Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe wd red wil niet initialiseren

Pagina: 1
Acties:

• boomer21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-11 18:46
Heb een nieuwe wd red ( WD40EFRX) 4 tb harde schijf gekocht omdat de synology 214 play zegt dat de oude wd red zelfde type moest vervangen.
Maar die werd niet herkend dus daarna in een desktop pc gedaan en daar wilde hij niet initialiseren.
Herinner me vaag iets dat ik bij de oude dat ook had en toen eerst geformatteerd had voordat ie herkend werd.
Weet niet meer precies hoe maar stel de volgende vragen omdat mijn opties bijna op zijn en nog niet terug stuur omdat het toch moet lukken!
via diskpart (windows Comand line)is wel online maar wil niet formatteren.
Iemand een idee hoe je via ssh of diskpart,MS-DOS of via andere software de disk kan formatteren en of initialiseren?

Verwijderd

heb je überhaupt wel zelf gegoogled?

alstu: https://www.windowscentra...new-hard-drive-windows-10

denk dat je hem daarna wel in je syno kan formatteren

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2021 21:16 ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:18
Vriendelijk.

@boomer21
Meldt de NAS wel de aanwezigheid van de schijf op de poort.
Want een synology gaat niet automatisch rebuilden dat commando moet je handmatig geven.
Ps voor een Nas hoef je een nieuwe schijf niet eerst te formatteren of een partitie aan te maken. De Nas software doet dat.

In Windows schijfbeheer zou hem moeten “zien” als blanco schijf zonder partities.

[ Voor 19% gewijzigd door leonbong op 28-03-2021 21:19 ]

• boomer21
Het probleem is in schrijfbeheer is ie niet online daarvoor moet je em eerst initialiseren maar dat wil niet vandaar
In diskpart is wel online maar wil niet partitioneren nu heb ik ontdekt in apperaten beheer staat een onbekend
Schrijfstation dus probeer ik daar nu een handmatige een stuurprogramma te installeren maar dat wil zo.
Alle hulp is welkom .

• boomer21
leonbong schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:17:
Vriendelijk.

@boomer21
Meldt de NAS wel de aanwezigheid van de schijf op de poort.
Want een synology gaat niet automatisch rebuilden dat commando moet je handmatig geven.
Ps voor een Nas hoef je een nieuwe schijf niet eerst te formatteren of een partitie aan te maken. De Nas software doet dat.
Ja weet het maar daar begon de fout geen herkenning zelf lampje brande niet.

In Windows schijfbeheer zou hem moeten “zien” als blanco schijf zonder partities.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

boomer21 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:57:
Het probleem is in schrijfbeheer is ie niet online daarvoor moet je em eerst initialiseren maar dat wil niet vandaar
In diskpart is wel online maar wil niet partitioneren nu heb ik ontdekt in apperaten beheer staat een onbekend
Schrijfstation dus probeer ik daar nu een handmatige een stuurprogramma te installeren maar dat wil zo.
Alle hulp is welkom .
Waarom ben je überhaupt onder windows bezig met die disk bezit als je hem in je NAS wilt gebruiken ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• boomer21
Omdat eerst wil formatteren

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:46
Disken voor je Nas formateren is onzinnig.
Als je een nieuwe lege disk hebt moet hij zo in de Nas herkenbaar zijn.

Als je een disk hebt die al vreemde parties heeft, dan moet je die eerst verwijderen.
Dat kan in je Pc.

Meest waarschijnlijke is dat je een Doa hebt, gewoon terug naar de winkel met dat ding.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:39

Illusion

(the art of)

Mogelijk moet je de 3.3v pin aftapen.
https://www.google.nl/amp...a_4tb_red_wd40efrx_wasnt/

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Heb je geprobeerd er eerst een label aan te koppelen? Dus MBR of GPT? Live booten met gparted is ook mogelijk, maar diskpart zou het ook in orde moeten krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Luxicon op 29-03-2021 00:54 ]

...

• boomer21
Heb je geprobeerd er eerst een label aan te koppelen? Dus MBR of GPT?
Nee wil ook niet

Diskpart wil niet partitioneren wel is disk online en ook niet MBR zou GPT

gparted Ga uitzoeken

Mogelijk moet je de 3.3v pin aftapen
Ga uitzoeken

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:47
Het zou gewoon een kwestie moeten zijn van
1) in je NAS hangen
2) Via HDD beheer in je NAS zien dat de schijf er is
3) commando rebuilden geven op je NAS

Herkent je NAS de schijf niet dan is ie DOA en moet ie gewoon terug.
Ga vooral niet zelf via Windows dingen proberen te doen etc. Levert alleen maar draaiuren op die je DOA verhaal straks onwaarschijnlijker maken.

Gewoon terug sturen dat ding!

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat is nutteloos omdat je NAS dat ook gaat doen bij het initialiseren.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:28

mjl

Ugh

Kan natuurlijk ook wat mis zijn met de schijf zelf, ik neem aan dat je de schijf nog retour kunt sturen?

Als je met diskpart na een ‘clean’ van de disk deze niet aan de praat krijgt dan lijkt mij dat deze niet helemaal ok is.

Diskpart
>sel disk N
>clean
>convert GPT
>cre par pri

Zo even uit mij hoofd, daarna formatteren en het zou moeten werken. Ipv ‘N’ dus het juiste disk nummer zetten, kan je in Windows zien in de disk manager of met list disk in diskpart.

-------

• boomer21
mjl schreef op zondag 4 april 2021 @ 13:58:
Kan natuurlijk ook wat mis zijn met de schijf zelf, ik neem aan dat je de schijf nog retour kunt sturen?

Als je met diskpart na een ‘clean’ van de disk deze niet aan de praat krijgt dan lijkt mij dat deze niet helemaal ok is.

Diskpart
>sel disk N
>clean
>convert GPT
>cre par pri

Zo even uit mij hoofd, daarna formatteren en het zou moeten werken. Ipv ‘N’ dus het juiste disk nummer zetten, kan je in Windows zien in de disk manager of met list disk in diskpart.
Bij convert gpt gaat het mis zegt deze foutmelding:
De opgegeven schijf kan niet worden geconverteerd omdat de grootte kleiner is dan de vereiste minimum grootte voor gpt- schijven.
Dus waarschijnlijk zit er voor in een kleine partitie maar de winkel denkt iets tabellen of zo.
Ik denk met gparted wel gelukt zo hebben maar had geen usb stick (hebgeprobeert met externe harde schijf)en eigenlijk moet computer hebben met Linux als gparted goed wil gebruiken. Heb beide niet dus het hangt de komende tijd een beetje af van hoeveel vrije tijd ik heb ben nu bezig met een RMA verzoek bij de winkel.

• boomer21
Herkent je NAS de schijf niet dan is ie DOA en moet ie gewoon terug.
Ga vooral niet zelf via Windows dingen proberen te doen etc. Levert alleen maar draaiuren op die je DOA verhaal straks onwaarschijnlijker maken.

Gewoon terug sturen dat ding!
Panzer-v begint aardig gelijk te krijgen👎👎👎👎

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:28

mjl

Ugh

boomer21 schreef op zondag 4 april 2021 @ 15:29:
[...]

Bij convert gpt gaat het mis zegt deze foutmelding:
De opgegeven schijf kan niet worden geconverteerd omdat de grootte kleiner is dan de vereiste minimum grootte voor gpt- schijven.
Dus waarschijnlijk zit er voor in een kleine partitie maar de winkel denkt iets tabellen of zo.
Ik denk met gparted wel gelukt zo hebben maar had geen usb stick (hebgeprobeert met externe harde schijf)en eigenlijk moet computer hebben met Linux als gparted goed wil gebruiken. Heb beide niet dus het hangt de komende tijd een beetje af van hoeveel vrije tijd ik heb ben nu bezig met een RMA verzoek bij de winkel.
RMA is op zich niet nodig en levert je weer lange wachttijd, onderzoekskosten etc op de hals als je pech hebt. Je mag m gewoon terugsturen binnen 14 dagen tenslotte als een product je om wat voor reden niet bevalt.

Check ook even de cluster size, (4K, 512, 512e). Als je controller of bios in je NAS en pc niet compatible is zou het daar ook nog aan kunnen liggen en zal een RMA je een nieuwe schijf opleveren die alsnog niet compatible is.

[ Voor 10% gewijzigd door mjl op 04-04-2021 16:46 ]

-------

• boomer21
mjl schreef op zondag 4 april 2021 @ 16:44:
[...]

RMA is op zich niet nodig en levert je weer lange wachttijd, onderzoekskosten etc op de hals als je pech hebt. Je mag m gewoon terugsturen binnen 14 dagen tenslotte als een product je om wat voor reden niet bevalt.

Check ook even de cluster size, (4K, 512, 512e). Als je controller of bios in je NAS en pc niet compatible is zou het daar ook nog aan kunnen liggen en zal een RMA je een nieuwe schijf opleveren die alsnog niet compatible is.
Klopt helemaal dit is wat de online winkel wilde en krijg dezelfde weer en zouden we met zijn 2 instellen maar gaat dezelfde fout melding weer geven 👎👎

• boomer21

Gaat morgen RETOUR mjl ben benieuwd als geld terug krijg,wacht tot het is terug gestort en dan een nieuwe kopen iemand ook een idee welke 4 tb geschikt (die em goed laat herkennen)is voor de synology 214 play
Ik dacht aan seagate?

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:07
Wat dacht je ervan om zelf even in hun HCL (Hardware Compatibility List) voor dat model te gaan kijken?

• boomer21
Renault schreef op maandag 5 april 2021 @ 20:44:
Wat dacht je ervan om zelf even in hun HCL (Hardware Compatibility List) voor dat model te gaan kijken?
Ja heb al gedaan maar misschien hier iemand met veel ervaring met synology vandaar.
Pagina: 1