Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 14:12
Ik zoek een?
Nieuw Android toestel.

Wat is je budget?
+- 300/350 euro, zou wat meer rek in kunnen indien je echt weer een stapje omhoog maakt.
Update, rek tot 500/550

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Op dit moment maak ik gebruik van een Huawei P20 Pro, destijds een high-end model en tot op de dag van vandaag nog steeds een toppertje. Goede camera, Oled display, stereo speakers, snelladen etc. etc. Eigenlijk kom ik helemaal niks te kort aan de P20 pro, maar het scherm aan de voorkant is stuk, achterkant ook dus het wordt tijd voor een vervanger.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf vanuit de pricewatch en reviews het volgende gevonden:
- Samsung A52
- Mi note 10 lite
- Realme 8 pro
- Poco X3 Pro
De volgende telefoons komen binnenkort en zijn zeker kanshebbers:
- Poco F3
- Redmi note 10 pro

minimale specs

- Oled display
- Stereo speakers (heeft voorkeur)
- Zo goed mogelijke camera

Denk dat de Redmi note 10 pro toch echt de beste kanshebber wordt. Ik heb verder geen merk voorkeur. Heb in het verleden van alles gehad, Samsung, LG, Hueawei, HTC etc. Zolang het maar een goede prijs/kwaliteit verhouding is.

Zie ik nog een toestel over het hoofd om mee te nemen in de overweging?

[ Voor 25% gewijzigd door NL_Scratch op 22-06-2021 15:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Je zou nog naar de Xiaomi Mi 10(T) serie kunnen kijken, top model van vorig jaar, dus lekker snelle processor wat helpt bij het verwerken van de foto's. Bijvoorbeeld:
pricewatch: Xiaomi Mi 10T Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
swhnld schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:37:
Je zou nog naar de Xiaomi Mi 10(T) serie kunnen kijken, top model van vorig jaar, dus lekker snelle processor wat helpt bij het verwerken van de foto's. Bijvoorbeeld:
pricewatch: Xiaomi Mi 10T Zwart
Deze had ik niet voorbij zien komen vanuit mijn selectie, komt omdat het een LCD paneel is i.p.v. Oled. Nu hoeft dat niet perse een nadeel te zijn maar als verwend Oled gebruiker (P20 pro en LG Oled TV) waardeer ik het schermtype enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Ik heb een Poco X3 NFC en ben totaal niet tevreden met de camera. Toen de Poco X3 Pro werd aangekondigd hoorde ik dat er een nog slechtere camera in zit dan degene die ik heb. Daarom dat ik dit graag even met je deel.

Verder de tip dat op dit prijspunt een OLED eis eigenlijk niet zo veel nut heeft. Je hebt LCD schermen op dit prijspunt die echt heel goed kunnen zijn, de OLED schermen zijn dan de "budget" versies voor deze prijs. Zijn het slechte schermen? Nee, maar het verschil is eigenlijk verwaarloosbaar, juist omdat LCD schermen op dit prijspunt verdomd goed kunnen zijn. Als je dan met iemand bent die de laatste high-end telefoon heeft blijf je altijd dat "verdomd, wat een mooie scherm" no matter wat je dan kiest. Het gras is altijd groener aan de andere kant. Ik ben iemand die merken had met AMOLED schermen en nu alleen maar telefoons koop die nu in jouw prijsklasse zit en ik mis OLED eigenlijk niet. Juist omdat OLED een duurdere techniek is moet er ergens anders op bespaart worden meestal.

Edit: laat ik het anders zeggen. Je hebt nu een high end telefoon met een heel goed scherm. Vervolgens ga je naar een telefoon die niet dezelfde scherm kwaliteit zal hebben. Dus je zal toch erin achteruit gaan. Het is dan niet dat als je een OLED scherm hebt dat het dan vergelijkbaar zal zijn, los van de techniek erachter als pixels echt uit is bijvoorbeeld. Maar een LCD scherm tegenwoordig kan dat zo goed nabootsen dat het, in mijn ogen, verwaarloosbaar is.

[ Voor 21% gewijzigd door polopolo150 op 29-03-2021 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
polopolo150 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:22:
Ik heb een Poco X3 NFC en ben totaal niet tevreden met de camera. Toen de Poco X3 Pro werd aangekondigd hoorde ik dat er een nog slechtere camera in zit dan degene die ik heb. Daarom dat ik dit graag even met je deel.

Verder de tip dat op dit prijspunt een OLED eis eigenlijk niet zo veel nut heeft. Je hebt LCD schermen op dit prijspunt die echt heel goed kunnen zijn, de OLED schermen zijn dan de "budget" versies voor deze prijs. Zijn het slechte schermen? Nee, maar het verschil is eigenlijk verwaarloosbaar, juist omdat LCD schermen op dit prijspunt verdomd goed kunnen zijn. Als je dan met iemand bent die de laatste high-end telefoon heeft blijf je altijd dat "verdomd, wat een mooie scherm" no matter wat je dan kiest. Het gras is altijd groener aan de andere kant. Ik ben iemand die merken had met AMOLED schermen en nu alleen maar telefoons koop die nu in jouw prijsklasse zit en ik mis OLED eigenlijk niet. Juist omdat OLED een duurdere techniek is moet er ergens anders op bespaart worden meestal.

Edit: laat ik het anders zeggen. Je hebt nu een high end telefoon met een heel goed scherm. Vervolgens ga je naar een telefoon die niet dezelfde scherm kwaliteit zal hebben. Dus je zal toch erin achteruit gaan. Het is dan niet dat als je een OLED scherm hebt dat het dan vergelijkbaar zal zijn, los van de techniek erachter als pixels echt uit is bijvoorbeeld. Maar een LCD scherm tegenwoordig kan dat zo goed nabootsen dat het, in mijn ogen, verwaarloosbaar is.
Dank voor je reactie.
Morgen wordt als het goed is de Redmi note 10 (series) aangekondigd.
Reviews over de note 10 pro zijn eigenlijk overall positief dus ben ook erg benieuwd naar de prijsstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-08 14:46
Ehh.. ruim 2x zoveel als je aanvankelijk wilde uitgeven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Ton37 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:07:
Ehh.. ruim 2x zoveel als je aanvankelijk wilde uitgeven :?
Te zien aan het verleden, de recente aankondigingen en wat de prijzen elders doen is de Redmi note 10 pro naar verwachting ergens tussen de 300 en 400 euro.

De Xiaomi mi 11 lite 5G gaat richting de 369 als adviesprijs.
- Full HD+ Amoled
- nieuwe snapdragon 780G (rap ding!)
- 6 GB RAM / 128GB opslag
- 64 MP camera main welke volgens reviews "prima" is, helaas niet zo'n super goede 8 MP ultragroothoek.

nog even geduld en dan is er genoeg te kiezen en afwegen :)

[ Voor 3% gewijzigd door NL_Scratch op 31-03-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 23:40

Leedbek

Luuk Luchtloper

Prijzen van de Redmi Note 10 Pro in Nederland zijn net aangekondigd tijdens het live event:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vSvYBtjctP-7ZsR3LTewqbjBBg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ngP0sZ3U29qE3ds452CTEIXx.png?f=fotoalbum_large

€ 279 voor de 64 GB versie, € 299 voor de 128 GB. Valt me reuze mee! Helaas zie ik hem nog niet op voorraad op mi.com of ergens anders in een NL shop.

Klaar voor de steroorlogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
Leedbek schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 19:30:
Prijzen van de Redmi Note 10 Pro in Nederland zijn net aangekondigd tijdens het live event:

[Afbeelding]

€ 279 voor de 64 GB versie, € 299 voor de 128 GB. Valt me reuze mee! Helaas zie ik hem nog niet op voorraad op mi.com of ergens anders in een NL shop.
Bij mij is de Redmi10Pro vandaag binnen gekomen uit Spanje via Ali. 303 euro (6/128GB). Met de EU Global ROM.. Mooi dingetje d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
dumbledore schreef op donderdag 1 april 2021 @ 03:23:
[...]

Bij mij is de Redmi10Pro vandaag binnen gekomen uit Spanje via Ali. 303 euro (6/128GB). Met de EU Global ROM.. Mooi dingetje d:)b
Hoe bevalt de telefoon zo in de eerste dagen?
Ik ben nog even in afwachting wat de MI 11 lite 5G gaat doen qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
NL_Scratch schreef op zondag 4 april 2021 @ 20:25:
[...]

Hoe bevalt de telefoon zo in de eerste dagen?
Ik ben nog even in afwachting wat de MI 11 lite 5G gaat doen qua prijs.
Draait prima. Ik heb gelijk even gedebloat met dit tootlje:
https://github.com/Szaki/XiaomiADBFastbootTools

Xiaomi stopt een hoop rotzooi in zijn MIUI roms, maar gelukkig met bovenstaand tooltje makkelijke te debloaten. Ik laat nog even de bootloader gelocked tot er wat stabiele custom ROMs beschikbaar zijn. Maar zo draait het best prima. Ik ben momenteel even aan het spelen met MIUI optimization uit zetten in dev settings en zien wat dat met de batterij doet. Aurora store vind die optie niet zo leuk, als ook Vanced Youtube... Maar het scheelt wel vaak een hoop batterij.

In het verleden met mijn oude RedmiNote5Pro wel altijd gezeik gehad met MIUI tweaken. Ik had die al snel geunlocked toen LineageOs uit kwam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
dumbledore schreef op zondag 4 april 2021 @ 21:47:
[...]

Draait prima. Ik heb gelijk even gedebloat met dit tootlje:
https://github.com/Szaki/XiaomiADBFastbootTools

Xiaomi stopt een hoop rotzooi in zijn MIUI roms, maar gelukkig met bovenstaand tooltje makkelijke te debloaten. Ik laat nog even de bootloader gelocked tot er wat stabiele custom ROMs beschikbaar zijn. Maar zo draait het best prima. Ik ben momenteel even aan het spelen met MIUI optimization uit zetten in dev settings en zien wat dat met de batterij doet. Aurora store vind die optie niet zo leuk, als ook Vanced Youtube... Maar het scheelt wel vaak een hoop batterij.

In het verleden met mijn oude RedmiNote5Pro wel altijd gezeik gehad met MIUI tweaken. Ik had die al snel geunlocked toen LineageOs uit kwam..
Oké top,
Wat vindt je van de camera's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 21:10

Tahref

God bless you

Voor de hoofdcamera kan je het beste gaan voor

Xiaomi Redmi Note 10 Pro of Realme 8 pro. Dat zijn de cameras met de beste en grootste sensor.
De andere zullen trouwens ook wel prima fotos maken maar deze 2 hebben door hun grotere sensor betere fotos in het donker.
Ook kan je met beide telefoons iets verder inzoomen dan de andere telefoons die je had opgenoemd omdat beide meer megapixels hebben. Voor de wide angle camera weet ik het (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsmeMaikel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-04 19:28
Wij zitten beide in hetzelfde schuitje.

Ik twijfel heel erg tussen de Xiaomi Mi 10 Lite en de Redmi Note 10 Pro.

En dan vooral om vandaag een poging te wagen op de Redmi Note 10 Pro 8GB/128GB

Zit er een groot verschil tussen beide CPU's?
Ik zie op Notebookcheck dat het verschil tussen beide CPU's 3% is. Maar hoeveel is 3% in de wereld van de telefoon markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
YouTube: Xiaomi Mi 11 Lite Review | Two major sacrifices...

Leuke review van de MI 11 lite.
Toch maar de redmi note 10 pro in bestelling zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsmeMaikel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-04 19:28
Hallo,

Ik heb zelf gisteren ook de Redmi Note 10 pro 8GB/128GB besteld.
Hoop deze vandaag te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
ItsmeMaikel schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:06:
Hallo,

Ik heb zelf gisteren ook de Redmi Note 10 pro 8GB/128GB besteld.
Hoop deze vandaag te ontvangen.
Ben benieuwd naar je ervaringen.

Stel we krikken het budget op naar een 450 euro, zou dan de A72 of oppo find x3 een veel betere camera hebben?? . De Oneplus Nord is ook mogelijk maar daar is de camera sowieso niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 22:50
NL_Scratch schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 22:42:
YouTube: Xiaomi Mi 11 Lite Review | Two major sacrifices...

Leuke review van de MI 11 lite.
Toch maar de redmi note 10 pro in bestelling zetten :)
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB1963
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-09 20:54
Onlangs ben ik weer eens op zoek gegaan naar een vervanger voor mijn Samsung A50 nu mijn abonnement binnenkort afloopt. Nu heb ik al een vrij specifieke keuze gemaakt, waaruit de Poco F3 en de Xiaomi Mi 10T de kanshebbers zijn. Wat zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-08 14:46
@TB1963 , waarschijnlijk heb je toentertijd niet voor niets gekozen voor de Ss A50? Zou op basis van jouw ervaring. de Ss galaxy A52 geen optie kunnen zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB1963
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-09 20:54
@Ton37 Opzich heb ik hier wel naar gekeken, alleen vond ik het een groot nadeel dat er enkel een 18w lader in de doos zit en er relatief 'maar' 25 watt maximaal geladen kan worden. Dit is voor mij wel erg belangrijk vandaar dat deze eigenlijk al is afgevallen. Plus daarbij de minder krachtige processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Tot op heden nog geen keuze gemaakt.
De Redmi note 10 Pro was voor mij een grote kanshebber, maar de CPU doet mij toch twijfelen alsmede er geen stabilisatie is tijdens filmen. Het budget wil ik graag opkrikken om toch net ff dat stapje hoger te gaan naar een hoog gepositioneerde mird-ranger :) Budget richting 500/550

Poco F3 valt af vanwege de camera
Samsung A52 5G is nog steeds een kanshebber, maar reviews zijn toch gematigd positief
Samsung A72, ondanks de OIS zou de A52 toch beter moeten zijn (CPU)
Redmi note 10 pro ook kanshebber, maar voor mijn gevoel toch net niet
Samsung S20 FE 5G komt met 582 net iets boven het budget

Honor 50 (pro) lijkt ook een mooie toekomstige kanshebber?

Iemand nog een gouden tip voor een goede smartphone met de belangrijkste speerpunten tot 550 euro:
- Camera
- Amoled scherm
- Stereo speakers

[ Voor 3% gewijzigd door NL_Scratch op 23-06-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:58
NL_Scratch schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 16:09:
Tot op heden nog geen keuze gemaakt.
De Redmi note 10 Pro was voor mij een grote kanshebber, maar de CPU doet mij toch twijfelen alsmede er geen stabilisatie is tijdens filmen. Het budget wil ik graag opkrikken om toch net ff dat stapje hoger te gaan naar een hoog gepositioneerde mird-ranger :) Budget richting 500/550

Poco F3 valt af vanwege de camera
Samsung A52 5G is nog steeds een kanshebber, maar reviews zijn toch gematigd positief
Samsung A72, ondanks de OIS zou de A52 toch beter moeten zijn (CPU)
Redmi note 10 pro ook kanshebber, maar voor mijn gevoel toch net niet
Samsung S20 FE 5G komt met 582 net iets boven het budget

Honor 50 (pro) lijkt ook een mooie toekomstige kanshebber?

Iemand nog een gouden tip voor een goede smartphone met de belangrijkste speerpunten tot 550 euro:
- Camera
- Amoled scherm
- Stereo speakers
Hoi! Heb je ondertussen al een keuze gemaakt?
Ik ben trouwens wel benieuwd waarom de Google Pixel telefoons niet in je lijst staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Terpstars schreef op zondag 4 juli 2021 @ 19:49:
[...]

Hoi! Heb je ondertussen al een keuze gemaakt?
Ik ben trouwens wel benieuwd waarom de Google Pixel telefoons niet in je lijst staan!
Hi,

Nee nog geen keuze gemaakt, zit vooral nog even op de Honor 50 (pro) te wachten.
Google Pixel is ook zeker nog wel een goede optie, echter de 4a heeft geen 90/120Hz scherm en de CPU van de 4A is ook niet geweldig.

[ Voor 12% gewijzigd door NL_Scratch op 05-07-2021 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-07 08:58

ADN

Wat dacht je van de Samsung S20 FE 4G met snapdragon 865? Beetje goed zoeken en je kunt hem voor niet al te duur scoren. OLED, goede camera, rap, stereo speakers. Dat zou hem voor mij worden ipv al de Chinese phones (goede specs maar vaak mindere implementatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15:37
Met je nieuwe budget kan je ook voor de mi 11i gaan. Deze voldoet volgensmij aan alles met een enorm snelle CPU, goede camera en een AMOLED. https://tweakers.net/smar...11i_p1256270/vergelijken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Update...

Vanwege de vakanties, huis verkoop en verhuizing nog geen nieuwe telefoon aangeschaft.
Budget blijft nog steeds rond de +- 500 euro voor een mooi toestel.

Op dit moment voor mij de kanshebbers:

A52S 5G
S20FE 5G
Mi 11i

Ik neig toch nog steeds naar de samsung S20 FE vanwege:

- Snelle SD 865 5g
- Goede camera's met tele-lens
- draadloos laden

Echter is de A52s net nieuw en wordt wellicht langer ondersteunt...

Wat zouden jullie doen? of toch nog een mooi alternatief?
De motorola Edge20 valt af omdat deze geen stereospeakes heeft en een kleine accu van 4000mah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:11

Emiel1984

Made in NL

Je start je TS met de informatie dat je een telefoon wil met de beste camera. De A series van Samsung vallen daarom mijn inziens echt af.

Mijn ervaring is de S20 het meest veelzijdige goede foto's maakt. Zelf heb ik een S20 5G (met snapdragon).
De foto's zijn echt altijd ontzettend goed. Dit komt ook door hoe foto's achteraf nog verbeterd worden.
Afgelopen week was ik in Rotterdam met mijn vriendin en wat vrienden.
Toen een paar foto's gemaakt van de skyline in het donker (na 21 uur).
Onze vrienden waren echt erg onder de indruk en ook enkel mijn S20 bleef daarna gebruikt worden.
Moest de telefoon regelmatig even missen omdat ze deze wilden lenen om een foto te maken.
Bekijk anders gewoon is wat reviews van de fotokwaliteit bij reviews. Er zijn er genoeg te vinden.

op een bepaalt moment kan je beter gewoon de beslissing maken want er komt altijd wel weer iets nieuws op de markt.

[ Voor 11% gewijzigd door Emiel1984 op 30-08-2021 13:19 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Emiel1984 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 13:17:
Je start je TS met de informatie dat je een telefoon wil met de beste camera. De A series van Samsung vallen daarom mijn inziens echt af.

Mijn ervaring is de S20 het meest veelzijdige goede foto's maakt. Zelf heb ik een S20 5G (met snapdragon).
De foto's zijn echt altijd ontzettend goed. Dit komt ook door hoe foto's achteraf nog verbeterd worden.
Afgelopen week was ik in Rotterdam met mijn vriendin en wat vrienden.
Toen een paar foto's gemaakt van de skyline in het donker (na 21 uur).
Onze vrienden waren echt erg onder de indruk en ook enkel mijn S20 bleef daarna gebruikt worden.
Moest de telefoon regelmatig even missen omdat ze deze wilden lenen om een foto te maken.
Bekijk anders gewoon is wat reviews van de fotokwaliteit bij reviews. Er zijn er genoeg te vinden.

op een bepaalt moment kan je beter gewoon de beslissing maken want er komt altijd wel weer iets nieuws op de markt.
Eens, elke maand weer nieuwe keuzes en mogelijkheden.
Nu krijg je ook nog is een Google Nest Audio cadeau, op-zich dan een erg leuke deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-08 08:56
Ondertussen is de S20 FE 5G ook afgeprijsd naar €499 @ MediaMarkt. De Google Nest Kun je eventueel verkopen, dan valt deze netjes binnen je budget toch?

Anderzijds zou je de OnePlus Nord 2 nog kunnen overwegen. Deze schijnt voor zijn prijsklasse (€399) en behoorlijke goede camera te hebben.
Pagina: 1