Netwerkadapter verdwenen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paardenmeisje
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-03-2021
Hulp gevraagd!

Zo nu en dan verdwijnt mijn netwerkadapter uit het niets, meestal nadat ik mijn laptop even opnieuw opstart is die er op magische wijze weer.

Echter komt de netwerk adapter nu niet meer terug. Dit heb ik 1x eerder gehad en heeft een vriend er naar gekeken en gefixt. (Toen had ik een aantal dagen geen laptop).

Nu lijkt dit dus een never ending story te worden en wil ik het ook zelf gewoon kunnen fixen want ik heb m morgen nodig voor werk.

Als ik het netwerk icoontje open kan ik mijn laptop alleen op vliegtuigstand zetten en komt er geen wifi optie. Ik heb al geprobeerd om het netwerk opnieuw in te stellen en de netwerkadapters die bij apparaatbeheer te vinden zijn verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Dit haalt niks uit en ben nu radeloos. Kan iemand mij asjeblieft helpen?

De probleem oplosser geeft aan : er is geen correct geinstalleerde netwerkadapter gevobden. Als u een netwerkadapter hebt, dient u het stuurprogramma opnieuw te instaleren.
(Ook daar naar gekeken maar mijn laptop geeft aan dat ik de nieuwste versies heb?) Ook zonder internet is het natuurlijk een lastig verhaal.

Ik ben trouwens een leek wat computers betreft dus niet te moeilijk asjeblieft haha :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:14
Zit er op die laptop (wat is 't merk en model trouwens?) stiekem ergens een knopje of een sneltoets(combinatie) om wifi aan/uit te zetten? Zou zo kunnen zijn dat die per ongeluk wordt ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paardenmeisje
Nee ik zie nergens een knopje of schuifknopje.
Merk is asus vivobook model S512F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:14
Volgende optie zou kunnen zijn om even te kijken in Apparaatbeheer. Onder Netwerkadapters de betreffende adapter rechts-klikken > Eigenschappen > Energiebeheer. Staat hier de optie "De computer toestaan dit apparaat uit te schakelen om energie te besparen" uit? Deze uitzetten kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orvintax
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-04 23:18

orvintax

www.fab1an.dev

ShitHappens schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:10:
Zit er op die laptop (wat is 't merk en model trouwens?) stiekem ergens een knopje of een sneltoets(combinatie) om wifi aan/uit te zetten? Zou zo kunnen zijn dat die per ongeluk wordt ingedrukt.
Ik denk als dit het geval zou zijn dat Windows die melding over de drivers niet zou geven. Althans lijkt me toch :P

https://dontasktoask.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orvintax
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-04 23:18

orvintax

www.fab1an.dev

@Paardenmeisje
Misschien dat er iets mis is met die drivers, misschien de driver verwijderen opnieuw opstarten en dan kijken wat er gebeurd.

https://dontasktoask.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paardenmeisje
ShitHappens schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:31:
Volgende optie zou kunnen zijn om even te kijken in Apparaatbeheer. Onder Netwerkadapters de betreffende adapter rechts-klikken > Eigenschappen > Energiebeheer. Staat hier de optie "De computer toestaan dit apparaat uit te schakelen om energie te besparen" uit? Deze uitzetten kan helpen.
Ik heb 8 netwerkadapters daar staan, geen idee welke het is ook :pAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GGoYfdpaP6WuOZG_LvyevjvLttY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nFKT3tG5a8Ijm0Fu56ccGPGf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paardenmeisje
fatraaij schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:33:
@Paardenmeisje
Misschien dat er iets mis is met die drivers, misschien de driver verwijderen opnieuw opstarten en dan kijken wat er gebeurd.
Ik ben bereid alles te proberen! Hoe moet ik dit alleen doen dan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Paardenmeisje schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:45:
[...]

Ik heb 8 netwerkadapters daar staan, geen idee welke het is ook
Dat zijn allemaal standaard dingen in windows. Er staat geen wifi kaart tussen.

Misschien heel simpel gedacht hoor: maar waarom vraag je die vriend niet even wat hij destijds heeft gedaan?
Wij kunnen wel gaan gissen, maar hij heeft het al eens opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paardenmeisje
g1n0 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:51:
[...]

Dat zijn allemaal standaard dingen in windows. Er staat geen wifi kaart tussen.

Misschien heel simpel gedacht hoor: maar waarom vraag je die vriend niet even wat hij destijds heeft gedaan?
Wij kunnen wel gaan gissen, maar hij heeft het al eens opgelost.
Hij antwoord niet 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 15:49

r44

Wat gebruik je Wifi of kabel verbinding.
Op de afbeelding zie bij netwerkadapter geen Wifi en ook geen Ethernet controller staan.

Klik met rechts op Netwerk toegang en kies voor netwerk - en Internetinstellingen openen.
Wat zegt Netwerk status?

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paardenmeisje
r44 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:04:
Wat gebruik je Wifi of kabel verbinding.
Op de afbeelding zie bij netwerkadapter geen Wifi en ook geen Ethernet controller staan.

Klik met rechts op Netwerk toegang en kies voor netwerk - en Internetinstellingen openen.
Wat zegt Netwerk status?
Met wifi!
Status is : niet verbonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44

r44

Ga weer naar de status overzicht.
Klik op Wifi Wifi moet aan staan en klik dan op beschikbare netwerk weergegeven.
Selecteer je Wifi netwerk klik er op zet een vinkje bij automatisch verbinden en
klik op verbinding maken.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paardenmeisje
r44 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:59:
Ga weer naar de status overzicht.
Klik op Wifi Wifi moet aan staan en klik dan op beschikbare netwerk weergegeven.
Selecteer je Wifi netwerk klik er op zet een vinkje bij automatisch verbinden en
klik op verbinding maken.
Dat kan niet, ik zie nergens wifi optie staan 😔
Ik heb net mijn laptop gereset. Ook dat heeft niks uitgehaald.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bl6GX25WnHJZOLBLmX36kWhiPzI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E9iEyTX5sYq8Tji12UZNXvHO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44

r44

Paardenmeisje schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:06:
[...]

Dat kan niet, ik zie nergens wifi optie staan 😔
Ik heb net mijn laptop gereset. Ook dat heeft niks uitgehaald.[Afbeelding]
Aan de linkenkant van het scherm ook niet?

Zo ziet het bij mij uit. https://imgur.com/CVMUT7l

Probeer ook eventueel indien mogelijk je router te resetten.

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paardenmeisje
r44 schreef op zondag 28 maart 2021 @ 18:23:
[...]

Aan de linkenkant van het scherm ook niet?

Zo ziet het bij mij uit. https://imgur.com/CVMUT7l

Probeer ook eventueel indien mogelijk je router te resetten.
Nee aan de linkerkant ook niet, heb zelfs in de zoekbalk wifi opgezocht maar er is nergens een optie daarvoor.
Ik internet altijd via de hotspot van mijn telefoon.
Het heeft niets te maken met een router of internetverbinding.
Wifi is gewoon gone :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-04 18:40

Wish

ingwell

Scan eens voor nieuwe hardware? (stap 2D uit deze troubleshoot manual)

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paardenmeisje
Ook dit werkt niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Al geprobeerd om opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paardenmeisje
Dit is wat ik geprobeerd heb :

* Al 23 keer opnieuw opgestart, dit heeft in het verleden wel gewerkt want ik heb dit probleem vaker maar nu lukt het dus niet meer.
* Computer gereset (bestanden gehouden)
*Netwerk gereset
*Netwerk adapters verwijderd en opnieuw geinstalleerd
*Netwerk adapter (Wireless ) is niet aanwezig dus deze gedownload, echter wilt mijn computer deze niet herkennen.
Ik zit dus nu met een probleem want ik weet nu niet meer wat ik kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Paardenmeisje schreef op zondag 28 maart 2021 @ 16:45:
[...]

Ik heb 8 netwerkadapters daar staan, geen idee welke het is ook :p[Afbeelding]
Windows herkent overduidelijk geen netwerk adapter, dus zoeken naar wifi netwerken, router rebooten, laptop rebooten en airplane mode uitschakelen gaat allemaal niet helpen.

Het zou kunnen dat er in apparaatbeheer onder "onbekende apparaten" nog iets te vinden is. Maar meestal herkent windows wel dat het een netwerkadapter is en plaatst hij hem onder die categorie. Eventueel kun je "toon verborgen apparaten" aanzetten in apparaatbeheer en dan "zoeken naar nieuwe hardware". Bereid je voor op een hele waslijst.

En het zou natuurlijk kunnen dat de netwerkadapter gewoon stuk is. Wie weet heeft de vriend 'm wel gewoon vervangen destijds en is hij nu weer stuk

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03:56
Bios instellingen eens resetten naar (optimized) defaults?
En/of ook eens "hard/cold shutdown" proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paardenmeisje
Brahiewahiewa schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:01:
[...]

Windows herkent overduidelijk geen netwerk adapter, dus zoeken naar wifi netwerken, router rebooten, laptop rebooten en airplane mode uitschakelen gaat allemaal niet helpen.

Het zou kunnen dat er in apparaatbeheer onder "onbekende apparaten" nog iets te vinden is. Maar meestal herkent windows wel dat het een netwerkadapter is en plaatst hij hem onder die categorie. Eventueel kun je "toon verborgen apparaten" aanzetten in apparaatbeheer en dan "zoeken naar nieuwe hardware". Bereid je voor op een hele waslijst.

En het zou natuurlijk kunnen dat de netwerkadapter gewoon stuk is. Wie weet heeft de vriend 'm wel gewoon vervangen destijds en is hij nu weer stuk
Dankjewel voor je hulp maar helaas staat het echt niet op mijn laptop.
Die vriend van mij heeft absoluut geen netwerkadapter vervangen. Dat weet ik echt zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paardenmeisje
Oke voor de gene die benieuwd zijn, ik had letterlijk alles geprobeerd! Niks werkte.
Nu zij iemand dat ik ook nog kon proberen om mijn laptop uit te zetten en van de netstroom af te halen, 10 sec wachten en dan weer aanzetten. Niet denkende dat het zou werken maar hee, ik had alles al geprobeerd so why not!

3x raden. Dit werkte dus wel gewoon. Zoiets simpels! Echt bizar....
Pagina: 1