Toon posts:

Ram rgb werkt niet meer na deinstalleren Gigabyte

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tuner21
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-08-2021
Hallo tweakers,

Door een probleem wat ongerelateerd is aan dit probleem, heb ik alle software van Gigabyte verwijderd. Na het verwijderen kwam ik er achter dat er nog mappen achter waren gebleven dus ik heb deze verwijderd. Het oorsponkelijke probleem is nu opgelost, maar nu detecteerd rgb fusion mijn ram niet meer. Ik heb het al opnieuw geinstalleerd en verwijderd met Revo Uninstaller, maar het werkt nog steeds niet. Wat kan ik doen?

Alle reacties

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-11-2022

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Begrijp ik het goed dat je RAM nog wel werkt maar je alleen de rgb van het ram niet meer kan bedienen gigabyte fusion?

Misschien wel handig om te vermelden welk ram je gebruikt.

Heb je het al geprobeerd met een ander programma zoals OpenRGB?

Specs

• Tuner21
Ik gebruik hyperX fury 3200MHz modelnummer zou ik moeten opzoeken. Het ram werkt inderdaad perfect, maar ik kan de rgb met geen enkel programma bedienen. Ik heb in de bestanden van RGB fusion gekeken, en ik zag een aantal bestanden welke dingen in de bios aanpassen. Ik denk dat er iets fout is gegaan tijdens het incorrect verwijderen, en een bestand iets heeft gecorrupt. Zou dit mogelijk zijn?

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-03 13:31

Zorian

What the fox?

Meestal als ik dit geklier heb (heb zelf G.Skill maar heb ook wel eens dat het onbestuurbaar lijkt) is het een conflict tussen verschillende RGB programma's.
Zo heb ik zelf alleen al Corsair iCUE, Gigabyte RGB Fusion, G.Skill Trident Z RGB software en ASUS Armoury (oftewel Aura) op mn pc staan en de RAM kan in principe door de laatste 3 aangestuurd worden. Ik moet regelmatig kloten met aan/uit zetten in de verschillende software, paar keer rebooten en dan werkt het weer voor een tijdje.
Heb je misschien ook nog een ander RGB programma?

• Tuner21
Ik had ook HyperX Ngenuity, maar het lijkt erop dat hij totaal niet gedetecteerd wordt door de bios, aangezien ik in de bios een instelling heb aangepast zodat de rgb tijdens het starten uit gaat. Alle rgb ging uit behalve de rgb van het ram. Het moet haast wel aan de bios liggen aangezien alles 5 minuten voor het verwijderen perfect werkte. Ik hoop dat een bios update dit oplost.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:35

Tens

fits the description

Tuner21 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:47:
Door een probleem wat ongerelateerd is aan dit probleem, heb ik alle software van Gigabyte verwijderd.
Wat was het probleem, en waarom was Gigabyte software (en drivers?) verwijderen de oplossing?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Tuner21
De pc ging altijd in het "Hoge Prestaties" energieschema, en dat kwam voormoedelijk door de easytune app die ik nooit gebruikt heb. Ik had op reddit gelezen dat dit meestal komt door Gigabyte's software. Dat klopte in mijn geval, maar nu heb ik dus dit probeem.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee