Toon posts:

Buren klussen heel veel

Pagina: 1
Acties:

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:56
Twijfel even of het hier thuishoort of in de huiskamer, maar concreet probleem: onze buren klussen veel. Heel veel.

We wonen in een redelijk moderne rijtjeswoning uit 2009 en onze buren houden ervan om elk jaar wel iets aan te passen in huis. Het huis zou zo in een designer magazine kunnen.
En dat klussen gaat vrijwel het jaar rond met het nodige geluid van schuurmachines, boormachines en overige apparatuur die in onze door beton geschakelde woningen 3 huizen verderop nog te horen is.

Een keertje geluid van een gaatje boren in de muur kan ik mee leven, maar dit wordt gewoon irritant. Daar komt bij dat onze dochter tijdens haar middagslaapje regelmatig opschrikt als er weer een apparaat aan gaat.

Gesprekken met de buren helpen helaas niet, want het tegenargument is dat hij de rest van de dag geen tijd heeft en (gelukkig) ‘s avonds niet teveel overlast wil veroorzaken. Dat laatste is dan op zich wel weer prettig dat hij daar aan denkt.

Maar goed..... het blijft irritant. Wellicht meer een ventilatie topic dan echt een vraag, maar hier nog ideeën hoe met dit probleem om te gaan?

Verhuizen is geen optie ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:03
Je eigen huis beter isoleren zodat je het minder hoort. Alhoewel dat lastig zal zijn als het geluid door de fundering gedragen wordt. Misschien kan je wel met ze afspraken dat ze op een bepaalde (korte) tijd niet klussen, zodat je dochtertje in ieder geval haar middagslaapje kan doen?

Of helpen met klussen, zodat het sneller gaat en je minder lang overlast hebt :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• thatanas
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-03 15:05
Herkenbaar! Ik heb geconcludeerd dat we hier versneld aflossen en over vijf jaar verkassen naar een vrijstaande woning. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vikterr
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-02 21:03
>versneld aflossen
Waarom? Is dat rendabel?

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Wartopia
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Dat zijn helaas geluiden die je zal moeten dulden. 3 huizen verder op bij ons heb ik juist last van de kids, 2 of 3 jonge meisjes van een jaar of 3-6 die helaas niet geleerd krijgen om niet keihard te schreeuwen met letterlijk alles.

Verder zit ik er nu ook zo in zoals jou buurman, hoezo zou ik rekening moeten houden met slapende kinderen overdag als die ouders ook geen rekening houden met het geluid wat uit zo'n kind kan komen?

Sowieso moet ik zeggen nu dat iedereen en alles thuiswerk de overlast van elkaar veel meer is...

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
vikterr schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:05:
>versneld aflossen
Waarom? Is dat rendabel?
Het geeft je meer ruimte als je maar een beperkt bedrag kunt lenen.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Hahn
Wartopia schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:06:
Dat zijn helaas geluiden die je zal moeten dulden. 3 huizen verder op bij ons heb ik juist last van de kids, 2 of 3 jonge meisjes van een jaar of 3-6 die helaas niet geleerd krijgen om niet keihard te schreeuwen met letterlijk alles.

Verder zit ik er nu ook zo in zoals jou buurman, hoezo zou ik rekening moeten houden met slapende kinderen overdag als die ouders ook geen rekening houden met het geluid wat uit zo'n kind kan komen?
Dit is aardig projecteren natuurlijk, wie zegt dat PdeBie z'n dochtertje hoorbaar is bij de buren? ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:51
ChinaGeek schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:07:
[...]

Die zie ik niet direct, tenzij je het oude huis wil aanhouden. Immers geld dat je spaart (of op andere wijze gedurende deze periode rendement laat maken) zorgt er ook voor dat je minder hoeft te lenen. Daarnaast staan er momenteel vrijwel geen woningen 'onderwater', vaak zit er zelfs juist een aanzienlijke overwaarde op woningen.

Het enige dat ik zo snel kan bedenken is besparen op de te betalen rente, maar gezien de lage rente standen tegenwoordig, vraag ik me af of in veel gevallen je niet op andere wijze meer rendement kan behalen.

[Voor 9% gewijzigd door Dennism op 28-03-2021 14:10]

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• vikterr
[...]

Als je hetzelfde bedrag spaart ipv aflost, kom je dan niet op hetzelfde bedrag uit?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ChinaGeek
vikterr schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:10:
[...]

Als je hetzelfde bedrag spaart ipv aflost, kom je dan niet op hetzelfde bedrag uit?
Niet wanneer er nog een flinke rente rust op de huidige hypotheek.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:22
Geluidsoverlast is niet alleen tussen 22u en 7u. Overlast kun je ook overdag hebben en dat mag nog steeds niet (in alle redelijkheid natuurlijk).
Wat vinden de andere buren?
Mooi dat je geprobeerd hebt om in gesprek te gaan! Als je merkt dat er geen actie door de overlastpleger wordt ondernomen, kun je gaan monitoren wanneer de overlast er is. Schijf op wat je hoort, hoe lang je het hoort en maak opnames in jullie woning.
Ga eens in gesprek met de wijkagent. Misschien dat hij kan bemiddelen, maar doe dit pas na een tijd geobserveerd te hebben met harde feiten.

Ja, misschien zuur om het zo te benaderen, maar het is een plausibele aanpak en nee, ik ben zelf absoluut niet het type dat bij het minste of geringste naar de politie ren.

Even een passage uit de APV Zwolle:
Voorts kunnen onder artikel 4:6 vormen van geluidhinder vallen, veroorzaakt door het beoefenen van “lawaaiige” hobby’s, het voortdurend bespelen van muziekinstrumenten, het gebruiken van elektro- akoestische apparatuur, het laten draaien van koelaggregaten op vrachtwagens, enz. Met name voor deze vormen van geluidhinder ontbreken algemeen geldende criteria of normen. Dit behoeft ook niemand te verwonderen: de bron van geluidhinder is niet een bepaalde, aanwijsbare inrichting of gedraging. In beginsel kan het elke gedraging betreffen. Van geval tot geval zal daarom moeten worden nagegaan in welke situatie en gedurende welke tijden er sprake is van geluidhinder, en welke maatregelen kunnen worden genomen. Uitgangspunt daarbij zal moeten zijn dat een zekere mate van (geluid)hinder als zijnde onvermijdelijk zal moeten worden aanvaard. Het college kan ontheffing van het verbod verlenen, zo nodig met voorschriften.

Inrichting is een duur woord voor bedrijf...

[Voor 40% gewijzigd door BvZwolle op 28-03-2021 14:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Vragen of ze tussen x en x tijdstip wellicht het gebruik van powertools kunnen vermijden. Maar meer zit er niet in denk ik:

1. Ze doen het in APV toegstane tijden (wees blij dat hij het niet in de avond doet :X )
2. Je kan politie of handhaving bellen, maar dan verzuur je de relatie én het klinkt niet alsof je klachten echt heel erg langdurig waarneembaar zijn (lees; ze staan niet 4 uur lang de muren eruit te breken)
3. Bij betonnen huizen kan je kwa geluidsisolatie die door de constructie binnenkomt, vrij weinig doen.

Dus ja; als verhuizen geen optie is en bespreken niets oplevert, kan je niets doen. Ik zit in exact dezelfde situatie, heb buren die feestjes geven (ook nu nog ten tijde van Covid) met harde muziek tot 03.00 in de nacht. Bespreken doet niets en dan krijg je 'ja leer er maar mee leven' en ' ik hoor jou ook wel eens' en als ik de politie bel dan lost het niets op. Want dan gaan de buren treiteren en nog meer overlast veroorzaken.

Wijkagent doet er verder ook niets mee en handhaving ook niet. Dus nu heb ik maar geïnvesteerd in goede oordoppen en hoop ik ooit nog eens vrijstaand te gaan wonen (ipv 2 onder 1 kap nu)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wartopia
  • Nu online
Hahn schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:07:
[...]

Dit is aardig projecteren natuurlijk, wie zegt dat PdeBie z'n dochtertje hoorbaar is bij de buren? ;)
Niemand, wat ik bedoel te zeggen is dat het wel perspectief is. Als die mensen er geluckig van worden om dat te doen dan hebben ze ook het recht om dat te doen, avonds doen ze het niet.

We wonen in Nederland gewoon te dicht op elkaar.

Zo te horen doen ze ook veel zelf, dus de hoeveelheid over een dag heen zal ook wel meevallen, maakt het niet minder irritant als je kind ervan wakker schrikt.

Als je last van geluid heb moet je gewoon niet in de buurt van gaan wonen van andere mensen maar dat gaat bijna niet meer...

• vikterr
Om de overlast wat te dempen wellicht een multi-room audio systeem...

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
PdeBie schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:51:

We wonen in een redelijk moderne rijtjeswoning uit 2009 en onze buren houden ervan om elk jaar wel iets aan te passen in huis. Het huis zou zo in een designer magazine kunnen.
En dat klussen gaat vrijwel het jaar rond met het nodige geluid van schuurmachines, boormachines en overige apparatuur die in onze door beton geschakelde woningen 3 huizen verderop nog te horen is.
Om wat voor klussen gaat het? Bouwt hij meubels die hij na een half jaar verkoopt of elk jaar een ander toilet?

Als het 1x per jaar is dan valt er toch wel mee te leven?

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:46

BazzH

Kei-goed...

Wolly schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:25:
[...]

Om wat voor klussen gaat het? Bouwt hij meubels die hij na een half jaar verkoopt of elk jaar een ander toilet?

Als het 1x per jaar is dan valt er toch wel mee te leven?
Als je een wat groter huis hebt en je doet alle onderhoud en upgrades zelf, dan ligt er altijd wel een klusje. Als je elke ruimte 1x per 7 jaar op wil frissen, dan kom ik al dichter bij de 2 ruimtes per jaar dan bij 1. Als je dan ook nog eens knutselt aan meubels....

Think smart........ Act stupid........

• thatanas
>versneld aflossen
Waarom? Is dat rendabel?
Met 2,35% rente (eerst 3,25%) is het antwoord altijd ja. Het rendement ligt zeker weten hoger dan op een spaarrekening en ik ga geen geld op de beurs knallen dat ik over maximaal vijf jaar en waarschijnlijk eerder nodig heb om een nieuwe woning te verkrijgen.

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:57
[...]

Maar levert ook weer een hoop gedoe op, bijvoorbeeld met een overbruggingshypotheek.

Geld op de bank is het meest flexibel, en dat levert ook 'meer ruimte'.

Met de huidige rentes van pakweg 2% - 3% zou ik niet snel extra aflossen maar het geld investeren in iets dat meer rendement oplevert.

• thatanas
BFmango schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:34:
[...]

Maar levert ook weer een hoop gedoe op, bijvoorbeeld met een overbruggingshypotheek.

Geld op de bank is het meest flexibel, en dat levert ook 'meer ruimte'.

Met de huidige rentes van pakweg 2% - 3% zou ik niet snel extra aflossen maar het geld investeren in iets dat meer rendement oplevert.
Dat mag. Ik maak daarin een andere keuze, en ben blij dat gedaan te hebben. In drie jaar tijd is onze LTV gedaald onder de 65% waarmee de rente daalde met 0,9%. Dat maakt een significant verschil in de maandlasten (250€ bruto per maand). Dat komt neer op in totaal ongeveer 19.000€ minder betaalde rente in acht jaar tijd. Netto is het verschil natuurlijk kleiner.

Ik ben voorheen niet ingestapt op de beurs en ga dat nu zeker niet doen.

Een overbruggingshypotheek ontkom ik daarbij sowieso niet aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Hier is weinig tegen te beginnen. Het enige dat een kans biedt als een andere buur het op enig moment zo zat is dat hij (fysiek) indruk gaat maken op Bob de Bouwer.

Op zich mag men klussen. Overlast schaalt echter met duur en herhaling. Een maand in de herrie zitten is voor menig mens minder erg dan een jaar lang elke (paar) dagen of zelfs meerdere keren per dag opgeschrikt worden van weer herrie. Dergelijk Bob de Bouwer gedrag is echter moeilijk te objectiveren. Ga je het afvinken op een urenstaat dan wordt het op enig moment natuurlijk wel aanvechtbaar.

Aan iemands hobby komen is moeilijk. Mogelijk dat je nog een extra tijdslot kunt regelen om het middagslaapje te ontzien als dat een probleem vormt.

Met name boren in het beton van gekoppelde woningen kan extreem geluidsoverlast geven: 3 woningen verder kan het klinken en voelen alsof het in de eigen woning is. Daarmee is het ook niet zomaar vergelijkbaar met andere vormen van geluidsoverlast.

* Rukapul heeft een buurman die als hij iets op moet hangen 10x in een dag zijn baggerboor in de muur zet in plaats van even 10 gaten af te tekenen en met een fatsoenlijke SDS hamerboor in een paar minuten het af te handelen. Gelukkig klust hij enkel wanneer gedwongen door vrouw of dochter :+ Vorig jaar werd hij blijkbaar een keer 's avonds laat gedwongen 8)7 Meer buurman van Buurman en Buurman dan Bob de Bouwer dus :P

[Voor 27% gewijzigd door Rukapul op 28-03-2021 15:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vikterr
thatanas schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:33:
[...]

Met 2,35% rente (eerst 3,25%) is het antwoord altijd ja.
Ah okay, makes sense.
Sorry voor het kapen van het topic.

Heb zelf ook luidruchtige buren gehad. Had snachts een ventilator in de kamer voor wat white noise, dat hielp ook.

https://nl.aliexpress.com/item/4000643051706.html?*knip*
Referral uit de link gehaald.

Je zou dit ook kunnen proberen! (not serious)

[Voor 63% gewijzigd door tweakduke op 28-03-2021 19:38]

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Rukapul Zo heb ik hier een paar maanden geleden bij m'n nieuwe buren aangebeld met de vraag of ik ze misschien ergens mee kon helpen nadat ik al een hele dag naar het gejank van een boormachientje had mogen luisteren. Serieus héle leuke (jonge) mensen maar van goed gereedschap en 't halve werk hadden ze nog nooit gehoord. Met een 400W Black & Decker klopboor machientje kom je natuurlijk nooit in een gewapende betonplaat die van binnen 'blauw' is qua kleur.

8,8 Joule Bosch SDS Max Hammer er even op gezet en binnen 10 minuten waren álle gaten op volledige diepte én diameter geboord... Die Black & Decker had wel mooie 'centreer' puntjes in de buitenste kalklaag achter gelaten :X

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +4Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou zelf denk ik aan de buren vragen of ze een planning hebben, zodat je er rekening mee kunt houden. Gewoon vragen wanneer ie denkt klaar te zijn, en meteen vragen of ie nog ergens tegen problemen aanloopt en aanbieden mee te denken.
Dan ga je voor wederzijds begrip en elkaar helpen (zoals mijn voorganger hier ook al aangeeft) ipv tegen elkaar in. Je woont er waarschijnlijk nog heel lang naast, dus beter hou je de relatie goed.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:57
Hahn schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:56:
Je eigen huis beter isoleren zodat je het minder hoort. Alhoewel dat lastig zal zijn als het geluid door de fundering gedragen wordt. Misschien kan je wel met ze afspraken dat ze op een bepaalde (korte) tijd niet klussen, zodat je dochtertje in ieder geval haar middagslaapje kan doen?

Of helpen met klussen, zodat het sneller gaat en je minder lang overlast hebt :P
Waarom zou je rekening moeten houden met kinderen van een ander? 8)7 ik klus ook regelmatig / verander jaarlijkse dingen aan de woning. Grote dingen meld ik altijd even maar voor de rest niet.

[Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 28-03-2021 17:34]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Hahn
HKLM_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:31:
[...]

Waarom zou je rekening moeten houden met kinderen van een ander? 8)7 ik klus ook regelmatig / verander jaarlijkse dingen aan de woning. Grote dingen meld ik altijd even maar voor de rest niet.
Omdat aardig en sociaal zijn iets menselijk is? Je moet niks, maar als iemand aangeeft dat z'n dochter meerdere keren per week last heeft van je geklus, dan is het geen ramp om daar rekening mee te houden, toch?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:57
Hahn schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:36:
[...]

Omdat aardig en sociaal zijn iets menselijk is? Je moet niks, maar als iemand aangeeft dat z'n dochter meerdere keren per week last heeft van je geklus, dan is het geen ramp om daar rekening mee te houden, toch?
Kan maar zij kiezen voor kinderen en de buren waarschijnlijk niet (zoals ik) waarom zou ik dan rekening houden. Als je het smiddags wat is dan is het savonds ook wat omdat het kind dan weer moet slapen zo is het altijd wel wat...en kan je nooit wat doen. Niet iedereen kan op een boerderij wonen zonder buren ook zij met kinderen hebben gewoon wat te accepteren. En in dit geval is dit zo nu en dat wat klus geluiden.

[Voor 13% gewijzigd door HKLM_ op 28-03-2021 17:40]

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Hahn
HKLM_ schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:38:
[...]

Kan maar zij kiezen voor kinderen en de buren waarschijnlijk niet (zoals ik) waarom zou ik dan rekening houden. Als je het smiddags wat is dan is het savonds ook wat omdat het kind dan weer moet slapen zo is het altijd wel wat...en kan je nooit wat doen. Niet iedereen kan op een boerderij wonen zonder buren ook zij met kinderen hebben gewoon wat te accepteren.
Die kan ik ook omdraaien: jij kiest ervoor om te klussen, ik wil gewoon rustig in m'n huis kunnen zitten.

Anyway, natuurlijk gaat het altijd om een balans, je kan niet eisen dat er tussen 00:00 en 23:59 geen geluid gemaakt wordt, maar een beetje rekening houden met elkaar is helemaal niet zo gek.
En in dit geval is dit zo nu en dat wat klus geluiden.
Dat hangt helemaal af van wat 'zo nu en dan' is. Is dat eens per maand een paar uur, sure. Is dat elke week 4 hele middagen, dan is het een ander verhaal.

[Voor 12% gewijzigd door Hahn op 28-03-2021 17:43]

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03 12:29

GerritGekke

Gamechanger

Help anders een handje mee, dan gaat het klussen wat sneller 😁

 Karma

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PdeBie
Allereerst dank voor alle reacties.

Het klussen gaat het hele jaar eigenlijk rond. Buurman is zelf redelijk handig en heeft genoeg gereedschap in huis om alles zelf te doen. Dat varieert van een slaapkamer omtoveren tot wat nu hip is volgens de magazines tot het zelf in elkaar zetten van meubilair of zoals afgelopen maanden zelf de badkamer verbouwen.

En eerlijkerwijs moet ik erbij zeggen dat hij wel kan klussen. Geen "Help mijn man is klusser" geval. Alleen doordat hij het dus zo graag doet, en ze graag in een designer woning wonen, gebeurt er elke paar maanden wel iets. Afgelopen maanden dus de badkamer en toilet. Daarvoor hun eigen slaapkamer en nu zijn de kamers van hun dochters aan de beurt.
Wartopia schreef op zondag 28 maart 2021 @ 14:06:
Omdat dat wellicht sociaal gedrag is? Mijn dochter is 2 en heeft haar middagslaapjes nog hard nodig. En van ons kind hebben ze geen last. Althans, die vraag hebben wij wel eens gesteld en het antwoord daarop was elke keer "Nee, geen last".

@BvZwolle Jazeker zijn we het gesprek aan gegaan, maar zoals in de startpost staat, geeft buurman aan op andere tijdstippen geen tijd te hebben. En hij geeft aan 's avonds niet te willen klussen i.v.m. de overlast die dat geeft. Naja, dat moet ik hem dan wel geven, dat vind ik op zich al een goede instelling. Alleen jammer dat het dan tussen 14:00 en 16:00, wanneer onze dochter slaapt, nu net wel zijn klusmoment is.
Politiewerk ga ik er niet van maken in ieder geval. We zijn goede buren van elkaar en helpen elkaar waar nodig. En dat wilde ik graag zo houden :)

@Notna dat is op zich nog wel een goede ja. Vragen of het powertool werk wellicht op eerdere tijdstippen kan. Of even in overleg, zodat wij eventueel ook onze kleine erop kunnen voorbereiden. Ze schrikt zich namelijk elke keer het laplazerus en we krijgen haar dan vrijwel niet kalm tot de herrie voorbij is.

• ChinaGeek
Als je maanden met een badkamer en toilet bezig bent, vraag ik me af of het wel echt zo'n goede klusser is.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Wartopia
  • Nu online
Sorry, maar ik ben het daar niet mee eens. Als jij verwacht dat andere mensen zich aanpassen omdat jij een kind hebt dan gaat er toch echt wat fout.
Jij kan dat sociaal vinden maar ik vind het al niet sociaal dat je überhaupt eraan denkt dat andere mensen zich moeten beperken in het uitoefenen van hobby's of andere dingen die gewoon mogen rondom deze tijden, ook al heb je er last van is het zijn recht. Ja het is een probleem en ja het is echt rot dat je kind wakker hiervan schrikt, maar dat is dan toch echt een issue waar jij mee moet dealen en niet de buurman.

Maybe kan je afspreken dat die jou appt als die aan de slag gaat met het beton. Dan kan je jou kind wakker maken of headset opdoen ofzo.

Ik stuur mijn buren 3 huizen verder op ook een bericht als ik de hottub aansteek zodat ze de roosters dicht kunnen doen. Die hebben nogal snel last van *hout lucht*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

ChinaGeek schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:50:
Als je maanden met een badkamer en toilet bezig bent, vraag ik me af of het wel echt zo'n goede klusser is.
Buurman moet ook gewoon werken waarschijnlijk en dan is dat niet zo gek. Hier zijn "ze" een maandje bezig geweest met de badkamer en 2 toiletten. Maar dan hebben we het dus over vaklui.

Hoe lang speelt dit eigenlijk al TS? Wonen jullie en de buren daar al jaren, of hoe moeten we dat zien? Heb je voor jezelf al eens inzichtelijk gemaakt hoe vaak het precies is? Verschilt misschien per persoon, maar ik vind de score vaak "tegenvallen" als je even objectief kijkt.

[Voor 25% gewijzigd door BazzH op 28-03-2021 21:10]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ivow85
  • Laatst online: 14:07
Dit blijft altijd een lastige discussie. Ook omdat iedereen 'geluid van de buren' anders ervaart. De één heeft weinig tot geen moeite met klusgeluiden overdag, of een buur die een muziekinstrument bespeelt. Terwijl een ander er echt horendol van kan worden.

In dit geval wordt de overlast vooral ervaren op de tijden van het middagdutje. Midden op de dag kun je geen absolute stilte verwachten. Wel kun je natuurlijk de buurman vragen om op de tijden van het dutje het gebruik van powertools te beperken. Maar beperken is niet voorkomen.
Het kan alleen wel zijn dat de buurman de jouw voorgestelde 'rust tijden' heel slecht uitkomen. Bijvoorbeeld omdat hij om 14.30-15.00 uur thuis komt van zijn vroege dienst en dan voor het avondeten nog wat wil klussen. Als buurman dan aangeeft dat je van 13.00-15.00 meer kans op stilte hebt, zul jij op dat vlak zelf water bij de wijn moeten doen. Want 'rekening houden met' is voor de buurman absoluut niet hetzelfde als 'schikken naar de wensen van'. Jij wilt iets, maar hebt er geen absoluut recht op.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Misschien eens op visite gaan en te zien wat ze aan het doen zijn?
Dan heb je vaak meer begrip als je weet wat er gaande is.

Anders help ze even een handje dan is dat klussen ook sneller klaar, is de buurman blij en jij blij.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:05
Dus dan beter vragen dat de buurman in de avond klust, kan je dochter beter slapen.

Minder ideaal voor de rest van de buurt, maar ja.

Ik vind het best een goede instelling van de buurman dat die bewust overdag klust. Lijkt me dat die al gigantisch veel rekening houd met de buurt. Lijkt me ook de tijdstippen dat je lawaai mag verwachten.

Hier naast ons zijn ze ook een appartementsblok aan het zetten. Ik denk dat ze eens raar kijken en dan hard lachen als ik ga vragen om geen lawaai te maken tussen 14 en 16u.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:02
PdeBie schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:32:
Alleen jammer dat het dan tussen 14:00 en 16:00, wanneer onze dochter slaapt, nu net wel zijn klusmoment is.
De meeste mensen met klussende buren (en dat zijn er het afgelopen jaar *veel* meer geworden) zouden dolgelukkig zijn als dat de klustijden zijn. Voor veel andere mensen geldt dat het klussen alleen buiten werktijd lukt.
Burengerucht kan ontzettend storend zijn. Een dove buurman met een TV, een stel honden dat elke ochtend om 6.30 blaffend de tuin in rent of een buurvrouw die de hele zomer door in de tuin zit te bellen. Maar, behalve proberen het bespreekbaar te maken, doe je er niet zo veel aan. En zelfs verhuizen hoeft geen oplossing te zijn, want wellicht ruil je je klussende buurman in voor één met een bladblazerhobby of een luidruchtige Harley.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChinaGeek
BazzH schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:11:
[...]

Buurman moet ook gewoon werken waarschijnlijk en dan is dat niet zo gek. Hier zijn "ze" een maanden bezig geweest met de badkamer en 2 toiletten. Maar dan hebben we het dus over vaklui.

Hoe lang speelt dit eigenlijk al TS? Wonen jullie en de buren daar al jaren, of hoe moeten we dat zien? Heb je voor jezelf al eens inzichtelijk gemaakt hoe vaak het precies is? Verschilt misschien per persoon, maar ik vind de score vaak "tegenvallen" als je even objectief kijkt.
Dit. Ik weet zeker dat als je gaat turfen, dat het enorm meevalt en dat het vooral een probleem is, dat in je hoofd enorm groot is geworden.
Turfen helpt om het weer in het juiste perspectief te zien en dat geeft ook gewoon rust.
Samenleven moet je uiteindelijk samen doen.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:04

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik ben gewoon a-sociaal :+ en heb een vrijstaande woning gekocht. Echt specifiek naar gekeken om juist af te zijn van sociale zaken. Want het is niet alleen klussen, je hebt misschien mensen met kinderen, muziek of andere 'geluid' -hobbies en ga zo maar door. Dat is iets wat er gewoon bij hoort als mensen leven.
Ik ben overigens niet echt asociaal maar ik heb bewust de keuze gemaakt om zo niet te willen wonen op basis van geluk hebben dat iedereen 'stil' is.

Om even iets te quoten wat ik gewoon wel grappig vind van de eerste post;
Gesprekken met de buren helpen helaas niet, want het tegenargument is dat hij de rest van de dag geen tijd heeft en (gelukkig) ‘s avonds niet teveel overlast wil veroorzaken.
Dit is vrij vertaald:
Ze doen niet wat IK wil, dus nu is er geen oplossing
Ik hoop dat die vertaling iets meer tot nadenken zet over waar het nu over gaat. Jij wilt iets en in alle redelijkheid is dat iets waar je dan zelf voor moet naar zoeken ;)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-03 22:53

Grvy

Bot

En hij geeft aan 's avonds niet te willen klussen i.v.m. de overlast die dat geeft. Naja, dat moet ik hem dan wel geven, dat vind ik op zich al een goede instelling. Alleen jammer dat het dan tussen 14:00 en 16:00, wanneer onze dochter slaapt, nu net wel zijn klusmoment is.
Tjah, en dat is nu net het ideale moment voor de rest van de buurt.

Je hebt gewoon pech, en heel eerlijk vind ik dat jij je moet aanpassen en niet de buurman.
Dat kind kan ook best een ander slaapritme krijgen. Ja, heel vervelend, ja, dat duurt een tijdje.

Jouw keuze toch? :>

Dit is een account.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Grvy schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:12:
[...]

Tjah, en dat is nu net het ideale moment voor de rest van de buurt.

Je hebt gewoon pech, en heel eerlijk vind ik dat jij je moet aanpassen en niet de buurman.
Dat kind kan ook best een ander slaapritme krijgen. Ja, heel vervelend, ja, dat duurt een tijdje.

Jouw keuze toch? :>
Kinderen en slaapritme, da's weer een hele andere discussie natuurlijk. Wij hebben na de geboorte van onze dochter (ruim 4 jaar geleden alweer) van onze kraamhulp direct het advies gekregen om vooral NIET stil te zijn tijdens de slaapjes van de kleine. Ga gewoon lekker douchen, stofzuigen of gewoon doen wat je toevallig nog moet doen. En of het nou toeval is.... die sliep werkelijk overal doorheen. Nu ook nog overigens. Als ze eenmaal slaapt dan wordt ze echt niet zomaar wakker van wat geluid. Dan zul je toch echt boven de gemiddelde vuurwerkshow bij een niet-Corona-jaarwisseling uit moeten komen hoor. Zelfs daar slaapt ze tot nu toe gewoon doorheen namelijk. Vorig jaar heb ik de bestrating van onze voortuin (vorige woning, dat was pal onder haar slaapkamer) vervangen en uitgebreid. Had bij Boels zo'n grote haakse slijper gehuurd met een diamantblad erop. Niets aan de hand. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BvZwolle
  • Laatst online: 13:22
BazzH schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:27:
[...]

Kinderen en slaapritme, da's weer een hele andere discussie natuurlijk. Wij hebben na de geboorte van onze dochter (ruim 4 jaar geleden alweer) van onze kraamhulp direct het advies gekregen om vooral NIET stil te zijn tijdens de slaapjes van de kleine. Ga gewoon lekker douchen, stofzuigen of gewoon doen wat je toevallig nog moet doen. En of het nou toeval is.... die sliep werkelijk overal doorheen. Nu ook nog overigens. Als ze eenmaal slaapt dan wordt ze echt niet zomaar wakker van wat geluid. Dan zul je toch echt boven de gemiddelde vuurwerkshow bij een niet-Corona-jaarwisseling uit moeten komen hoor. Zelfs daar slaapt ze tot nu toe gewoon doorheen namelijk. Vorig jaar heb ik de bestrating van onze voortuin (vorige woning, dat was pal onder haar slaapkamer) vervangen en uitgebreid. Had bij Boels zo'n grote haakse slijper gehuurd met een diamantblad erop. Niets aan de hand. :)
Ben jij niet toevallig de buurman van @PdeBie ? :P

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Afgelopen maanden dus de badkamer en toilet. Daarvoor hun eigen slaapkamer en nu zijn de kamers van hun dochters aan de beurt.
Dus alleen nog de woonkamer en dan zijn ze klaar?

Je kan er verder weinig aan doen, iemand mag gewoon klussen in zijn eigen huis. Het is vervelend dat je daar last van hebt maar het enige wat je kan doen is je eigen woning extra isoleren, al is de vraag of dat in dit geval gaat helpen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

BvZwolle schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:30:
[...]

Ben jij niet toevallig de buurman van @PdeBie ? :P
Nee, ons huis is ruim 70 jaar ouder en onze buren zijn eigenlijk heel blij dat de andere helft eens een keer goed aangepakt wordt. Volgens mij stoorden ze zich al langer aan het gebrek aan aandacht voor het huis bij de de oude buren. We hebben het huis ook pas een maand of 5. Ik heb zelf nog maar vrij weinig gedaan. Ben bang dat we wel wat parkeeroverlast hebben veroorzaakt. Op bepaalde momenten stonden er 5 bouw-busjes en een container rond het huis.

Nee, respect voor onze buren hoor. Ik vind dat ze er heel begripvol in staan.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:06

Agent47

I always close my contracts.

Nu is het natuurlijk wel een verschil tussen “ klussen “ en klussen.

Ik heb een buurman aan de ene kant en die maakt 10 minuten kabaal en het is klaar, die zet door.

De andere buurman. Die doet: #prrt. 10 sec wachten. #prrt. Weer wachten. #prrt.

Verschrikkelijk irritant.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Vdhoog
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-03 21:54
BazzH schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:27:
[...]

Ik heb van de week ook ‘s avonds laminaat gelegd terwijl mijn zoon van 2 lag te slapen een verdieping lager. Geen probleem. Sommige geluiden zijn echter wel vervelend. Zoals een slagtol. Daar is m’n zoon echt bang voor.

OT: als je weet dat jouw buurman vaak in het weekend doet klussen zou je kunnen overwegen (voor zover mogelijk in deze tijd) ervoor te zorgen dat je rond het slaapje bij iemand op visite ben en jouw kind daar het middag slaapje kan doen. Mits die personen ook niet zo’n buur hebben. ;-)

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:54
Ach ik heb een buurman die godganse dag thuiszit en pas om 1900/2000 bedenkt dat ie wil klussen ;). En in de zomer heeft ie duiven los op moment dat wij net aan tafel zitten buiten. Tja ..

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik had @PdeBie kunnen zijn. Al is ons huis wat ouder... Buurman is nu ook bezig met de badkamer. Al een maand trouwens. En hoewel het slopen afgerond is gaat nog regelmatig de boor in de muur, en volgens mij worden tegels op maat gemaakt door gewoon heel veel gaatjes in zo'n tegel te boren. Het is wel eens vervelend als het bijna weekend is en wéér gaat die boor in de muur. Maar ach, we hadden slechtere buren kunnen treffen. En dat is misschien ook wel de beste tip, je had buren kunnen hebben met een hond die altijd blaft, van die mensen met zo'n houtgestookt bubbelbad waar ze 3 avonden per week in zitten met vrienden, mensen met een afbetaald huis / uitkering die alléén maar bellen, een fijn samengesteld gezin die voor 92% bestaat uit binnen ruzie maken en voor 8% uit buiten ruzie maken... Ik kan nog wel even doorgaan hoor, bovenstaande voorbeelden heb ik allemaal al gehad, ik ben blij met mijn klussende buurman :)

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Tsurany schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:33:
[...]

Zolder en tuin nog :p

Nieuwe dakkapel?

Kozijnen vervangen?

Trapkast maken?

Er is altijd een klus te bedenken :)

[Voor 3% gewijzigd door XWB op 28-03-2021 22:16]

La Batterie des Hommes sans Peur

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

XWB schreef op zondag 28 maart 2021 @ 22:15:
[...]

Nieuwe dakkapel?

Kozijnen vervangen?

Trapkast maken?

Jij hebt ook een eigen huis, zekers? :9

En anders bedenkt een ander wel weer iets 'nieuws' voor je....

[Voor 11% gewijzigd door Will_M op 28-03-2021 22:18]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wartopia
  • Nu online
[...]

Nieuwe dakkapel?

Kozijnen vervangen?

Trapkast maken?

Jij komt duidelijk te veel bij de Hornbach xD

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

[...]

Nieuwe dakkapel?

Kozijnen vervangen?

Trapkast maken?

Maar zo werkt het dus wel precies, zeker als je inderdaad alles zoveel mogelijk zelf doet naast je werk. Tegen de tijd dat je alle ruimtes helemaal opgefrist hebt - de ene ruimte met wat meer veranderingen dan de andere - dan kun je gewoon bijna direct weer van voren af aan beginnen. En dan hebben we het dus nog alleen maar over ruimtes opknappen binnen. Je hebt ook nog onderhoud buiten, wat afhankelijk van de locatie en de ligging van het huis ook misschien elke 2 jaar weer voorbij komt. Tel even mee:

1. Entree en hal (reken ik voor het gemak even als 1 ruimte)
2 + 3. Toiletten
4. Kelderkast
5. Keuken
6. Eetkamer
7. Woonkamer
8. Schuur + kantoor (reken ik voor het gemak ook even als 1 ruimte)
9. Overloop
10. Badkamer
11, 12, 13 en 14. Slaapkamers
15 en 16. Inloopkasten
17. Voorzolder
18. Vliering + "ons torenkamertje met uitizicht over de wijk" (reken ik ook even voor het gemak als 1 ruimte)

Nou zitten daar natuurlijk ook ruimtes tussen waar je wat minder aan hoeft te doen over het algemeen, maar je blijft dus inderdaad gewoon eeuwig bezig als je het zelf allemaal doet. En dan hebben we het dus nog niet eens over de tuin, onderhoud aan de buitenkant van je huis.... eventueel geklus aan meubels etc...

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-03 17:44
>versneld aflossen
Waarom? Is dat rendabel?
Dat is altijd rendabel.
Rente betalen (en een deel terugkrijgen) is geld weggooien.

• ChinaGeek
ASS-Ware schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:57:
[...]

Dat is altijd rendabel.
Maar meer ROI ontvangen op dat geld dat je nu in je hypotheek aflossen steekt, maakt wel dat er betere opties kunnen zijn.

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-03 17:44
ChinaGeek schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:58:
[...]

Maar meer ROI ontvangen op dat geld dat je nu in je hypotheek aflossen steekt, maakt wel dat er betere opties kunnen zijn.
De vraag was of het rendabel is, antwoord is ja.
Dat er betere opties zijn, prima, maar dat was de vraag niet.

• vikterr
ASS-Ware schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:57:
[...]

Dat is altijd rendabel.
Zeg dat maar tegen alle bedrijven die geld lenen om geld te verdienen

Acties:
  • +4Henk 'm!

• PdeBie
Tsurany schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:33:
[...]

Je kan er verder weinig aan doen, iemand mag gewoon klussen in zijn eigen huis. Het is vervelend dat je daar last van hebt maar het enige wat je kan doen is je eigen woning extra isoleren, al is de vraag of dat in dit geval gaat helpen.
Ha, ik vermoed dat tegen de tijd dat alle kamers gedaan zijn hij wel weer een nieuw klusje bedenkt. :P

Extra isoleren gaat niet helpen, omdat het door het hele huis heen gaat. Door alle muren, vloeren etc.
Het is allemaal beton, dus dat resoneert allemaal lekker mee.

Maar ik zal het gesprek gewoon nog een keer aan gaan. Kop koffie drinken we wel vaker samen en onze kinderen spelen ook regelmatig samen. Zoals ik in de eerste post al aangaf, wellicht toch meer een ventilatietopic om even de frustratie eruit te halen. Merk ook dat ik nu (na een nacht slapen) de boel weer wat meer kan relativeren na het lezen van de meeste reacties.

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-03 22:00

pizzacabonara

It's a put on..

Klussen echt iets van deze tijd iedereen zit thuis en vervelt zich de grafpleuris en gaat van ellendigheid maar voor de tiende keer de muren witten om niet de laatste trend te missen. Als corona voorbij is gaat het wel over.

Poah dikke Massey.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee