LSC Smart Connect movement sensor => slimme stekker schakele

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-04 13:39
Weet iemand toevallig of je met de LSC Smart Connect (dat merk v/d Action) bewegingssensor hun slimme stekker kan schakelen? In de omschrijving wordt alleen lampen vermeldt, niet de stekker.

Schakelen bedoel ik als in de stekker inschakelen als er beweging wordt gedetecteerd en ingeschakeld laten voor een periode van bijv. een uur. En uitschakelen als er in een uur geen beweging meer is gedetecteerd. Ik lees her en der namelijk verhalen dat sommige van deze sensoren alleen kunnen inschakelen en niet uitschakelen :? Het is zonde om erachter te komen nadat ik het product in huis heb...

Het gaat om deze slimme stekker die ik al heb:
https://www.action.com/nl...-connect-slimme-stekker-/

En deze bewegingssensor:
https://www.action.com/fr-lu/p/dummy-3000370/
(Hij lijkt uit het Nederlandse assortiment verdwenen, maar in Luxemburg zou hij er nog moeten zijn, aangezien ik morgen of later in de week die kant op ga kan ik 'm dan meteen meenemen)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Ik ben er inmiddels achter dat je met de bewegingssensor wèl een slimme stekker kan inschakelen, maar niet fatsoenlijk uitschakelen voor mijn doeleind (inschakelen lichtkrant bij beweging, na x minuten geen beweging weer uitschakelen) :/

De sensor kan maar 1x per minuut een beweging detecteren. Dat is op zich geen probleem. Ik heb ingesteld dat 'ie bij beweging de stekker moet inschakelen, 5 minuten wachten en dan uitschakelen.

Daarbij ben ik uitgegaan van dat die 5 minuten weer opnieuw gingen tellen als de sensor weer beweging heeft gedetecteerd voordat die tijd is afgelopen. Helaas is dat niet zo, maar loopt de teller op de achtergrond over elkaar heen door. Gevolg: stekker (dus lichtkrant) gaat op een gegeven moment elke minuut uit en weer aan als er constant mensen in de woonkamer zitten (=beweging) omdat het programma elke minuut wordt getriggerd en dus uiteindelijk ook elke minuut een instantie ervan bij de "uit"-fase is :|

Als iemand een idee heeft hoe het anders ingesteld kan worden, graag! Anders is de conclusie dat deze sensor hiervoor niet bruikbaar is door beperkingen in de software.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JPYIV9nl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Ik heb het inmiddels voor elkaar :D In de slimme stekker zit ook een timer-functie (i.t.t. in de lampen) en die blijkt wèl elke keer te worden gereset bij inschakelen. Dus een "automation" aangemaakt dat bij detecteren van beweging de slimme stekker inschakelt èn de timer ervan instelt op 30 minuten.

Als er binnen die 30min opnieuw beweging wordt gedetecteerd wordt de timer gereset, na 30min geen beweging gaat de slimme stekker (en dus lichtkrant) uit :D

Het fysieke bereik waarin de sensor beweging kan detecteren lijkt wel beperkt... het lukt me niet om ermee een ruimte van zo'n 5x4m te beslaan en dan vooral ook in de hoogte zodat staande èn zittende personen van ver èn dichtbij kunnen worden "gezien". Mogelijk heb ik nog een tweede sensor ervoor nodig :/

De verkrijgbaarheid van deze is erg matig. Veel Action's in BE/LU hadden ze helemaal niet en sommige hebben maar 1 type, dat zal in NL vrees ik niet anders zijn. Er zijn 2 types... eentje met een oplaadbare accu (die ik heb) en eentje met een (dure) wegwerpbatterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsroland
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-03-2022
beste ,

Kan je eens wat meer uitleg geven over het activeren van die countdown functie in een slimme stekker
Mij lijkt het of die countdown niet door een automatisatie kan getriggerd worden.

Met welke app werk je ?

Grtjs,
Roland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Josefien
Ik gebruik de Smartlife app. Bij het aanmaken van een automatisering kiezen voor "When device status changes" => bewegingssensor selecteren => "PIR-status" => "Alarm" => "Run device" => selecteert slimme stekker => "Aftellen 1" => tijd ingeven vanaf hoeveel hij moet aftellen => "Opslaan".

De teller wordt elke keer gereset als de automatisering opnieuw wordt getriggerd. Dit is i.i.g. bij de slimme stekker zo.

[ Voor 17% gewijzigd door Josefien op 20-10-2021 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bika
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-04 19:48
Wat ik zou willen met deze bewegingsdetector is de buitenlamp van Aktion aan laten gaan bij beweging en dan weer uit na een bepaalde tijd,
Is dat mogelijk zonder slimme stekker er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
Ik heb geen idee eigenlijk of de buitenlamp ook een timer heeft.

De gewone peertjes (i.i.g. die felle met 1400 lumen) hebben wel een soort van timer, maar lijkt anders dan die van de slimme stekker. Ik heb 'm niet geprobeerd i.c.m. de bewegingssensor dus weet niet of die gereset wordt bij opnieuw triggeren.

Het schijnt trouwens wel mogelijk te zijn om met een slimme stekker indirect ook een lamp te schakelen door het schakelen v/d lamp in de app te koppelen aan de status v/d slimme stekker :P

[ Voor 6% gewijzigd door Josefien op 05-03-2022 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bika
Ik ga eens verder zoeken of er een lamp is die bij beweging inschakelt en dan na bv 10 sec weer uit.
De lamp die ik nu bij de voordeur heb hangen doet dat wel maar dat is geen lsc lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bika
Er kan wel een andere lamp in ga dat eens proberen
Pagina: 1