Toon posts:

Denon AVR-X2500H met Denon HEOS 3 speakers

Pagina: 1
Acties:

• kashka
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-03-2021
Beste Tweakers,
Hoewel ik al jaren jullie dit bezoek tzt nu echt aangemeld voor tips betreffende denon 2500h receiver Aangeschaft omdat ik in verleden goede ervaringen had met denon. Nu nieuwe technologie met oude wilde combineren Dis platenspeler en Heos 3 speakers en spotify.
Had ook redelijke goede deal via Amezon Duitsland en al Heos 3 speakers in bezit bij aansluiten echter wilde ik de Heos speakers als front speakers instellen, lukt niet.
Nu 2 Heos als stereo gepaird, twee kleinen denon en subwoofer. Maar ( oude tv pakt de Heos niet, Wel op platenspeler en spotify weer alleen over de Heos en niet de bedrade speakers en subwoofer. Ben nu aan het twijfelen en zoeken Denon helpdesk slecht bereikbaar Moet ik Heos soundbar en eventueel subwoofer wireless aanschaffen ( heb geen groot huis) of kan ik toch de denon soundbar op receiver aansluiten die stuk goedkoper is en alsnog geluid uit mijn speakers Heos 3 krijgen Of is het ook mijn verouderde tv Die ik nog steeds prettig vind met behulp van chromecast
Alvast bedankt voor het lezen van de vele tekst :)

[Voor 0% gewijzigd door kashka op 28-03-2021 00:45. Reden: Twijfel over aankoop]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:00

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Post afgesplitst van Is een (Heos) versterker nodig bij Denon Bar?. Een topic kicken om te kapen is niet de bedoeling.

Ontopic:
Kan je je post nog eens doorlezen en aanvullen/verduidelijken? Ik vind het maar een warrig verhaal waar ik weinig uit kan halen. Alleen dat je de Denon HEOS 3 als Front Speakers wilde aansluiten op een ARX-X2500H. Dat kan niet. De H in receivers is voor HEOS als multi room en niet voor Main Zone. Verder lees ik een brij aan apparatuur maar ik krijg niet duidelijk wat nu het exacte doel is en wat je precies bedoelt. De ene keer is het "HEOS Soundbar" en later weer "Denon Soundbar" doel je op hetzelfde apparaat of een ander? Tevens zal het helpen om merken en types te noemen. Aan termen als "verouderde TV" zeggen niets.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-03 23:36
Volgens mij kunnen de reguliere receivers alleen gebruikt worden met bedrade surround speakers en via de app een stereo signaal dupliceren naar draadloze speakers. Als ik het goed begrijp wil je een draadloze 5.1 set. Daar heb je volgens mij de HEOS AVR voor nodig.
Als alternatief kun je een HEOS surround bar gebruiken als Center (en front?) en de HEOS 3's als achterspeakers.
In dat laatste geval zou je de pre-out van de X2500H kunnen gebruiken om het aantal aansluitingen op de sound bar te vergroten.

[Voor 35% gewijzigd door mac1987 op 28-03-2021 18:43]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mac1987 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:34:
In dat laatste geval zou je de pre-out van de X2500H kunnen gebruiken om het aantal aansluitingen op de sound bar te vergroten.
Hoe zie je die voor je? Als je de ingangen op een sound bar wil vergroten zal je de receiver voor de sound bar moeten zetten. Receiver heeft dan alle ingangen. Qua uitgang stel je de HDMI Out van de receiver in op beeld en geluid door naar de HDMI Out. De HDMI Out van de receiver sluit je dan weer aan op een ingang van de sound bar. Lijkt me erg omslachtig overigens. Zeker als je analoge bronnen hebt omdat de X2500 deze niet naar HDMI zet.

Pre Out van de X2500 zijn alleen voor Zone 2 en op lagere modellen (als de X2500) is Zone 2 beperkt tot alleen analoge signalen en netwerk. Waarbij Zone 3 maximaal 2.0 stereo is en je dus geen surround meer de sound bar in kan brengen via die connectie.

[Voor 18% gewijzigd door FeaR op 28-03-2021 18:57]

• mac1987
Receiver als HDMI switch naar soundbar (of tv en dan via ARC). Ik was in de veronderstelling dat de 2500 ook analoge pre-out zou hebben, maar kennelijk is dat aan de duurdere modellen voorbehouden (heb zelf de 4700). Voor stereo bronnen echter geen probleem lijkt me?

[Voor 10% gewijzigd door mac1987 op 28-03-2021 19:06]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mac1987 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:05:
Receiver als HDMI switch naar soundbar (of tv en dan via ARC).
Dat is zoals ik zei, sound bar na de receiver en alleen voor HDMI. Je haalde eerst de Pre Out van de Denon aan, vandaar dat ik het niet snapte (en het ook niet werkt).
Ik was in de veronderstelling dat de 2500 ook analoge pre-out zou hebben, maar kennelijk is dat aan de duurdere modellen voorbehouden (heb zelf de 4700). Voor stereo bronnen echter geen probleem lijkt me?
Assumptions.... ;) Zoals gezegd heeft de X2500H alleen Pre Out voor Zone 2. Dus maximaal stereo en alleen analoge bronnen. S/PDIF en hoger wordt bij de X2500 niet doorgezet. Daar heb je weer een model hoger voor nodig. Wil je ook HDMI naar Zone 2? Nog hogere serie. Al zit je dan ook op series met gewone Pre Out en niet meer voor Zone 2.

Pre Out gaat je echter nooit redden al was het aanwezig op de receiver. Die uitgangen in surround zie je wel op hogere serie receivers maar een sound bar met surround analoog in ben ik nog niet tegen gekomen.

Eigenlijk is de conclusie dat je een receiver niet moet willen combineren met een actieve sound bar. Als je alle opties open zou willen houden met die combinatie zit je aan relatief dure receivers en is het zonde om zo veel geld uit te geven aan iets wat alleen doorgeefluik is.

[Voor 9% gewijzigd door FeaR op 28-03-2021 19:34]

• mac1987
Ik zou het ook nooit als combi adviseren als nieuwkoop, maar hij heeft de 2500 al en wil draadloos surround. Er van uitgaande dat hij de ingangen gebruikt, heeft een sound bar altijd een tekort (een van de grote nadelen naar mijn mening). Gaat hij voor die optie, dan is dit een aardige workaround voor in ieder geval de HDMI aansluitingen.
De HEOS AVR is een mooiere oplossing, maar beperkt verkrijgbaar.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee