Toon posts:

Van email provider wisselen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JacvS
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 30-12-2021
Hallo,
Ik had bij een emal-provider een account met eigen emailadres xx@yy.eu. Was niet tevreden met hen en heb opgezegd. Ik heb een transfercode hiervoor. Nu wel ik dat emailadres onderbrengen onder mijn gmail account. Hoe moet ik dat doen?

Alle reacties

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:01
Niet. Volgens mij.

Je "koopt" de domeinnaam en huurt de service.
Volgens mij moet jij je mail domein nu verhuizen naar een ander.
Bv strato mijn domein etc etc..

Ik kan me niet voorstellen dat Gmail/google jou domeinnaam gaan hosten voor je.

Aan de andere kant. Ik heb het niet geprobeerd.
Ben best te happy met de host van mijn domein.
Dus misschien heb ik het totaal verkeerd gezien

[Voor 23% gewijzigd door jack zomer op 28-03-2021 14:13]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-03 02:59
Kan bij zo'n beetje iedereen. TransIP, Leaseweb, OVH enz..

"Aan gmail koppelen" zit er niet in, dat betekent niet zo veel. Je kan wel email laten forwarden, dan moet je dus bij een provider gaan zitten die dat aanbiedt, bijv: https://www.transip.nl/kn...-meerdere-e-mailadressen/

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

johnkeates schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:21:
Kan bij zo'n beetje iedereen. TransIP, Leaseweb, OVH enz..

"Aan gmail koppelen" zit er niet in, dat betekent niet zo veel. Je kan wel email laten forwarden, dan moet je dus bij een provider gaan zitten die dat aanbiedt, bijv: https://www.transip.nl/kn...-meerdere-e-mailadressen/
Het is (wel) mogelijk om Gmail te gebruiken als je mailprogramma.
Wat je nu zou moeten kunnen doen, is je mail ophalen in Gmail (instellingen -> Account and Import -> Check mail from other accounts). Dit werkt alleen met POP.

Daarna kun je je domein bij iedere provider naar keus onderbrengen. Pas de instellingen van je mail aan (binnen Gmail) en klaar is JacvS

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:50
jack zomer schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:12:
Niet. Volgens mij.

Je "koopt" de domeinnaam en huurt de service.
Volgens mij moet jij je mail domein nu verhuizen naar een ander.
Bv strato mijn domein etc etc..

Ik kan me niet voorstellen dat Gmail/google jou domeinnaam gaan hosten voor je.

Aan de andere kant. Ik heb het niet geprobeerd.
Ben best te happy met de host van mijn domein.
Dus misschien heb ik het totaal verkeerd gezien
Google host je domein niet, maar je kunt bij de hosting partij wel google aangeven als mail provider. Alle mail komt dan binnen op gmail, dan moet je dit invullen:
Include the MX record values shown in the MX record values table.
Important: Each MX record value must contain a period (.) at the end. For example:
ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM.
Gmail kan niet alleen POP3 (110) en secure POP3 (995) binnenhalen, maar ook IMAP. Let op dat de meeste mail providers geen oude POP3 meer ondersteunen, maar alleen de secure variant.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee