken of je dan wel antwoord krijgt.

Als ik jouw verhaal lees kan ik ook begrijpen dat de helpdesk van Telenet niet graag helpt. Probeer zaken 1 voor 1 te verwoorden en gebruik duidelijke zinnen.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik zie je andere topic nu ook;
Probleem met internet

Waarschijnlijk dubbel NAT?
(Wat op zichzelf geen issue hoeft te zijn, maar dan ligt het probleem buiten jouw eigen netwerkje thuis, maar dat van de beheerder van het gebouw)

Doe eens in een command prompt: tracert 8.8.8.8
Als hier de tweede hop begint met 10.x, 192.x of 172.x is er nog een router in het gebouw.
Post de output daarvan eens hier.

[ Voor 20% gewijzigd door PD2JK op 04-05-2021 12:56 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-06 12:22

samo

yo/wassup

Als ik je goed begrijp heb je dus het gevoel dat je internetverbinding niet stabiel is. Je hebt dit zelf verder onderzocht door een website te pingen en dan krijg je van sommige pakketten een timeout-melding. Met de klantenservice van telenet ben je er niet uitgekomen.

De eerste vraag die Telenet zal stellen is "probeer het eens met de computer als enige aangesloten apparaat rechtstreeks met een korte kabel op het modem". Dit doen ze om te kijken of het probleem voor het modem (telenet) of na het modem (jouw netwerk) ligt. Probeer dat eens. Als het probleem in je eigen netwerk ligt hoef je namelijk niet van Telenet te verwachten dat ze dat oplossen.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBrampel
en wat zou ik kunnen doen om een dubbele NAT te voorkomen/op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBrampel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2tQchzYVDK0xBjYbVjG2N399xZA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6dxByhWnKaMMrIgzNQhEVfpR.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Driedubbele NAT.

Bij hop 2 of 3 kan het probleem liggen, dat zijn routers bij jou in huis of ergens anders in het pand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ElBrampel schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:59:
en wat zou ik kunnen doen om een dubbele NAT te voorkomen/op te lossen?
Rechtstreeks met modem verbinden. Dat doe je hier duidelijk niet namelijk...

Je hebt naast modemrouter van je ISP (zo te zien Telenet) nog minstens twee andere routers ertussen hangen.

Misschien handig om voor jezelf - en voor ons - uit te vogelen exact hoe de verbinding tussen de Telenet modemrouter en jouw laptop verloopt, welke apparaten ertussen hangen (geef merk+model).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 16:32
Gebruik eens winmtr. Deze pingt alle tussenliggende hops okk als ze reageren op icmp (ping).

En anders gewoon die router beheerder bellen. Oorzaken kunnen nogal verschillend zijn.

Test wel bekabeld en controlleer of je een full duplex verbinding hebt. Dit kan door powershell te starten en volgende command te runnen: Get-NetAdapter | SELECT name, LinkSpeed, fullduplex | ft -autosize
Pagina: 1