Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 15-05 16:34
De opvolger van Amazfit T-Rex met nieuwe software en sterk verbeterde GPS functionaliteit.
Release in Europa is nog niet aangekondigd. Ik neem aan dat Belsimpel als eerste de watch in assortiment zal hebben.
Amazon dus en Aliexpress

https://www.amazon.de/dp/...pa_i_QN2740QA2QFCXN0VEEMJ

https://nl.aliexpress.com...Atd4EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

https://www.amazfit.com/en/t-rex-pro.html
https://www.gsmarena.com/...for_review-news-48367.php
https://www.tomsguide.com...t-gps-watches-even-better
https://www.androidcentral.com/amazfit-t-rex-pro-review

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y_8YQB5K4Py5ZuZbfHHJ5jmmgA4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FmxX67WCxw59qOdY0wdPUfdW.jpg?f=user_large

YouTube: Amazfit T-Rex Pro Review | Best new rugged smartwatch for 2021?

[ Voor 115% gewijzigd door Frank Brouwers op 13-04-2021 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaan
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-11-2024
Deze aankondiging helemaal gemist. Amazfit krijgt veel te weinig aandacht en credit.

[ Voor 29% gewijzigd door Yaan op 29-03-2021 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Aandacht gaat vooral uit naar de grote gevestigde merken, Garmin, Polar, Samsung en Apple. Marketing, pr en after sales van Amazfit kan nog wel wat beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-05 16:05
Is reeds te koop bij Amazon (DE). Het is dat mijn GTR nog prima functioneert...

Vind de T-rex Pro een mooi ding, al vraag ik me wel af of Amazfit/Zepp nog iets doet aan het verbeteren/uitbreiden van het besturingssysteem van de horloges (in het algemeen).

De interactie met notificaties is bijvoorbeeld nog wel iets dat ik mis (markeren als gelezen, snelle antwoorden) ten opzichte van een WearOS of Tizen-horloge. De batterij is daarentegen wel onovertroffen met Amazfit-producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
JdJtA schreef op maandag 29 maart 2021 @ 18:23:
Is reeds te koop bij Amazon (DE). Het is dat mijn GTR nog prima functioneert...

Vind de T-rex Pro een mooi ding, al vraag ik me wel af of Amazfit/Zepp nog iets doet aan het verbeteren/uitbreiden van het besturingssysteem van de horloges (in het algemeen).

De interactie met notificaties is bijvoorbeeld nog wel iets dat ik mis (markeren als gelezen, snelle antwoorden) ten opzichte van een WearOS of Tizen-horloge. De batterij is daarentegen wel onovertroffen met Amazfit-producten.
Besteld! GPS is vergelijkbaar met Stratos 3 die ik gebruik voor hardlopen. Super! Ik gebruik de GTR2 voor werk. Uitstraling is mooi. Heb nog een Casio Protrek liggen die als inspiratie voor dit model heeft gediend. Ik ben tevreden met de huidige mogelijkheden. Blue Tooth calling, muziekopslag, voice assistant en Allexa en beantwoorden notificaties hoeft voor mij niet. Maar dat is persoonlijk. Ik hoef niet mijn hele IPhone op mijn pols ;-) Fysieke knoppen zoals op de Stratos en de T-rex hebben mijn voorkeur boven swipen. Batterij is ongelooflijk. Elke dag je dure Samsung of Apple aan de oplader is echt heel vervelend.

Ik laat snel weten of en hoe de watch bevalt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-X7tX71mO-1ET3L-qiVBt-GMP8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7oAE9Kt8F0l6GhjPKBz0RIV5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Frank Brouwers op 29-03-2021 21:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:14
Heb em besteld! Via aliexpress in de amazfit store. Komt uit Spanje. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Via Amazon bestelling aangekondigd voor donderdag 1 april ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nydP8Ppe8yjeyXo5QucIKaqydlU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCLAvTjqfow5okKvlNVmgGby.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren een dag eerder dan aangekondigd de Amazfit T-Rex Pro via Amazon ontvangen. Dit is de ultieme sport watch voor mij! Ik schrijf later nog wel een uitgebreide review maar de combinatie van een stoere look en intensief gebruik bestendige uitvoering met de nieuwe software GTR2 en de software (Firstbeat) van de Stratos 3, lijkt me de T-Rex Pro een echte kandidaat voor best selling Amazfit watch te worden. :) :)

Wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Ben inmiddels toe aan mijn vierde Amazfit. Begonnen met de GTR 42 mm, daarna de Stratos 3 aangeschaft voor het hardlopen. Bij de komst van GTR2 deze vanwege het supermooie design aangeschaft voor werk/casual en de GTR 42 mm cadeau gedaan aan mijn zoon. Naast hardlopen wandel ik elke dag 7-15 km. Daar gebruikte ik de GTR2 voor. Maar door dat er geen start/stop functionaliteit voor de fysieke knoppen is was ik wat minder tevreden. Het swipen voor start stop vind ik niet fijn. Maar het zijn eigenlijk allemaal luxe problemen. Bij de introductie van de T-Rex Pro zag ik dat de nieuwe software van de GTR2 gecombineerd werd met de Stratos 3 software zoals Firstbeat. Daarnaast waren er fysieke knoppen dus ik gokte erop dat dat te vergelijken met de de Stratos 3 zou zijn. Bij Amazon besteld en binnen 2 dagen geleverd. De vormgeving is robuust en lijkt op de Casio Protrek die ik lang voor wandelen heb gebruikt. Horloge is superlicht en te vergelijken met GTR2. Het amoled scherm is heel helder en de kleuren zijn prachtig. Buiten in de zon is de T-Rex zeer goed af te lezen. 100 sportmodi zijn in te stellen en de parameters voor elke activiteit zijn bijzonder gedetaileerd in te stellen: workoutgoals, hartslag limiet, ritme, snelheid, etc, etc. Tussentijden zijn te klokken en er is continue SPO2 meeting mogelijk bij sommige activiteiten. De schermen tijdens de workout zijn naar eigen smaak en voorkeur in te delen met de data die je zelf belangrijk vindt. Firstbeat software analyseert je workout en geeft waardes voor VO2-max, intensiteit training en de te verwachten hersteltijd. Naast de gebruikelijke smartwatch functies zoals call-reject en notificaties zijn er minder toeters en bellen zoals op de GTR2. Gelukkig geen BT-calling en muziekopslag. Wat mij betreft niet nodig maar dat is persoonlijk. Navigatiemogelijkheden zijn sterk verbeterd: GPS, Beidu, Galileo en Glonass zijn de 4 satelietsystemen waaruit je kunt kiezen. Je comineert GPS dan met één van de drie andere systemen. Een supersnelle fix en een meer nauwkeurige uitlezing van de navigatiedata zijn het resultaat.Op de Stratos 3 kon je dan ook nog de route omgekeerd terug volgen maar die functionaliteit heb ik nog niet kunnen ontdekken. De watchfaces zijn zeer passend en in voldoende mate aanwezig. De fysieke knoppen zijn inderdaad voor start stop en tussentijden registreren. Daarnaast kun je met de fysieke knoppen ook door de menus navigeren. Het bandje is van goede siliconenkwaliteit en bi-color.

Conclusie: Ik ben super tevreden met mijn nieuwe Amazfit T-Rex Pro, gebruik hem voor hardlopen en wandelen. De Stratos 3 staat inmiddels op Markplaats en ik denk dat Amazfit een top sport smartwatch/fitnesstracker in de markt heeft gezet waar veel belangstelling voor zal bestaan gezien de prijs van 167,- euro. Zeker als je het vergelijkt met de Garmin en Polar modellen die vele malen duuurder zijn. Hopelijk gaat Amazfit werken aan verbetering van de Zepp-app. Ook hoop ik dat ze de firmware blijven verbeteren en niet na twee updates dit model alweer links laten liggen. Dat kan vele malen beter en ook het data beheer is nog steeds storingsgevoelig. Sinds ik Strava gebruik heb ik er geen last meer van omdat elke workout automatisch wordt gesynchroniseerd met Strava. Dat kan of wil Huawei nog maar steeds niet geregeld krijgen. De GTR2 gebruik ik als design een beetje telt en je niet met zo'n sportieve T-Rex voor de dag kunt komen.
T.o.v. de huidige T-Rex zijn er ontzettend veel verbeteringen en aanvullingen die aanschaffen het overwegen waard maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Staat nu op pre-order bij Belsimpel

https://www.belsimpel.nl/...i-amazfit-t-rex-pro-blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-05 17:50
Ziet er interessant uit! Weet iemand toevallig of je er een externe hartslag borstband mee kan pairen zoals de Polar H10? Of kan iemand die hem kijken heeft of zo'n optie bestaat?

Is lastig goede info over te vinden, weet dat de echte op sport gerichte horloges van dit merk zoals de Stratos het wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Volgens mij niet. Bij stratos 3 heb je die optie wel. In de instellingen kan ik niets vinden voor koppeling met bluetooth. Hartslag lijkt wel beter dan bij andere modellen zoals GTR2. Ook stappen en afstand is beter. GPS is geweldig. Twee stappen buiten de deur en ik heb een fix! Scherm is buiten bijzonder goed afleesbaar en de mogelijkheden tot aanpassen zijn enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik vraag me nou echt af wat de meerwaarde is t.o.v. de 'oudere' versie?

[Huami Amazfit T-Rex] Ervaringen & Discussie

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
ehtweak schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 23:03:
Ik vraag me nou echt af wat de meerwaarde is t.o.v. de 'oudere' versie?

[Huami Amazfit T-Rex] Ervaringen & Discussie
Nieuwe software en firstbeat functionaliteit. Ik weet niet of die ook op de eerste versie aanwezig was. Plus sterk verbeterde GPS functionaliteit en Spo2 meting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Frank Brouwers Oké.
Maar of die GPS functionaliteit in de praktijk veel beter is?
ehtweak in "[Huami Amazfit T-Rex] Ervaringen & Discussie"

Tja, en dan saturatiemeting; leuk. Maar zolang ik niet aan de zuurstof hoef, hoeft dat voor mij niet.

Voor de vorige versie heb ik vorig jaar net 100 euro betaald. En de nieuwe kost 170 euro. Vind ik nogal een fors prijsverschil. Vandaar mijn vraag...

Ik mis eerder nog wat functionaliteit en degelijkheid die b.v. de Casio:
nieuws: Casio brengt G-Shock-smartwatch met gps en Wear OS uit
wel heeft.
Maar die vind ik gewoon veels te duur.

Wat dat betreft zijn die ProTreks onverwoestbaar:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/50060763013_7902af461d.jpg
Deze dateert uit 2002 en is nog steeds functioneel! 8)
Maar niet 'slim'. Dat bestond toen nog niet...

[ Voor 40% gewijzigd door ehtweak op 03-04-2021 23:37 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
ehtweak schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 23:33:
@Frank Brouwers Oké.
Maar of die GPS functionaliteit in de praktijk veel beter is?
ehtweak in "[Huami Amazfit T-Rex] Ervaringen & Discussie"

Tja, en dan saturatiemeting; leuk. Maar zolang ik niet aan de zuurstof hoef, hoeft dat voor mij niet.

Voor de vorige versie heb ik vorig jaar net 100 euro betaald. En de nieuwe kost 170 euro. Vind ik nogal een fors prijsverschil. Vandaar mijn vraag...

Ik mis eerder nog wat functionaliteit en degelijkheid die b.v. de Casio:
nieuws: Casio brengt G-Shock-smartwatch met gps en Wear OS uit
wel heeft.
Maar die vind ik gewoon veels te duur.

Wat dat betreft zijn die ProTreks onverwoestbaar:
[Afbeelding]
Deze dateert uit 2002 en is nog steeds functioneel! 8)
Maar niet 'slim'. Dat bestond toen nog niet...
GPS is echt beter, ook in de praktijk. Maar je hebt een punt met het prijsverschil. Casio/Wear os is voor mij geen optie ivm batterij duur. En het gebruik samen met GTR 2 bevalt mij nu goed. Het hangt er ook vanaf voor welke sporten je de watch gebruikt. Bij mij is dat hardlopen en wandelen en daarin voorziet ver t-rex pro heel goed. Mijn oude stratos 3 had ik in tien minuten op marktplaats verkocht.

Het is natuurlijk ook een kwestie van marketing strategie. Dan heb je een fijn horloge wat voldoet en komt er een nieuw model uit. Al gauw ga je er dan over denken om het het kopen. Zo ging het bij mij van GTR => GTR2 en van Stratos 3=>T-Rex Pro. Maar ja, je kunt maar een hobby hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Frank Brouwers op 04-04-2021 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Frank Brouwers schreef op zondag 4 april 2021 @ 08:26:
[...]

GPS is echt beter, ook in de praktijk
Want? Je hebt het vorige model T-Rex vergeleken met de nieuwe T-Rex Pro?
Maar ja, je kunt maar een hobby hebben.
Hobby, zijnde dit soort smartwatches kopen?
Of sporten en een device gebruiken om dat te registreren? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Sorry: GPS van GTR en GTR2 tov T Rex Pro.
Hobbies: sporten met device en dit soort smartwaches kopen 😂🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Eerste firmware update: bugfixes en systeem stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Versie 2.0.1.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
virtualjoe schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 10:53:
Heb em besteld! Via aliexpress in de amazfit store. Komt uit Spanje. Ben benieuwd.
Heb je hem al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-05 11:03
Ik lees op internet wisselende verhalen over de mogelijkheid om je activiteiten te syncen met strava. Weet iemand, of kan iemand die de watch al heeft dit bevestigen, of het nu wel of niet mogelijk is? Voor mij is dit namelijk een deal breaker als het niet kan. Zou er graag achter komen. Alvast dank voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
m0ap schreef op donderdag 8 april 2021 @ 23:45:
Ik lees op internet wisselende verhalen over de mogelijkheid om je activiteiten te syncen met strava. Weet iemand, of kan iemand die de watch al heeft dit bevestigen, of het nu wel of niet mogelijk is? Voor mij is dit namelijk een deal breaker als het niet kan. Zou er graag achter komen. Alvast dank voor de info!
Zeker, Amazfit heeft dit in tegenstelling tot Huawei goed geregeld. Als mijn horloges (GTR2, Stratos 3 en T-Rex Pro ) met de app synchroniseren dan heb ik ook meteen een update en synchronisatie in Strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ap
Ah top! Ja ik had zelf de stratos 2 en daar zat andere software bij. Volgens mij heette dat gewoon amazfit. Was bang dat die nieuwe software (zepp ofzo?) dit niet meer ondersteund.
Op internet reviews staat geen 3rd party app ondersteuning, maar hier bedoelen ze dan blijkbaar mee dat je niks op de watch kan zetten.
Weet jij of bijv. ook hoogtemeters, hartslag etc gesynchroniseerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
m0ap schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 21:17:
Ah top! Ja ik had zelf de stratos 2 en daar zat andere software bij. Volgens mij heette dat gewoon amazfit. Was bang dat die nieuwe software (zepp ofzo?) dit niet meer ondersteund.
Op internet reviews staat geen 3rd party app ondersteuning, maar hier bedoelen ze dan blijkbaar mee dat je niks op de watch kan zetten.
Weet jij of bijv. ook hoogtemeters, hartslag etc gesynchroniseerd worden?
Amazfit heeft de app een andere naam gegeven maar de functionaliteit is hetzelfde. 3rd party apps zijn idd apps vanuit playstore of zo. Iets wat bij watches met Google Wear wel kan. Huawei heeft een beperkte mogelijkheid om eigen merk apps toe te voegen. Ikzelf hou het liever sober en hoeft geen volledige smartphone op mijn pols. Bij merken waar je wel apps kunt toevoegen is de battery capaciteit dramatisch: 1 dag. Ik zit nu met elke dag een flinke workout 1-2 uur GPS na 4 dagen op 47%!
Hoogtemeters, hartslag, tempo etc worden allemaal gesynchroniseerd.

succes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ap
Kijk dat ik precies waarom amazfit zo'n fijne watch is. Geen toeters en bellen, gewoon simpel en hoofdzakelijk op sporten en bewegen gericht. En nog voor een zachte prijs ook!

Hardstikke bedankt voor je antwoorden. Ik ga zo bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
m0ap schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:39:
Kijk dat ik precies waarom amazfit zo'n fijne watch is. Geen toeters en bellen, gewoon simpel en hoofdzakelijk op sporten en bewegen gericht. En nog voor een zachte prijs ook!

Hardstikke bedankt voor je antwoorden. Ik ga zo bestellen :D
Ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04-2021
ABSOLUUT NIET UIT DE LINK IN ALIEEXPRESS BESTELLEN!

Er is geen official store.

Ik heb zojuist het pakket uit spanje ontvangen, met papier en een aansteker in de officiele doos.
Na verder research doen ze dit soort praktijken vaker. Ik ga nu nadnken hoe ik kans maak om mijn geld terug te krijgen met een dispute.

Ze doen het heel slim, je moet immers gaan bewijzen dat jij niet zelf die troep erin hebt gedaan. Ik lees mensen zeggen dat je daarom moet filmen dat je het pakket open maakt. Niet gedaan dus, helaas.

Ik bestel nooit iets deurs op ali en meteen raak, helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLKi_EALZLk1BUxHSYKBrbnkomI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/otkbq8CTyQvQ08R3LBdcEgrn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05 16:38

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Espah schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:03:

Ik heb zojuist het pakket uit spanje ontvangen
Balen! Die van mij is sinds vandaag onderweg uit Spanje.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04-2021
niq schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:18:
[...]

Balen! Die van mij is sinds vandaag onderweg uit Spanje.... :|
Ik heb een dispute geopend met foto's. Het daadwerkelijk gewicht van het pakket is 70 gram en er is 0.3kg aangemeld bij GLS. Ik heb opgevraagd of GLS het daadwerkelijke gewicht heeft.

Dit heb ik als 'bluf' toegevoegd aan het dispute.

Er zijn mensen die hem wel ontvangen, dus misschien heb je geluk (en ik pech). Hoe dan ook: FILM dat je het pakket open maakt met duidelijk jouw adres en track en trace erop. Dat is hard bewijs voor je dispute, mocht het nodig zijn.

Ik lees dat ze nog weleens trucjes uithalen (zeggen dat je dispute moet sluiten en met een andere claim moet aanmelden). Dat kan niet en dan ben je je geld kwijt. Ik hoop dus dat de verkoper zoiets uithaald, want dat is keihard bewijs voor alieexpress dat er gesjoemeld wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Espah op 20-04-2021 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Espah schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:03:

Ik heb zojuist het pakket uit spanje ontvangen, met papier en een aansteker in de officiele doos.
Na verder research doen ze dit soort praktijken vaker. Ik ga nu nadnken hoe ik kans maak om mijn geld terug te krijgen met een dispute.

Ze doen het heel slim, je moet immers gaan bewijzen dat jij niet zelf die troep erin hebt gedaan. Ik lees mensen zeggen dat je daarom moet filmen dat je het pakket open maakt. Niet gedaan dus, helaas.

Ik bestel nooit iets deurs op ali en meteen raak, helaas.

[Afbeelding]
Dat is wel heel erg balen en pure oplichterij. Zelf helaas ook een slechte ervaring met Alieexpress maar dat ging om een horlogebandje van een tientje. Dit is wel wat anders! Goed om het hier te melden en te kijken of er meer van dergelijke ervaringen zijn. Hoop dat het allemaal goed komt en dat je nog aan je T-Rex Pro komt. Het is en blijft een super watch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niq

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Mijn bestelling van dinsdag bij Aliexpress uit Spanje is vandaag bezorgd met GLS. Netjes verpakt en dus gelukkig wel een horloge in het doosje.

Eerste indruk is erg mooi. Ik ben een Bip (1st gen) gewend. Nu enkel nog maar door de menu's gegaan en vanavond een stuk wandelen om te zien hoe dat gaat en gemeten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ap
Frank Brouwers schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 13:47:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen.
Ik heb hem nu een tijdje in gebruik en een review geschreven op tweakers.
Niet heel uitgebreid maar als jullie nog vragen hebben wil ik die hier wel beantwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
m0ap schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 21:01:
[...]

Ik heb hem nu een tijdje in gebruik en een review geschreven op tweakers.
Niet heel uitgebreid maar als jullie nog vragen hebben wil ik die hier wel beantwoorden!
Je review ook hier posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesner
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-05-2021
Balen @Espah ! Ik heb hem nu een weekje om. Wel netjes gekregen vanuit Spanje.

Vraagje voor de ios gebruikers met zepp / amazfit app. Ik krijg op geen enkele manier de vibration functie werkend. Ik ben aan het uitzoeken of dat deze gewoon niet werkt of dat er ergens iets misgaat in de app.
In de middelste tab "enjoy"staan ook maar 2 dingen actief dat is Friends en target setting. Daaronder een hele waslijst met dingen die not supported by the currently activated device zijn, waaronder dus ook de vibration functie. Iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Keesner schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:50:

Vraagje voor de ios gebruikers met zepp / amazfit app. Ik krijg op geen enkele manier de vibration functie werkend. Ik ben aan het uitzoeken of dat deze gewoon niet werkt of dat er ergens iets misgaat in de app.
In de middelste tab "enjoy"staan ook maar 2 dingen actief dat is Friends en target setting. Daaronder een hele waslijst met dingen die not supported by the currently activated device zijn, waaronder dus ook de vibration functie. Iemand een idee hoe dit kan?
Heb je notificaties aan staan? App alerts. Kan ook een hardware defect zijn. Bij mij werkt onder iOS alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Laatste dagen regelmatig spontane reboot tijdens workout en dataverlies:=> factory reset. Kijken of het helpt.

Alles lijkt het weer te doen, vanmorgen workout 10K en alle data zijn correct. Misschien wordt er gewerkt aan een firmware update. Heb de problemen wel gemeld al weet je bij Amazfit niet wat daar mee gebeurt. Consumer support is niet zo communicatief ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Frank Brouwers op 01-05-2021 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
Ja nu een maandje in gebruik. Ik ben heel tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
Keesner schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:50:

Ik heb dezelfde combi maar bij mij werkt vibrate prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
virtualjoe schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:09:
[...]

Ik heb dezelfde combi maar bij mij werkt vibrate prima.
Op de watch zelf kun je bij settings ook vibration instellen. Staat die aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Frank Brouwers schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:21:
Laatste dagen regelmatig spontane reboot tijdens workout en dataverlies:=> factory reset. Kijken of het helpt.

Alles lijkt het weer te doen, vanmorgen workout 10K en alle data zijn correct. Misschien wordt er gewerkt aan een firmware update. Heb de problemen wel gemeld al weet je bij Amazfit niet wat daar mee gebeurt. Consumer support is niet zo communicatief ;)
Vandaag opnieuw crash tijdens workout. 2e factory reset en aangemeld bij Amazon voor terugzending :-(

Snel retour geaccepteerd door Amazon en geld terug. Doen niet moeilijk. Ik vermoed een hardwarefout in de HR sensor. Nieuwe besteld bij Belsimpel.
Wordt vervolgd.

Gisteren de nieuwe watch via Belsimpel binnen gehad, vanmorgen rondje van 10 K en alles werkt naar behoren.

[ Voor 18% gewijzigd door Frank Brouwers op 08-05-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Firmware update 2.0.2.02
Volgens update notes wordt er veel opgelost o.a. real time data display en diverse bugs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mario67
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09-2023
Nu bij belsimpel in de aanbieding; €149,95 ipv €169,95 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Zepp app heeft een grote update gehad, even wennen maar lijkt een verbetering. Kennelijk alleen iOs en Android (nog) niet.

Android nu ook beschikbaar.

[ Voor 33% gewijzigd door Frank Brouwers op 14-07-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Nieuwe firmware update: o.a. lockscreen button in controlcenter 2.0.3.11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CasterTroy
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Sinds gister ook bezitter van deze smartwatch. Bevalt goed. Ik had hiervoor een Huawei Wacht GT. Helaas is deze (vermoedelijk) door vocht niet meer volledig werkend.

Weg met Big Tech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb nu een GTS, maar vind de T-Rex Pro wel erg mooi!

Welke functionaliteiten heeft de T-Rex Pro mi echt concreet meer?

• Frank Brouwers
O.a Firstbeat trainings software, fysieke knoppen, ipv swipen, keuze uit drie extra GPS satellieten. Ik gebruik GTR2 classic voor werk en T Rex Pro voor sport: running en hiking. Batterij duur is van beide watches super.

• CasterTroy
  • Nu online
Frank Brouwers schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:16:
O.a Firstbeat trainings software, fysieke knoppen, ipv swipen, keuze uit drie extra GPS satellieten. Ik gebruik GTR2 classic voor werk en T Rex Pro voor sport: running en hiking. Batterij duur is van beide watches super.
Hallo Frank,

Wat haal jij ongeveer qua accuduur met de Trex Pro?

Weg met Big Tech!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niq

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Een kleine 2 weken moet lukken op 1 lading.

Dat haal ik met hartslag monitoring, 4 keer in de week een hardlooprondje met GPS en display aan bij polsbeweging.

• CasterTroy
  • Nu online
Dat is behoorlijk lang. Ik zit nu na 4 dagen rond de 20% resterend. Heb jij "Scherm altijd aan" aanstaan?

Weg met Big Tech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
CasterTroy schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:43:
Dat is behoorlijk lang. Ik zit nu na 4 dagen rond de 20% resterend. Heb jij "Scherm altijd aan" aanstaan?
Ik haal makkelijk 8-9 dagen met elke dag workout en intensief GPS gebruik. Verder alles uit, geen continue HR en stress registratie, geen aod, wel notificaties aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niq

niq

Eet nooit gele sneeuw!

CasterTroy schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:43:
Heb jij "Scherm altijd aan" aanstaan?
Nee, ik heb voor het scherm de opties:
Automatische helderheid
Tijdsduur dat scherm aanblijft: 5 sec
Scherm altijd aan: uit
Til pols op om info te tonen: Reactiesnelheid-normaal, begintijd 6:15, eindtijd 22:45 (buiten deze tijden moet ik een knop indrukken om de tijd te zien)

Voortdurende hartslagbewaking: 10min
Slaapmonitorassistent: aan

Verder heb ik enkel inkomend gesprekken aanstaan als notificatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CasterTroy
  • Nu online
Oké, Mijn config lijkt hetzelfde te zijn. Op AOD na. Dat uitzetten gaat de batterijduur vermoedelijk enorm verbeteren. Ga ik proberen in ieder geval. Thanks @niq @Frank Brouwers

Weg met Big Tech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasterTroy
  • Nu online
Even een update over de batterijduur. :)
Deze lijkt nu gemakkelijk de 10-12 dagen te gaan halen.

In vergelijking met de oude Huawei Watch GT merk ik dat korte afstanden (lees 10-20 stappen) niet altijd worden geregistreerd. Ik merk dat mijn gemiddelde aantal stappen op een dag daardoor behoorlijk lager uitkomt.

Verder echt blij met het horloge!

Weg met Big Tech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als het nog steeds hetzelfde is telt het vanaf 25 stappen (en dan ook alle stappen). Dus als je aan het koken bent in de keuken telt dat niet als stappen als je iets uit een kastje pakt, maar als je de vaatwasser leegruimt en vijf minuten loopt van kastje naar kastje dan wel :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasterTroy
  • Nu online
Marzman schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:59:
Als het nog steeds hetzelfde is telt het vanaf 25 stappen (en dan ook alle stappen). Dus als je aan het koken bent in de keuken telt dat niet als stappen als je iets uit een kastje pakt, maar als je de vaatwasser leegruimt en vijf minuten loopt van kastje naar kastje dan wel :p
Haha, lekker dan. Ik leek zo sportief met de Huawei. ;)

Weg met Big Tech!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
nieuwe firmware uit v2.0.4.11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niq

niq

Eet nooit gele sneeuw!

- Fixed the battery power display error of individual watches;
- Fixed the moon phase display error in the default watchface;
- Improved the display effect of caller reminder;
- Improved skipping rope algorithm accuracy;
- Fixed several bugs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
niq schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:55:
[...]

- Fixed the battery power display error of individual watches;
- Fixed the moon phase display error in the default watchface;
- Improved the display effect of caller reminder;
- Improved skipping rope algorithm accuracy;
- Fixed several bugs.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Nieuwe versie T Rex Pro op komst: T Rex Pro 2
Daarnaast een nieuw model Amazfit Vienna.

https://www.gsmarena.com/...fit_vienna-news-54194.php

[ Voor 12% gewijzigd door Frank Brouwers op 05-05-2022 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannon95
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-11-2024
Betreft de T-Rex Pro 2 en Vienna:

https://www.amazfit.com/us/prepare-to-evolve

24e komt er een event met als titel: "find your roar"
Dit hint waarschijnlijk naar de T-Rex Pro 2 en met de text erbij:
"A titan of toughness is coming to help you Up..." hinten ze waarschijnlijk naar de Vienna
ik ben benieuwd. 24 mei om 14:00 nederlandse tijd zal het event beginnen.

UPDATE:
er is een video verschenen over de nieuwe T-rex 2. hij is momenteel nog dat ik weet alleen in Amerika te verkrijgen. zal verwacht ik ergens in juni in nederland te verkrijgbaar zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=5mesWPM0Hhc

[ Voor 25% gewijzigd door Cannon95 op 24-05-2022 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Cannon95 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 01:17:
Betreft de T-Rex Pro 2 en Vienna:

https://www.amazfit.com/us/prepare-to-evolve

24e komt er een event met als titel: "find your roar"
Dit hint waarschijnlijk naar de T-Rex Pro 2 en met de text erbij:
"A titan of toughness is coming to help you Up..." hinten ze waarschijnlijk naar de Vienna
ik ben benieuwd. 24 mei om 14:00 nederlandse tijd zal het event beginnen.

UPDATE:
er is een video verschenen over de nieuwe T-rex 2. hij is momenteel nog dat ik weet alleen in Amerika te verkrijgen. zal verwacht ik ergens in juni in nederland te verkrijgbaar zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=5mesWPM0Hhc
€229,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MmxiLd9Gav7c0UyLWTv5CwBREg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PF1fD2Jkv5olTm3RlyXzPrgM.webp?f=fotoalbum_large

T Rex 2 schijnt 15 juni o.a. in Duitsland beschikbaar te komen. Prijs vermoedelijk 229,-. Diverse reviews op YouTube laten een vernieuwde T Rex Pro zien met een iets andere styling (minimaal), betere schermresolutie en het nieuw Zepp Os wat we kennen van GTR 3. Betere workout ondersteuning vooral voor indoor oefeningen. En wat misschien wel belangrijkste feature is, is de import GPX files en navigatiemogelijkheden. Tijdens wandelingen en workout kun je overschakelen naar dat scherm.

Of dat het prijsverschil met T Rex Pro (nu 139,-) waard is weet ik niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7e7pebRvdaYecVVvf5oAhxuQm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9loIrATfczStxM2nNun27gR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B5TQ8oiqSKawJPXvhE4Li9BEjTw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYfcxSjofGNcovZQtyviNWRo.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren mijn T Rex 2 binnen gekregen. Mijn eerste indrukken zijn positief. De 2 heeft t.o.v. de Pro een minder "plastic look". O.a. door metalen Amazift element aan de zijkant. de 2 is ook iets minder hoog, oogt daardoor minder lomp. Het scherm is fantastisch, hogere resolutie en prachtig heldere kleuren. Met het nieuwe Zepp Os wat ook in de GTR 3 en GTR 3 pro te vinden is, een duidelijke verbetering ingezet. Er is nu een App store die overigens maar matig gevuld is. Amazfit is bezig met externe ontwikkelaars om daar verbetering in aan te brengen. De trainingssoftware vertoont veel gelijkenis met de Pro. Workout schermen zijn extreem te personaliseren door eigen doelen en parameters te selecteren. Heel fijn om je eigen layout te kunnen maken. GPS was bij de Pro al erg goed maar nu nog beter met het dual band systeem. Nauwkeurigheid is groter geworden. Fix binnen 3 seconden. Navigatiemogelijkheden worden op termijn verbeterd door een OTA firmware update. Import GPX bestanden en de breadcrum functionaliteit zullen worden toegevoegd. Nu kun je terug navigeren in de kortste lijn. Wat mij betreft niet erg veel toevoeging. Vanochtend een reboot toen ik die functie selecteerde tijdens een lange wandeling van 2,5 uur. Alle data daarmee verloren. Een dergelijk probleem was er ook bij de GTR 3 maar dat werd veroorzaakt door meldingen van apps. Dit is uiteindelijk met nieuwe firmware opgelost en dat zal hier ook wel gebeuren. Er is met het nieuwe Zepp Os voor Android gebruikers de mogelijkheid om te reageren op meldingen. IOS van Apple laat deze functionaliteit niet toe, jammer maar zo kennen we Apple. Inkomende gesprekken kunnen geweigerd worden. Er is geen bluetooth call function en geen muziekopslag. Voor mij ook niet nodig. Er is sprake van een grotere batterij en er wordt nu 24 dagen op gegeven bij normaal gebruik. Nu was de batterij in de Pro ook al heel goed. Met intensief gebruik, elke dag workout haalde ik 8-9 dagen. Op YouTube circuleren filmpjes waarin de de bestendigheid van de 2 extreem op de proef worden gesteld zoals krassen met een scherp voorwerp op het scherm en het bloot stellen aan extreem lage temperatuur. De 2 lijkt dat allemaal met glans te doorstaan. Op het eerste zicht duidelijke verbeteringen en een ideale smart sport watch (150 sporten te selecteren voor de workout). Conditie, voortgang en hersteltijd wordt bijgehouden. Goede upload naar Strava is voorzien. Is het verschil tussen de Pro (139,-) en de 2 (229,-) 90,- waard? Op termijn wel als de nieuwe toegezegde functies geïmplementeerd worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Frank Brouwers op 21-06-2022 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Nieuw topic over Amazfit T Rex 2

Frank Brouwers in "T Rex 2, ervaringen en discussie"

[ Voor 18% gewijzigd door Frank Brouwers op 21-06-2022 16:15 ]

Pagina: 1