Toon posts:

[HP Proliant DL380 gen9] Ineens geen boot meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 07:21
Beste allemaal,

Sind gisteren boot mijn HP Proliant DL380 gen9 niet meer.
Ik krijg deze melding:

Het vreemde is dat alle hardware gewoon werkt (kan wel in de system-tests uiteraard) Hoe kan het dat dit ineens gebeurt? weet iemand hoe dit op te lossen is?

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Wat zegt ILO over je hardware of disken? Start de F10 eens op met Intelligent Provisioning en kijk of je raid nog wel in orde is. (Of die dit vanuit ILO als je ILO5 draait)

[Voor 25% gewijzigd door HKLM_ op 28-03-2021 18:51]

πŸ‘©β€πŸš€ -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- πŸš€

• kuwerti
HKLM_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:50:
Wat zegt ILO over je hardware of disken? Start de F10 eens op met Intelligent Provisioning en kijk of je raid nog wel in orde is. (Of die dit vanuit ILO als je ILO5 draait)
Ik heb de ILO (ILO4) gestart.

start ik de HPE Smart Storage Admin ga dan zie ik dit:

de controller geeft dus een foutmeldfing

en ook nog deze:

geen idee hoe dit op te lossen
iemand tips?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Slot unknown, vreemd. Datum staat ook op 2001. Je zou bijna zeggen een defect moederbord / controller.

Met zulke hardware heb je toch wel support bij HP? Of een andere dienstverlener.

[Voor 29% gewijzigd door Vorkie op 28-03-2021 19:26]

• HKLM_
  • Nu online
Je smart array P440 reageert niet of is defect. Wat je kan doen is:

- server uit, en de P440 loshalen en opnieuw erin zetten
- kijken of er een firmware update is voor de P440 en deze flashen via SUM

πŸ‘©β€πŸš€ -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- πŸš€

• kuwerti
Vorkie schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:24:
Slot unknown, vreemd. Datum staat ook op 2001. Je zou bijna zeggen een defect moederbord / controller.

Met zulke hardware heb je toch wel support bij HP? Of een andere dienstverlener.
ha, scherp van die datum.
Als ik hem nu herstart dan krijg ik weer een andere melding:

[Voor 12% gewijzigd door kuwerti op 28-03-2021 19:31]

• HKLM_
  • Nu online
kuwerti schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:31:
[...]

ha, scherp van die datum.
Als ik hem nu herstart dan krijg ik weer een andere melding:

[Afbeelding]
Zie daar, even de laatste firmware downloaden en flashen en kijken wat die gaat doen.
Wat je kan doen als deze er nog niet op staat is de hele SPP flashen dan is al je hardware weer aardig bij.

[Voor 8% gewijzigd door HKLM_ op 28-03-2021 19:34]

• kuwerti
HKLM_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:33:
[...]

Zie daar, even de laatste firmware downloaden en flashen en kijken wat die gaat doen.
Wat je kan doen als deze er nog niet op staat is de hele SPP flashen dan is al je hardware weer aardig bij.
ok, je zou mij ontzettend uit de brand helpen hoe ik dat (SPP flashen) zou moeten doen. heb je een tip?

• HKLM_
  • Nu online
kuwerti schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:36:
[...]

ok, je zou mij ontzettend uit de brand helpen hoe ik dat (SPP flashen) zou moeten doen. heb je een tip?
Zeker, geef een een paar minuten dan zoek ik ff één en ander voor je op :)

• kuwerti
HKLM_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:37:
[...]

Zeker, geef een een paar minuten dan zoek ik ff één en ander voor je op :)
je bent nu al een topper :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:42
laatste SPP voor gen9 is 2020.09.0 (https://techlibrary.hpe.c...ex.aspx?version=2020.09.0)
hier heb je een support contract voor nodig.
je kan natuurlijk ook gewoon googelen naar 2020.09.0 en een alternatieve bron vinden...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
kuwerti schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:38:
[...]

je bent nu al een topper :-)
Hier kan je de SPP downloaden: https://techlibrary.hpe.c...rvice_pack/spp/index.aspx Deze is voor een G10 en een G9

Het makkelijkst is om een bootable USB te maken met de ISO.
Daar eigenlijk van booten en de wizard doorlopen is echt heel simpel.

Je kan ook de ISO mounten op je windows laptop en SUM opstarten uit de directory's en verbinden met ILO en zo upaten. (gaat via je browser)

https://support.hpe.com/h...ay?docId=emr_na-c05219734

Hier nog een mooie video:

YouTube: Tutorial on Installing and updating iLO and HP Service Pack for Prol...

Edit: Volgens mij zou je ook de laatste firmware van de P440 kunnen downloaden en deze via intelligent provisioning installeren.

Mocht je een support contact hebben met HPE dan wel eerst die firmware flashen voordat je de case aanmaakt anders krijg je hem 100% terug met het verzoek eerst te updaten :P

[Voor 13% gewijzigd door HKLM_ op 28-03-2021 19:48]

• kuwerti
HKLM_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:42:
[...]

Hier kan je de SPP downloaden: https://techlibrary.hpe.c...rvice_pack/spp/index.aspx Deze is voor een G10 en een G9

Het makkelijkst is om een bootable USB te maken met de ISO.
Daar eigenlijk van booten en de wizard doorlopen is echt heel simpel.

Je kan ook de ISO mounten op je windows laptop en SUM opstarten uit de directory's en verbinden met ILO en zo upaten. (gaat via je browser)

https://support.hpe.com/h...ay?docId=emr_na-c05219734

Hier nog een mooie video:

YouTube: Tutorial on Installing and updating iLO and HP Service Pack for Prol...

Edit: Volgens mij zou je ook de laatste firmware van de P440 kunnen downloaden en deze via intelligent provisioning installeren.

Mocht je een support contact hebben met HPE dan wel eerst die firmware flashen voordat je de case aanmaakt anders krijg je hem 100% terug met het verzoek eerst te updaten :P
Thanks voor al het support.

@HKLM_ :

ok, ben nu bezig met het downloaden van de genoemde service pack (2020.09 voor gen10) het is 1 iso zo te zien. Hoe kan ik hier nu een bootable-iso van maken?

• HKLM_
  • Nu online
kuwerti schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:54:
[...]

Thanks voor al het support.

@HKLM_ :

ok, ben nu bezig met het downloaden van de genoemde service pack (2020.09 voor gen10) het is 1 iso zo te zien. Hoe kan ik hier nu een bootable-iso van maken?
Ik gebruikte voor de SPP’s altijd de USB Key Utility van HPE
https://support.hpe.com/h...9945en_us&docLocale=en_US

Ik deed in het begin ook altijd de SPP’s met de bootable usb maar met meerdere servers op verschillende locaties is de SUM tool in de browser veel relaxter.

[Voor 15% gewijzigd door HKLM_ op 28-03-2021 19:57]

• kuwerti
HKLM_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:56:
[...]

Ik gebruikte voor de SPP’s altijd de USB Key Utility van HPE
https://support.hpe.com/h...9945en_us&docLocale=en_US

Ik deed in het begin ook altijd de SPP’s met de bootable usb maar met meer dan twee servers op meerdere locaties is de SUM tool in de browser veel relaxter.
Downloading Key-util :-)

als ik die usb-boot eenmaal heb dan is het gewoon de server starten en dan starten (boot-menu) van die usb toch?

• HKLM_
  • Nu online
kuwerti schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:58:
[...]

Downloading Key-util :-)

als ik die usb-boot eenmaal heb dan is het gewoon de server starten en dan starten (boot-menu) van die usb toch?
Yes starten van de USB en dan de HPE tool doorlopen er zit een soort auto update in (volgens mij kiest hij daar automatisch voor) of je kiest voor handmatig en selecteert zelf de updates die je wilt installeren. Daarna Deployment en wachten. :)

• kuwerti
HKLM_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:04:
[...]

Yes starten van de USB en dan de HPE tool doorlopen er zit een soort auto update in (volgens mij kiest hij daar automatisch voor) of je kiest voor handmatig en selecteert zelf de updates die je wilt installeren. Daarna Deployment en wachten. :)
ok, thanks. gaat nog wel ff duren. die file is 9GB groot en echt snel gaat het niet...... (nog 50 minuten te gaan)

@HKLM_ ik neem aan dat ik daarna nog de firmware voor de array-controller ( p440ar) moet doen, of zit dat bij deze package in?

[Voor 12% gewijzigd door kuwerti op 28-03-2021 20:08]

• HKLM_
  • Nu online
kuwerti schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:07:
[...]

ok, thanks. gaat nog wel ff duren. die file is 9GB groot en echt snel gaat het niet...... (nog 50 minuten te gaan)

@HKLM_ ik neem aan dat ik daarna nog de firmware voor de array-controller ( p440ar) moet doen, of zit dat bij deze package in?
Zit hier bij in :) je ziet alle componenten met de huidige versie en de te updaten versie. Je kan hardware aan of uit vinken voor de update.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kuwerti
HKLM_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:10:
[...]

Zit hier bij in :) je ziet alle componenten met de huidige versie en de te updaten versie. Je kan hardware aan of uit vinken voor de update.
@HKLM_ ok, duidelijk. nogmaals dank voor deze hulp. het is nogal een groot probleem en fijn dat er wat hulp is :-) ik houd jullie op de hoogte. nog 40 download minuten te gaan..... :z

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... πŸ•°οΈ

kuwerti schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:15:
[...]

@HKLM_ ok, duidelijk. nogmaals dank voor deze hulp. het is nogal een groot probleem en fijn dat er wat hulp is :-) ik houd jullie op de hoogte. nog 40 download minuten te gaan..... :z
Succes, houd ons op de hoogte :)

β˜€οΈ Goedemorgen zonneschijn! β˜€οΈ
β˜€οΈJa, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! β˜€οΈ

• HKLM_
  • Nu online
kuwerti schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:15:
[...]

Is dit toevallig je hypervisor welke nu offline is?

• kuwerti
HKLM_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:35:
[...]

Is dit toevallig je hypervisor welke nu offline is?
@HKLM_

Deze vraag snap ik even niet. de server waar het on gaat is onze productieserver met Hyper-V (windows 2019) met een aantal VM's. is dat wat je bedoelt?

Andere vraag:
Deze pagina beschrijft exact het probleem. Advies is om de System ROM te updaten. zit deze ook in die package? (Service pack) (nog 16 minutebn download trouwens) ?

• HKLM_
  • Nu online
kuwerti schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:44:
[...]

@HKLM_

Deze vraag snap ik even niet. de server waar het on gaat is onze productieserver met Hyper-V (windows 2019) met een aantal VM's. is dat wat je bedoelt?

Andere vraag:
Deze pagina beschrijft exact het probleem. Advies is om de System ROM te updaten. zit deze ook in die package? (Service pack) (nog 16 minutebn download trouwens) ?
Je dat bedoel ik :) heb je die ook redundant uitgevoerd? of zit je nu in de penarie omdat je vm’s down zijn?
De System ROM zit er als het goed is ook bij :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kuwerti
HKLM_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:47:
[...]

Je dat bedoel ik :) heb je die ook redundant uitgevoerd? of zit je nu in de penarie omdat je vm’s down zijn?
De System ROM zit er als het goed is ook bij :)
@HKLM_

ik heb wel veaam backups dus er is een alternatief. de ISO is trouwens binnen, maar die key-tool werkt niet. als ik in onderstaande scherm op "Next" klik dan zie ik even een ronddraaiend icoontje en dan is ineens de key-app weg (lijkt wel of ie crashed)

• HKLM_
  • Nu online
kuwerti schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:51:
[...]

@HKLM_

ik heb wel veaam backups dus er is een alternatief. de ISO is trouwens binnen, maar die key-tool werkt niet. als ik in onderstaande scherm op "Next" klik dan zie ik even een ronddraaiend icoontje en dan is ineens de key-app weg (lijkt wel of ie crashed)
[Afbeelding]
Doe het anders ff met rufus (al heb ik daar wel een boot issues mee gehad met HP) maar proberen kan zeker! https://rufus.ie/

• kuwerti
HKLM_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:54:
[...]

Doe het anders ff met rufus (al heb ik daar wel een boot issues mee gehad met HP) maar proberen kan zeker! https://rufus.ie/
@HKLM_
Rufus is nu bezig met genereren / maken van de USB :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 22:31
je kan de iso gewoon booten via ilo, je hoeft geen usb stick maken. ( ilo virtual dvd)

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

• kuwerti
HKLM_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:54:
[...]

@hklm. Rufus = running..

copying iso files: 15% gaat nog ff duren dus :-)

• kuwerti
tazzdevil schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:02:
je kan de iso gewoon booten via ilo, je hoeft geen usb stick maken. ( ilo virtual dvd)
ok, maar dan moet de server op het netwerk zitten denk ik? en dan moet ik een soort van client op mijn andere netwerk-PC installeren. ik ga het eerst ff met die usb proberen. als dat niet lukt ga ik dit checken.

Dank voor het meedenken @tazzdevil

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sebastiebas
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Mocht het niet lukken met die enorme .iso, ik ben net klaar met het updaten van een aantal GEN 9's en heb eventueel een .iso voor je van 1.9 GB, deze heeft een wat specifiekere set aan firmware aan boord maar bevat in ieder geval wat jij nodig hebt voor je controller.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kuwerti
sebastiebas schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:26:
Mocht het niet lukken met die enorme .iso, ik ben net klaar met het updaten van een aantal GEN 9's en heb eventueel een .iso voor je van 1.9 GB, deze heeft een wat specifiekere set aan firmware aan boord maar bevat in ieder geval wat jij nodig hebt voor je controller.
hoi @sebastiebas het is gelukt met de ISO. hij is nu alles aan het updaten. heb dus geen ISO nodig op dit moment. Super bedankt voor je aanbod trouwens. geweldig!

• kuwerti
pff. het zit niet mee. had de USB in de front-usb aansluiting gedaan., en dan via boot-opties deze gekozen. ik kreeg inderdaad netje de keuze tussen 'automatisch update' and manual update. ik had automatisch gekozen maar krijg dan ineens dit scherm te zien:

• kuwerti
sebastiebas schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:26:
@sebastiebas misschien toch handig om jouw ISO te kunnen testen. zou ik deze kunnen ontvangen (en wat is een
handige manier hiervoor?)

• HKLM_
  • Nu online
Probeer anders eens via handmatig de iso van @sebastiebas gaat waarschijnlijk hetzelfde doen maar bevat minder drivers etc dan die van jou hij heeft een curtom ISO gemaakt.

Je hebt waarschijnlijk de HPE Intelligent Provisioning recocery nodig om je bin/ash: can't access tty op te lossen.

https://support.hpe.com/h...cId=emr_na-a00017676en_us

[Voor 36% gewijzigd door HKLM_ op 28-03-2021 21:35]

• kuwerti
HKLM_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:33:
Probeer anders eens via handmatig de iso van @sebastiebas gaat waarschijnlijk hetzelfde doen maar bevat minder drivers etc dan die van jou hij heeft een curtom ISO gemaakt.
@HKLM_
Handmatig geeft exact dezelfde foutmelding (unable to mount the file system [cdrom] etc..
misschien toch dan direct vanaf mijn eigen desktop? en is dat redelijk eenvoudig? welke software moet ik dan installeren op mijn dekstop?

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-03 14:41
tazzdevil schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:02:
Dit is by far het makkelijkste, zo doe ik ook altijd de SSP's over onze servers heen.
Je hebt een PC nodig welke toegang heeft tot de ILO-interface/website, en op die PC download je de ISO en mount je via ILO.
Heel fool-proof en gebruikersvriendelijk.

Heb je toevallig een HP Carepack op deze server lopen? Dan kan je eventueel ook nog remote assistance krijgen vanuit HP.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar iLO is niet aangesloten zoals je kan zien in 1 vd print screens.

• HKLM_
  • Nu online
Copy the SPP to a USB thumb drive, hard drive, or file system. For instructions, see the SPP Quick Start Guide
Launch HP SUM from the root of the ISO:

launch_hpsum.bat (Windows)

Daarna opent er een browser en kan je verbinden met de ILO van je server.

• Rossi
Vorkie schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:40:
Maar iLO is niet aangesloten zoals je kan zien in 1 vd print screens.
Sorry, daar had inderdaad niet goed naar gekeken...
Zodra server weer online is is dat zeker een aanrader, ook voor alarmering vanuit ILO over hardware-errors (zoals deze).

Dan kan je beter het advies van HKLM_ opvolgen.

• kuwerti
HKLM_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:40:
Copy the SPP to a USB thumb drive, hard drive, or file system. For instructions, see the SPP Quick Start Guide
Launch HP SUM from the root of the ISO:

launch_hpsum.bat (Windows)

Daarna opent er een browser en kan je verbinden met de ILO van je server.
ik heb dit gedaan en de Smart Update Manager draait.
als ik nu naar de nodes ga dan zie ik de server nog niet. In welke status moet de server zijn?
m.a.w. op welk 'scherm' moet de server staan om deze updates te kunnen ontvangen? (welke keuzes bij booten moet ik dan doen?)

<<ik zie nu dat dit niet gaat werrken omdat ILO niet draait...) dan dus toch maar weer voor de usb-optie) :-)

[Voor 8% gewijzigd door kuwerti op 28-03-2021 21:48]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
kuwerti schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:47:
[...]

ik heb dit gedaan en de Smart Update Manager draait.
als ik nu naar de nodes ga dan zie ik de server nog niet. In welke status moet de server zijn?
m.a.w. op welk 'scherm' moet de server staan om deze updates te kunnen ontvangen? (welke keuzes bij booten moet ik dan doen?)

<<ik zie nu dat dit niet gaat werrken omdat ILO niet draait...) dan dus toch maar weer voor de usb-optie) :-)
Kan je ILO niet ff aanslingeren? Die moet je namelijk bij Node toevoegen.
Hier heb je een handleiding https://support.hpe.com/h...play?docId=a00018258en_us

[Voor 11% gewijzigd door HKLM_ op 28-03-2021 21:55]

• kuwerti
HKLM_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:51:
[...]

Kan je ILO niet ff aanslingeren?
@HKLM_ help mij ff. hoe doe ik dit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sebastiebas
  • Nu online
Excuus, Ik was in de veronderstelling dat alles nu goed liep. Ik ga de .iso even ergens neerzetten.

• HKLM_
  • Nu online
kuwerti schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:55:
[...]

@HKLM_ help mij ff. hoe doe ik dit?
Netwerkkabel in de ILO poort en dan naar het IP adres gaan wat die krijgt (zie je o.a tijdens het booten)
De login gegevens staan op het uittrekbare kaartje aan de voorkant van je server.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rossi
HKLM_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:56:
[...]

Netwerkkabel in de ILO poort en dan naar het IP adres gaan wat die krijgt (zie je o.a tijdens het booten)
De login gegevens staan op het uittrekbare kaartje aan de voorkant van je server.
Of op een sticker bovenop de server, hangt van je model af.

• sebastiebas
  • Nu online
@kuwerti Ik heb je een PM gedaan met de link naar de .iso

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kuwerti
Ik ben nog wel ff druk vanavond. voordat ik met dat ILO aan de slag ga, heb ik inmiddels wel al (via dat boot-provisioning F10 menu) een update kunnen uitvoeren.,

er is dus e.e.a. geupdate, ga nu kijken of dat iets geholpen heeft :-) als dat niet zo is dan ga ik met de iso van @sebastiebas aan de slag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rossi
Top, laat even weten hoe het gaat.

• HKLM_
  • Nu online
Ziet er goed uit je P440AR is zo te zien geupdate!

• kuwerti
HKLM_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:20:
Ziet er goed uit je P440AR is zo te zien geupdate!
ja, ik ben heel gelukkig. ben nu nog een keer update-check aan het doen. daarna reboot en dan afwachten..... (die updatecheck is trouwens wel gigantisch traag...)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rossi
kuwerti schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:23:
[...]

ja, ik ben heel gelukkig. ben nu nog een keer update-check aan het doen. daarna reboot en dan afwachten..... (die updatecheck is trouwens wel gigantisch traag...)
Klopt, hij maakt eerst een baseline en controleert dat tegen alles wat er aanwezig is aan hardware in jouw server en controleert daarna of er updates zijn in die enorme ISO.

Ik ben heel benieuwd of je raid-array weer herkend gaat worden!

• kuwerti
helaas raid-array niet gelukt. (het het gevoel dat die update niet helemaal goed gaat omdat ik, nadat ik alles check, weer exact hetzelfde lijstje met updates krijg) ben nu aan de slag met ILO. Heb netwerkkabel in het ILO-slot van de server gedaan. en de smart -update manager op mijn desktop. Ik zie nu de node verschijnen, maar ik heb een probleem met de crednetials. username is Administrator en password is toch het 8-cijferige getal op het kaartje van de server?

Wat doe ik fout?

wil nu de service-pack dioe ik gedownload heb testen

[Voor 17% gewijzigd door kuwerti op 28-03-2021 22:55]

• HKLM_
  • Nu online
kuwerti schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:53:
helaas raid-array niet gelukt. (het het gevoel dat die update niet helemaal goed gaat omdat ik, nadat ik alles check, weer exact hetzelfde lijstje met updates krijg) ben nu aan de slag met ILO. Heb netwerkkabel in het ILO-slot van de server gedaan. en de smart -update manager op mijn desktop. Ik zie nu de node verschijnen, maar ik heb een probleem met de crednetials. username is Administrator en password is toch het 8-cijferige getal op het kaartje van de server?

Wat doe ik fout?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

wil nu de service-pack dioe ik gedownload heb testen
Ja dat wachtwoord zou moeten werken tenzij iemand hem veranderd heeft...

Ik haak nu wel af :P morgen kan ik je nog wel opweg helpen maar de wekker gaat weer vroeg helaas.

• kuwerti
HKLM_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:56:
[...]

Ja dat wachtwoord zou moeten werken tenzij iemand hem veranderd heeft...

Ik haak nu wel af :P morgen kan ik je nog wel opweg helpen maar de wekker gaat weer vroeg helaas.
helemaal goed. dank je wel. er is toch iets in de raid-array verandert (teaser voor morgen): :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rossi
Ik ben bang dat je het niet meer gaat redden met een firmware update. De firmware van je raidcontroller heb je net al upgrade gegeven en dat heeft niet geholpen.
Wat zegt de server nu als je in de Smart Storage Admin kijkt?

*Ik zie net de melding over je BBWC. Laat die even rustig opladen.
Maar je server zou in deze status nog steeds je storage moeten kunnen zien en er ook van kunnen booten.
Wat is de status van de array (los van de melding die je liet zien)?

Ik zag dat je via Veeam backups maakt. Is het niet sneller om een nieuwe Hyper-V server te installeren en de vms te restoren? Ik weet niet hoe kritisch de vms zijn, dus dat kan je beter zelf inschatten denk ik.

Ik ga ook slapen. Succes nog even.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PerfectPC
Met het risico een open deur in te trappen: wordt het niet stilaan tijd professionele hulp in te schakelen?
Alle acties tot nu toe zijn behoorlijk basis voor hpe stuff, en daar lijk je niet mee vertrouwd.
Als er straks recovery werk nodig is, begin ik toch te twijfelen of die vm’s veilig zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kuwerti
PerfectPC schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:14:
Met het risico een open deur in te trappen: wordt het niet stilaan tijd professionele hulp in te schakelen?
Alle acties tot nu toe zijn behoorlijk basis voor hpe stuff, en daar lijk je niet mee vertrouwd.
Als er straks recovery werk nodig is, begin ik toch te twijfelen of die vm’s veilig zijn.
VM's zijn inmiddels restored naar andere server. Ben nu bezig deze weer aan de praat te krijgen. en ik heb eindelijk resultaat: als ik nu een ONE TIME BOOT TO HDD doe dan start windows (eindelijk) weer op en werkt de server weer. nu ff uitzoeken hoe ik dat permanent kan aanpassen, zal misschien toch met die batterij te maken hebben dan?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
Lekker bezig! Goed dat het gelukt is, kijk voor je smart array battery’s nog even of deze in orde zijn. Dit kan je doen in ILO.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:20
De batterijen in dit sort smart arrays vervingen wij altijd preventief bij mijn vorige werkgever ivm dit soort rare issues.

• kuwerti
Een hele goede morgen allemaal,

Ik heb tot gisteravond 23:30 doorgewerkt en de server hangt weer in het rack op kantoor en werkt. Dat is dus fijn nieuws en ik wil iedereen nogmaals bedanken voor alle hulp.

Het enige probleem wat ik nog heb is dat de server niet 'automatisch' start (Boot Mode:UEFI) ik krijg dan nog steeds de melding dat er "No Bootable devices were detected' ik moet de server nu starten door in het bootmenu op 'Legacy bios One-Time Boot te kiezen:

dan krijg ik dat de Boot Mode 'Legacy BIOS: is:

en in het menu kies ik dan optie 3:
"One Time Boot to HDD"

en dan start windows 2019 server normaal op. ik ga iig de batterij-packs (en de bios batterij) vervangen. dat an geen kwaad denk ik. kan dat de reden zijn dat uefi-boot niet werkt?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:20
Als je smart array z'n config verliest, dan gaat hij zich niet aanmelden als boot device neem ik aan :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rossi
Is SATA AHCI enabled in de Bios? Dat is nodig om te booten vanaf een local disk via UEFI.
Kan zijn dat de HP SPP misschien wat settings heeft aangepast (zou niet moeten, maar zou ook niet de eerste keer zijn).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kuwerti
ik ga het later bekijken. dank voor de tips

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rossi
En anders zou ik zeggen (als je een actief Carepack hebt) om contact op te nemen met HP.
Die kunnen het wat makkelijker en vooral sneller troubleshooten dan via een forum :)

• PerfectPC
Ben je zeker dat die als UEFI geΓ―nstalleerd is? Als hij kan booten vanuit BIOS zou me dat verbazen...
In bios de boot setup even rechttrekken en klaar.

• HKLM_
  • Nu online
@kuwerti Alle issues opgelost vandaag?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kuwerti
@HKLM_ en alle anderen: jazekers (sorry voor de late update) ik heb de bios aangepast zodat die weer normaal opstart. ik heb nieuwe accu-packs besteld en ga die ook vervangen (en eveneens die bios-batterij) ik ga van de week nog eens die grote service-pack via ILO te 'uploaden' vanaf mijn laptop, maar ik moet nog even uitzoeken hoe ik dat moet doen, maar tot dusver: Alles werkt weer!!!
:-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HKLM_
  • Nu online
kuwerti schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:32:
@HKLM_ en alle anderen: jazekers (sorry voor de late update) ik heb de bios aangepast zodat die weer normaal opstart. ik heb nieuwe accu-packs besteld en ga die ook vervangen (en eveneens die bios-batterij) ik ga van de week nog eens die grote service-pack via ILO te 'uploaden' vanaf mijn laptop, maar ik moet nog even uitzoeken hoe ik dat moet doen, maar tot dusver: Alles werkt weer!!!
:-)
Nice lekker man! Hier vast een mooie handleiding hoe je die batterijen kan vervangen!

https://support.hpe.com/h...play?docId=a00043757en_us

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rossi
Lekker bezig @kuwerti , goed nieuws!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee